تایتانیک: اولین اسکن سه بعدی تایتانیک در اندازه کامل، کشتی غرق شده را در نور جدید نشان می دهد

لندن: محققان اعماق دریا اولین اسکن دیجیتالی در اندازه کامل را تکمیل کردند تایتانیکشرکت‌های سازنده مستندی جدید در مورد این کشتی روز پنجشنبه گفتند که کل کشتی را با جزئیات و وضوح بی‌سابقه نشان می‌دهد.
تیمی از محققان تابستان گذشته با استفاده از دو زیردریایی که از راه دور کار می کردند، شش هفته را در این منطقه گذراندند آتلانتیک شمالی نقشه برداری از کل کشتی شکسته و میدان زباله 3 مایلی اطراف، که در آن وسایل شخصی مسافران کشتی اقیانوس پیما مانند کفش و ساعت پراکنده شده بود.
ریچارد پارکینسونبنیانگذار و مدیر اجرایی شرکت اکتشاف در اعماق دریا ماژلان، تخمین زد که داده های به دست آمده – شامل 715000 تصویر – 10 برابر بزرگتر از هر مدل سه بعدی زیر آب است که تا به حال انجام شده است.
آنتونی گفن، رئیس مستندساز آتلانتیک پروداکشنز، گفت: «این یک نسخه دیجیتالی کاملاً یک به یک، یک «دوقلو» از تایتانیک با تمام جزئیات است.
کشتی تایتانیک در اولین سفر خود بود ساوتهمپتوندر 15 آوریل 1912، انگلستان، به شهر نیویورک هنگامی که در 15 آوریل 1912 به کوه یخی در نزدیکی نیوفاندلند در اقیانوس اطلس شمالی برخورد کرد. کشتی اقیانوس پیمای لوکس در عرض چند ساعت غرق شد و حدود 1500 نفر را کشت.
این لاشه کشتی که در سال 1985 کشف شد، در حدود 12500 فوت (3800 متر) زیر دریا، حدود 435 مایل (700 کیلومتر) از سواحل کانادا قرار دارد.
گفن می‌گوید تصاویر قبلی تایتانیک اغلب به دلیل نور کم محدود می‌شدند و به بینندگان این امکان را می‌دادند که هر بار یک منطقه از کشتی را ببینند. او گفت که مدل سه بعدی جدید هر دو قسمت کمان و عقب را که در هنگام غرق شدن از هم جدا شده بودند، با جزئیات واضح – از جمله شماره سریال روی پروانه – ثبت می کند.
محققان هفت ماه را صرف ارائه حجم زیادی از داده‌های جمع‌آوری‌شده خود کرده‌اند و انتظار می‌رود که مستندی از این پروژه در سال آینده منتشر شود. اما فراتر از آن، گفن می‌گوید امیدوار است این فناوری جدید به محققان کمک کند تا جزئیات چگونگی سرنوشت تایتانیک را بررسی کنند و به مردم اجازه دهد تا با تاریخ به شیوه‌ای تازه تعامل کنند.
او گفت: «تمام فرضیات ما در مورد نحوه غرق شدن آن و بسیاری از جزئیات تایتانیک ناشی از حدس و گمان است، زیرا هیچ مدلی وجود ندارد که بتوانید آن را بازسازی کنید یا در فواصل دقیق کار کنید. “من هیجان زده هستم زیرا این کیفیت اسکن به مردم این امکان را می دهد که در آینده خودشان از طریق تایتانیک قدم بزنند … و ببینند که پل کجا بوده و هر چیز دیگری.”