تایوان جنگنده‌های خود را برای دور زدن هواپیماهای جنگی چینی در حالی که شی جینپینگ با برنج برتر ملاقات می‌کند، می‌کوشد

تایوان مورد ادعای چین برای یک سال یا بیشتر از مأموریت های مکرر نیروی هوایی چین در نزدیکی جزیره ای که به طور دموکراتیک اداره می شود، اغلب در بخش جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی خود، یا ADIZ، نزدیک به جزایر پراتاس تحت کنترل تایوان، شکایت کرده است.

تایوان فعالیت‌های نظامی مکرر چین در نزدیکی را جنگ «منطقه خاکستری» می‌نامد که هم برای فرسودگی نیروهای تایوان از طریق درگیری مکرر آنها و هم برای آزمایش پاسخ‌های تایوان طراحی شده است.

در یک دوره چهار روزه که از اول اکتبر آغاز شد، زمانی که چین روز ملی خود را جشن گرفت، تایوان گفت که نزدیک به 150 هواپیمای نظامی PLA وارد ADIZ این کشور شدند، نه فضای هوایی سرزمینی، بلکه منطقه وسیع‌تری که تایوان نظارت و گشت‌زنی می‌کند تا به آن زمان بیشتری بدهد. به هر تهدیدی پاسخ دهید

وزارت تایوان گفت: آخرین مأموریت چینی شامل 18 جت جنگنده به اضافه 5 بمب افکن H-6 با قابلیت حمل اتمی و همچنین، به طور غیرمعمول، یک هواپیمای سوخت گیری هوایی Y-20 بود.

بر اساس نقشه ای که این وزارتخانه ارائه کرد، بمب افکن ها و شش جنگنده به سمت جنوب تایوان به کانال باشی که جزیره را از فیلیپین جدا می کند، رفتند و سپس به اقیانوس آرام رفتند و به چین بازگشتند.

این هواپیماها با هواپیمای سوخت‌رسان همراه بودند، که نشان می‌دهد چین به جنگنده‌های کوتاه‌برد در داخل پرواز سوخت‌گیری کرده است، مهارتی که نیروی هوایی این کشور همچنان در تلاش است تا بتواند قدرت بیشتری را از سواحل چین پخش کند.

این وزارتخانه گفت که تایوان هواپیماهای جنگی را برای هشدار دادن به هواپیماهای چینی فرستاد، در حالی که سیستم های موشکی برای نظارت بر آنها مستقر شده بودند.

هیچ اظهارنظر فوری از سوی چین وجود نداشت، زیرا در گذشته گفته بود که چنین اقداماتی تمریناتی با هدف حفاظت از حاکمیت این کشور است.

چین بزرگترین نیروی دریایی جهان را ساخته است.  حالا پکن قرار است با آن چه کند؟

با این حال، رسانه های دولتی چین گزارش دادند که رئیس جمهور شی جین پینگ نشستی سه روزه برگزار کرده است که روز یکشنبه با افسران ارشد این کشور به پایان رسید تا در مورد چگونگی تقویت بیشتر نیروهای مسلح از طریق پرورش استعداد گفتگو کنند.

در حالی که خواندن سخنان وی هیچ اشاره مستقیمی به تایوان نداشت، شی بر نیاز به مدرن سازی ارتش برای پیروزی در جنگ ها تاکید کرد.

خبرگزاری رسمی شین‌هوا به نقل از شی گفت: «لازم است تلاش‌های زیادی برای تقویت سواد علمی و فناوری و بهبود توانایی واقعی برای پیروزی در جنگ‌های مدرن انجام شود».

تقویت تجربه عملی و تشویق و راهنمایی افسران و سربازان برای تجربه باد و باران، دیدن جهان، تقویت عضلات و استخوان‌ها و شکوفایی استعدادهای خود در تمرینات نظامی آتشین ضروری است.