تایلند 30 میلیون دلار ماده مخدر کریستال که در کیسه های بوکس پنهان شده بود کشف و ضبط کرد

افسران گمرک پس از مشکوک شدن به تجهیزات آموزشی ساخت تایلند که تقاضای زیادی در استرالیا ندارد، محموله را بازرسی کردند، مقامات تایلندی و استرالیایی که این موضوع را بررسی می کردند در یک کنفرانس خبری در بانکوک گفتند.

بیش از 193 کیلوگرم (425 پوند) از مواد مخدر که به یخ نیز معروف است، در میان 15 کیسه مختلف پنهان شده بود.

یک مامور گمرک تایلند که توسط دوربین‌ها احاطه شده بود، یک جعبه مقوایی بلند و سپس لایه قرمز بیرونی کیسه بوکس را برش داد و مواد مخدر را که در میان مواد مخفی شده بود، آشکار کرد.

جوئل کاروترز، سرپرست نیروی مرزی استرالیا گفت: استرالیا سالانه حدود 11 تن متامفتامین مصرف می کند. بنابراین بازاری برای آن وجود دارد و ایجاد اختلال در آن در خارج از کشور در کشورهایی مانند تایلند فوق العاده است.

مقامات تایلند و افسران پلیس متامفتامین کریستال کشف شده را در بانکوک، تایلند، در 23 دسامبر به نمایش گذاشتند.
مثلث طلایی – منطقه‌ای در شمال شرق میانمار که بخش‌هایی از تایلند و لائوس را به هم می‌پیوندد – سابقه طولانی در زمینه تولید مواد مخدر دارد.

این مرکز به‌عنوان یک مرکز تولید گسترده برای محرک‌های نوع آمفتامین، به‌ویژه متامفتامین، که توسط سندیکاهای جرم و جنایت آسیایی با شبکه‌های توزیع تا ژاپن و نیوزلند استفاده می‌شود، خدمت کرده است.

بر اساس گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNODC)، تولید مت آمفتامین به ویژه در سال های اخیر به شدت در حال افزایش بوده است. در طول همه‌گیری ویروس کرونا، کارتل‌های مواد مخدر آسیا بازارها را با مواد مخدر مصنوعی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار پر کردند، حتی با توقف اقتصاد جهانی.

بر اساس گزارش UNODC، تشنج متمثال در شرق و جنوب شرق آسیا از سال 2019 تا 2020 19 درصد افزایش یافت که رکورد جدیدی را به ثبت رساند.