بیپین روات: فرمانده ارشد ارتش هند در سقوط بالگرد نیروی هوایی هند کشته شد.

نیروی هوایی ارتش آمریکا از طریق توییتر اعلام کرد، ژنرال بیپین روات، رئیس ستاد دفاع، به همراه همسرش، مادولیکا راوات، درگذشت. او تقریباً دو سال در این سمت بود.

IAF گفت: این هلیکوپتر که چهار خدمه داشت، در نزدیکی کونور در ایالت تامیل نادو در حالی که از سولور به سمت شهر ولینگتون در تامیل نادو در حرکت بود، سقوط کرد.

IAF گفت که بازمانده، سروان گروه وارون سینگ، برای جراحاتش در بیمارستان نظامی در ولینگتون تحت درمان است.

علت سقوط هنوز مشخص نیست. IAF گفت: دستور تحقیق برای مشخص شدن علت این حادثه صادر شده است.

روات در دسامبر 2019 به عنوان اولین رئیس ستاد دفاع هند منصوب شد. پیش از آن، او نزدیک به سه سال به عنوان رئیس ستاد ارتش خدمت کرد.

راوات در طول بیش از 40 سال فعالیت، فرماندهی چندین گردان برای ارتش هند را بر عهده داشت. او برای خدمات خود جوایز متعددی دریافت کرده بود. او برای اولین بار در دسامبر 1978 به ارتش هند اعزام شد.

در بیانیه‌ای که ارتش هند منتشر کرد، ژنرال روات به‌عنوان «دوری‌اندیشی که اصلاحات گسترده‌ای را در سازمان دفاع عالی ارتش هند آغاز کرد» و همسرش را «نمونه‌ای از لطف توصیف کرد که حضورش برای همه از دست خواهد رفت».

نارندرا مودی، نخست وزیر هند توییت کرد از اندوه عمیق او از خبر مرگ 13 نفر.

او گفت: “آنها با نهایت تلاش به هند خدمت کردند. فکر من با خانواده های داغدار است.” “ژنرال بیپین روات یک سرباز برجسته بود. یک میهن پرست واقعی، او کمک زیادی به مدرن سازی نیروهای مسلح و دستگاه امنیتی ما کرد. بینش و دیدگاه های او در مورد مسائل استراتژیک استثنایی بود. درگذشت او عمیقاً مرا اندوهگین کرد.”

مردی در کنار آوار در حال سوختن در محل سقوط ایستاده است.
رئیس جمهور هند رام نات کوویند نیز پیشنهاد خود را ارائه کرد تسلیت به همه خانواده های داغدار و ادای احترام به خدمات ژنرال روات.

وی در توئیتی نوشت: “ملت یکی از شجاع ترین فرزندان خود را از دست داد. چهار دهه خدمت فداکارانه او به میهن با شجاعت و قهرمانی استثنایی همراه بود.”

راجنات سینگ، وزیر دفاع هند و ژنرال مانوج موکوند ناراوان، رئیس ستاد ارتش هند، قبل از تایید مرگ او، از اقامتگاه روات در دهلی نو دیدن کردند.

سینگ بعدا توییت کرد برای ابراز همدردی و ابراز همدردی با خانواده‌های کشته‌شدگان.

“از مرگ ناگهانی ژنرال بیپین روات، رئیس ستاد دفاعی ارتش، همسرش و 11 پرسنل نیروهای مسلح دیگر در یک سانحه بسیار ناگوار هلیکوپتری امروز در تامیل نادو عمیقاً متاسفم. مرگ نابهنگام وی ضایعه جبران ناپذیری برای نیروهای مسلح ما و کشور است.” ” او نوشت.

ژنرال روات با شجاعت و پشتکار استثنایی به کشور خدمت کرده بود. به عنوان اولین رئیس ستاد دفاع، برنامه هایی را برای مشترک نیروهای مسلح ما آماده کرده بود.

سینگ گفت که برای بهبودی سریع افسری که از تصادف جان سالم به در برده است دعا می کند.

ارتش هند گفت که 11 پرسنل نظامی که در کنار ژنرال روات و همسرش جان باختند، “همگان به همان اندازه دلتنگ خواهند شد.”

تصحیح: این داستان برای تصحیح نام رئیس جمهور هند به روز شده است.

سواتی گوپتا و ودیکا سود از سی ان ان از دهلی نو گزارش دادند، در حالی که لورا اسمیت اسپارک از لندن و رئا موگول از هنگ کنگ نوشتند.