تاکر کارلسون در توییتر ظاهر می شود و رسانه ها و سیستم سیاسی ایالات متحده را هدف قرار می دهد

واشنگتن: تاکر کارلسون، ستاره سابق فاکس نیوز، روز چهارشنبه برای اولین بار پس از ترک ناگهانی شبکه این هفته، با انتشار بیانیه ای ضبط شده که در آن از وضعیت گفتمان عمومی در تلویزیون ایالات متحده انتقاد کرد، علنی شد.
کارلسون در بیانیه ضبط شده مستقیماً به خروج خود از فاکس اشاره نکرد، جایی که او بالاترین امتیاز را در برنامه خبری کابلی در پربیننده‌ترین شبکه خبری کابلی ایالات متحده در میان جمعیتی سنی کلیدی میزبانی کرد.
در عوض، او رسانه های آمریکایی و سیستم سیاسی ایالات متحده را هدف گرفت.
“هر دو احزاب سیاسی و کمک کنندگان آنها در مورد منافع آنها به توافق رسیده اند و آنها فعالانه با هم تبانی می کنند تا هر گونه گفتگو در مورد آن را متوقف کنند.” کارلسون گفت.
او گفت: “ناگهان ایالات متحده بسیار شبیه یک کشور تک حزبی به نظر می رسد. این یک درک ناامیدکننده است، اما دائمی نیست.”
کارلسون پرسید: «هنوز کجا می‌توانید آمریکایی‌هایی را پیدا کنید که حرف‌های واقعی می‌زنند؟» “جاهای زیادی باقی نمانده است، اما چند جا وجود دارد.”
علیرغم امضای کلیپ تقریباً دو دقیقه ای با عبارت “به زودی می بینمت”، کارلسون هیچ اشاره ای به حرکت بعدی خود نکرد.
کارلسون و فاکس کمتر از یک هفته پس از اینکه شرکت مادر فاکس کورپ با 787.5 میلیون دلار دعوای افترا که در آن کارلسون نقش اصلی را ایفا کرد، از هم جدا شدند.
نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که یک نقطه عطف برای مدیران فاکس ممکن است پیام‌های خصوصی حاوی آنچه این روزنامه «اظهارات بسیار توهین‌آمیز و خام» کارلسون خوانده است باشد. وال استریت ژورنال گزارش داد که کارلسون یکی از مدیران ارشد را “کلمه c” نامیده است.
Dominion Voting Systems در دادخواست خود گفت که کارلسون اجازه داده است ادعاهای تقلب در انتخابات در مورد شرکت فناوری رای گیری در برنامه او پخش شود، در حالی که در برخی از پیام های خصوصی در مورد قابل قبول بودن این ادعاها تردید ایجاد کرد.
کارلسون همچنین کلید نبردهای حقوقی دیگری است که فاکس با آن روبروست، از جمله شکایتی که توسط رئیس سابق رزرواسیون او، ابی گروسبرگ، که گفت فاکس به زور شهادت او را در پرونده Dominion ارائه کرده است.
گروسبرگ ماه گذشته وکلای شبکه را متهم کرد که او را برای ارائه شهادت گمراه‌کننده تحت فشار قرار داده‌اند و گفت فاکس او و دیگران را در معرض تبعیض جنسی و زن‌ستیزی گسترده قرار داده است. فاکس گروسبرگ را اخراج کرد و گفت که ادعاهای حقوقی او «مملو از اتهامات نادرست علیه فاکس و کارمندان ما است».