تایوان: چین در دومین روز از رزمایش نظامی “شمشیر مشترک” در محاصره تایوان

پکن: جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین حملات روز یکشنبه تایوان را در حالی که جزیره را در دومین روز متوالی مانورهای نظامی که در پاسخ به دیدار رئیس‌جمهور با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز شده بود، شبیه‌سازی کردند.
این مانورها باعث محکومیت تایپه و درخواست برای خویشتن داری از سوی واشنگتن شد که گفت “از نزدیک اقدامات پکن را زیر نظر دارد”.
فرماندهی تئاتر شرق ارتش آزادیبخش خلق (PLA) گفت که این عملیات سه روزه که “شمشیر مشترک” نام دارد – که شامل تمرین محاصره تایوان است – تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

دونالد هو 73 ساله که صبح روز یکشنبه در پارکی در تایپه ورزش می کرد، گفت: “من کمی نگران هستم؛ اگر بگویم که نیستم، به شما دروغ می گویم.” جزیره تحت حاکمیت
او به خبرگزاری فرانسه گفت: «من هنوز نگران هستم زیرا اگر جنگی رخ دهد، هر دو طرف آسیب زیادی خواهند دید.
ارتش چین هنگام آغاز تمرینات مهندسی شده گفت: در بازی های جنگی چین هواپیماها، کشتی ها و پرسنل به “مناطق دریایی و فضای هوایی تنگه تایوان، در سواحل شمالی و جنوبی جزیره و به سمت شرق جزیره اعزام شدند.” تا عضلات نظامی پکن را در مقابل تایوان و جهان منعطف کند.

چین پس از سفر تسای اینگ ون به آمریکا با برگزاری مانور نظامی به تایوان هشدار داد.

01:06

چین پس از سفر تسای اینگ ون به آمریکا با برگزاری مانور نظامی به تایوان هشدار داد.

