تایوان: 5 فروند هواپیمای ارتش چین وارد منطقه پدافند هوایی تایوان شدند

تایپه: رسانه‌های محلی گزارش دادند که پنج هواپیمای نظامی چین روز سه‌شنبه وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان (ADIZ) شدند و نهمین حمله در این ماه را رقم زدند.
به گزارش اخبار تایوان به نقل از وزارت دفاع ملی این کشور (MND)، چهار جت جنگنده شنیانگ J-16 نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق (PLAAF) و یک هواپیمای جنگی ضد زیردریایی Shaanxi Y-8 در گوشه جنوب غربی ADIZ پرواز کردند.
در پاسخ، تایوان هواپیما فرستاد، هشدارهای رادیویی صادر کرد و سامانه‌های موشکی دفاع هوایی را برای ردیابی هواپیماها مستقر کرد.
به گزارش تایوان نیوز، در مجموع 35 هواپیمای چینی تا کنون در این ماه در منطقه شناسایی تایوان مشاهده شده است، از جمله 23 جت جنگنده و 12 هواپیمای نقطه‌ای.
پکن مدعی حاکمیت کامل بر تایوان است، دموکراسی تقریباً 24 میلیون نفری که در سواحل جنوب شرقی سرزمین اصلی چین واقع شده است، علیرغم این واقعیت که دو طرف بیش از هفت دهه است که به طور جداگانه اداره می شوند.
از سوی دیگر، تایپه با افزایش روابط استراتژیک با دموکراسی‌ها از جمله ایالات متحده، که بارها با مخالفت پکن مواجه شده است، با تجاوز چین مقابله کرده است. چین تهدید کرده است که «استقلال تایوان» به معنای جنگ است.