تایوان: “آماده شوید”: غیرنظامیان تایوان برای تهاجم چین آموزش می بینند

تایپه: پزشک لین یو تینگ از تعطیلات آخر هفته خود وقت صرف کرده است تا نکات دفاع غیرنظامی را بیاموزد که می تواند در صورت حمله چین به تایوان خودمختار به دو فرزند خردسال خود منتقل کند.
هیچ سلاحی وجود ندارد، فقط آموزش حیاتی در مورد نحوه واکنش به جنگ هیبریدی چین وجود دارد.
این کلاس ها بخشی از فوریت فزاینده تایوانی برای آماده شدن برای بدترین سناریو پس از مشاهده جنگ اوکراین از راه دور و تحمل دو دور تمرینات چینی در سال گذشته، از جمله تمریناتی که هفته گذشته به پایان رسید.
لین 45 ساله که در کلاس‌های آکادمی کوما در تایپه شرکت می‌کرد، گفت: «وقتی احتمال جنگ وجود دارد، فکر می‌کنم باید آماده شویم.
او گفت: «در خط مقدم بودن تنها راه کمک نیست.» او افزود که فرزندان هشت و دوازده ساله‌اش باید بدانند در شرایط بحرانی چه کنند.
مربیان کوما نکات عملی در مورد آماده سازی تخلیه، مانند یافتن نزدیکترین پناهگاه حمله هوایی و وسایلی که باید در کیسه های اضطراری بسته بندی شود، ارائه می دهند.
اما آنها همچنین بر اطلاعات نادرست در مورد اینکه تهاجم پکن به چه صورت خواهد بود، تمرکز می کنند و با ادعای فرود آمدن 1000 موشک به جزیره یا فرود 50000 کشتی در سواحل آن، مقابله می کنند.
سازمان‌دهندگان می‌گویند که در حال ساختن «خط اول دفاع روانی» در برابر روایت‌های چینی هستند که تلاش می‌کنند نسبت به سیستم دموکراتیک تایوان و قابلیت‌های دفاعی آن بی‌اعتماد کنند.
کلاس های یک روزه، که هزینه آن 1000 دلار تایوانی (33 دلار آمریکا) است، با آموزش پزشکی اورژانسی، مانند نحوه استفاده از تورنیکت و پر کردن زخم ها با باند پایان می یابد.
مربیان از تصاویری از صحنه فرود سرباز رایان در ساحل اوماها و حملات موشکی به مناطق مسکونی در اوکراین استفاده کردند تا نکات خود را در این درس ها بیان کنند.
لین گفت: “ایمن سازی محل بسیار دشوار بود. من فکر می کنم تا حدی به دلیل جنگ اوکراین است.”
کوما از ژانویه سال 2022 به 10000 نفر آموزش داده است و کلاس‌ها در عرض چند دقیقه پس از آزادی فروخته می‌شوند، زیرا ساکنان تایوان برای دانش بیشتر در مورد چگونگی ایمن نگه داشتن خود فریاد می‌زنند.
این روند گسترده‌تر در میان جمعیت 23 میلیونی تایوان باعث شده است که غیرنظامیان در رزمایش‌های جنگی شرکت کنند، و دولت تمرینات حمله هوایی را در سراسر جزیره انجام داده و کتابچه راهنمای تهاجم چین را ایجاد کند.
کوما توسط چندین کارآفرین ثروتمند سرمایه گذاری شده است که میلیون ها دلار را برای دفاع از جزیره سرمایه گذاری می کنند، از جمله رابرت تسائو، موسس اولین شرکت نیمه هادی تایوان UMC.
او پس از مانورهای گسترده پکن در آگوست گذشته و پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا، برای دفاع از جزیره متعهد شد.
کوما اهداف بلندپروازانه ای برای تکمیل هزینه های نظامی رو به گسترش تایپه با آموزش سه میلیون نفر دارد و می خواهد این روند را از طریق دروس آنلاین برنامه ریزی شده برای تابستان امسال تسریع بخشد.
در کتابچه‌ای که با یک خرس سیاه تایوانی که تفنگی در دست دارد مزین شده است، به شرکت‌کنندگان می‌گوید: “می‌توانیم بدون پول بمانیم. بدون گاز. بدون آب گرم. بدون نور. اما نه بدون آزادی.”
“ما بر همه چیز غلبه خواهیم کرد. تحمل کنید. زنده بمانید. پیروز شوید!” می گوید.
کوما اخیراً برخی کلاس‌های مختص زنان را راه‌اندازی کرده است و می‌گوید زنان بیشتر از مردانی که مجبور به انجام آموزش‌های نظامی هستند یا در صورت حمله چینی فراخوانده می‌شوند، ثبت‌نام می‌کنند.
خانم خانه دار لای که از ذکر نام خانوادگی خود خودداری کرد، دو فرزند خود را به همراه همسرش گذاشت تا در این مراسم شرکت کنند.
این مرد 40 ساله گفت: “اگر جنگ اتفاق می افتاد، من در عقب بودم. در این کلاس شرکت کردم تا بدانم برای کمک به دیگران چه کاری می توانم انجام دهم.”
“من باید مطمئن شوم که می دانم چه کاری باید انجام دهم و چه چیزی را آماده کنم تا از ایمنی فرزندانم اطمینان حاصل کنم.”
حسابدار یو چیائو لینگ، 37 ساله، از درس های غیرنظامی برای تکمیل دوره تیراندازی در ماه مه استفاده می کرد تا بتواند به کمک والدین مسن خود بیاید.
او گفت: “اگر جنگ اتفاق می افتاد، از تپانچه برای دفاع از خانه خود استفاده می کردم. من از پدر و مادرم که در دهه 60 و 70 سالگی هستند، مراقبت می کنم. من مسئولیت محافظت از آنها را دارم.”
ما باید به جای فرار از واقعیت، آمادگی خوبی داشته باشیم.»