تایلند اولین خوشه Omicron را گزارش کرد، برخی از رویدادهای سال نو را لغو کرد

بانکوک: مقامات گفتند تایلند روز جمعه اولین خوشه داخلی عفونت‌های ویروس کرونا را از نوع Omicron در استان کالاسین در شمال شرقی تایلند گزارش کرد.
آپیسامای سریرنگسان، سخنگوی کارگروه کووید-19 کشور گفت: «از خوشه کالاسین، 21 عفونت جدید وجود دارد.
او گفت که این عفونت ها از زوجی سرچشمه می گیرد که از بلژیک از طریق طرح Test & Go این کشور سفر کرده بودند که از قرنطینه برای افراد واکسینه شده چشم پوشی کردند.
تست هر دوی آنها قبل از سفر و پس از ورود به تایلند در اوایل دسامبر برای عفونت منفی بود.
او گفت: “در 15 دسامبر، آنها شروع به علائم کردند و آزمایش آنها مثبت شد و بعدا تایید شد که نوع Omicron دارند.”
این اعلامیه در حالی منتشر می شود که بانکوک، پایتخت تایلند، فعالیت های سال نو را که توسط دولت حمایت می شد، از جمله نماز نیمه شب را لغو کرد.
آتش بازی ها و رویدادهای شمارش معکوس سازماندهی شده توسط مراکز خرید همچنان ادامه داشت و به اثبات واکسیناسیون و نتایج آزمایش آنتی ژن نیاز داشت.
وزارت بهداشت همچنین قبلاً گفته بود که چهارمین دوز تقویت کننده را برای پرسنل پزشکی معرفی خواهد کرد.
تاکنون، تایلند دارای 205 مورد عفونت از نوع Omicron بوده است که بیشتر در افراد خارجی وارد شده است. از این تعداد، 25 نفر از Omicron از کسانی که از داخل کشتی می‌آمدند آلوده شدند.
سوپاکیت سیریلاک، کارشناس ارشد بهداشت در یک نشست خبری جداگانه گفت که خوشه های دیگر در جنوب کشور در حال بررسی هستند.
این کشور اولین انتقال محلی خود از نوع را در روز دوشنبه گزارش داد و بعداً قرنطینه را برای مسافران خارجی بازگرداند و به معافیت گردشگران واکسینه شده پایان داد. یک برنامه سندباکس که مسافران را ملزم می‌کرد تا هفت روز در جزیره تفریحی پوکت بمانند، همچنان پابرجا بود.
سوپاکیت گفت: ما باید اقدامات حفاظتی را از نزدیک دنبال کنیم و تا آنجا که ممکن است سرعت شیوع بیماری را کاهش دهیم.
تایلند در مجموع 2.2 میلیون عفونت تایید شده و 21528 مرگ را گزارش کرده است. حدود 62 درصد از 72 میلیون نفری که در کشور زندگی می کنند، دو دوز واکسن دریافت کرده اند.