گزارشی از تلویزیون دولتی CCTV در روز یکشنبه گفت که رزمایش‌ها “حملات دقیق مشترک علیه اهداف کلیدی در جزیره تایوان و آب‌های اطراف آن را شبیه‌سازی کردند” و افزود که نیروها “به حفظ وضعیت محاصره نزدیک جزیره ادامه می‌دهند.”
در ادامه این نوشته آمده است که نیروی هوایی ده‌ها هواپیما را برای «پرواز در حریم هوایی هدف» مستقر کرده است و نیروهای زمینی تمرین‌هایی را برای «حملات دقیق چند هدفه» انجام داده‌اند.
رئیس جمهور تایوان تسای اینگ ون بلافاصله این مانورها را محکوم کرد که پس از دیدار او با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا انجام شد.
او متعهد شد که با “ایالات متحده و سایر کشورهای همفکر” در مواجهه با “توسعه طلبی مستبدانه مستمر” همکاری کند.
در واشنگتن، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که ایالات متحده “به طور مداوم خواستار خویشتن داری و عدم تغییر در وضعیت موجود شده است”، اما خاطرنشان کرد که منابع کافی برای انجام تعهدات امنیتی خود در آسیا دارد.
ایالات متحده عمداً در مورد اینکه آیا از تایوان دفاع نظامی خواهد کرد یا خیر، ابهام داشت، اگرچه برای چندین دهه به تایپه سلاح می فروخت تا از دفاع از خود اطمینان حاصل کند.
تمرینات روز دوشنبه شامل مانورهای آتش واقعی در سواحل صخره ای استان فوجیان چین، در حدود 80 کیلومتری (50 مایلی) جنوب جزایر ماتسو تایوان و 186 کیلومتری تایپه خواهد بود.
شی یین، سخنگوی PLA گفت: «این عملیات ها به عنوان هشداری جدی در برابر تبانی بین نیروهای جدایی طلب به دنبال «استقلال تایوان» و نیروهای خارجی و علیه فعالیت های تحریک آمیز آنها است.
خبرگزاری فرانسه هیچ نشانه‌ای از افزایش مانورهای نظامی در سواحل شمالی پینگتان، جزیره‌ای چینی در سراسر تنگه تایوان، جایی که تمرینات مهمات جنگی روز دوشنبه آغاز می‌شود، مشاهده نکرد.
لین رن در لبه جاده ای بالای اقیانوس، سرود ملی چین را در حالی که فنجان های قهوه را از پشت ماشینش می فروخت، به صدا درآورد.
این بازیکن 29 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: «من فکر می‌کنم تمرین‌های فعلی راهی برای اعمال فشار بر تایوان است.
او گفت: «فکر می‌کنم آن‌ها برایشان روشن می‌کنند که ما توانایی‌های… متحد شدن را داریم.
او گفت که با این حال، این رزمایش “تا حد زیادی نمادین” بود و افزود: “نگران نیستم که این بار درگیری مسلحانه رخ دهد.”
چین تایوان دموکراتیک و خودمختار را بخشی از قلمرو خود می‌داند و قول داده است که در صورت لزوم روزی آن را به زور تصرف کند.
وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که از زمان آغاز رزمایش در روز شنبه، 18 کشتی جنگی چینی و 129 هواپیما در اطراف جزیره کشف شده است، و افزود که پکن ترکیبی از جت های جنگنده، پهپادها، بمب افکن ها و هواپیماهای ترابری را مستقر کرده است.
روز شنبه، این وزارتخانه نقشه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد 45 هواپیما از خط میانی جداکننده تایوان از سرزمین اصلی چین عبور کرده‌اند – بیشترین تهاجم در سال جاری بر اساس آمار ارائه شده توسط خبرگزاری فرانسه.
تایوان در حالت آماده باش کامل قرار گرفته است و گفته است که نیروهایش “به خوبی آماده خواهند شد و آمادگی رزمی خود را حفظ خواهند کرد” و در عین حال اطمینان حاصل می کنند که “درگیری را تشدید نمی کنند”.
شورای امور اقیانوس ها روز شنبه ویدیویی را نشان می دهد که یک گشت گارد ساحلی تایوان را در حال تعقیب کشتی های جنگی چینی نشان می دهد.
یک افسر گارد ساحلی با رادیو هشدار داد: «شما به طور جدی صلح، ثبات و امنیت منطقه را تضعیف کرده‌اید، لطفاً بچرخید و فوراً آنجا را ترک کنید».
یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه هواپیماهای جنگنده میراژ 2000 را در حال درگیری در پایگاه نیروی هوایی هسینچو در شمال تایوان دید.
به گفته یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه، سه قایق از واحد شناسایی و گشت دوزیستان تایوان نیز روز یکشنبه در حال گشت زنی در جزایر ماتسو دیده شدند.
وزارت دفاع تایوان گفت: «ح‌ک‌چ (حزب کمونیست چین) به انجام تمرین‌های نظامی در اطراف تنگه تایوان ادامه داده است و از صبح امروز به‌طور متوالی تعداد زیادی هواپیما و همچنین تعدادی کشتی در این منطقه اعزام کرده است». یکشنبه.
این رزمایش ساعاتی پس از خروج امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه از پکن برگزار شد که در چین به سر می برد تا از همتای خود شی جین پینگ بخواهد به پایان دادن به جنگ در اوکراین کمک کند.
در آگوست سال گذشته، چین کشتی‌های جنگی، موشک‌ها و جت‌های جنگنده را در بزرگترین نمایش قدرت خود در سال‌های اخیر پس از سفر نانسی پلوسی، سلف مک کارتی به این جزیره، در اطراف تایوان مستقر کرد.
تسای روز جمعه پس از بازدید از گروه رو به کاهش متحدان دیپلماتیک رسمی جزیره خود در آمریکای لاتین، با دو توقف در ایالات متحده که شامل دیدار با مک کارتی و سایر قانونگذاران بود، به تایوان بازگشت.