تثبیت قدرت در دست شی جین پینگ می تواند برای چین فاجعه بار باشد

هنگ کنگ: تمرکز قدرت در دست رئیس جمهور چین شی جین پینگ ممکن است برای چشم انداز خارجی و اقتصادی چین خوب نباشد.
شی پس از آن که حزب کمونیست چین (ح‌ک‌پی) قطعنامه‌ای تاریخی برای تجلیل از «دستاوردهای مهم و تجارب تاریخی» خود اتخاذ کرد، رهبر همه‌قدرت چین شد. این قطعنامه نه تنها به شی جینپینگ اجازه سومین دوره ریاست جمهوری را می دهد، بلکه ممکن است راه را برای حکومت مادام العمر بر چین هموار کند.
HK Post گفت که تثبیت قدرت در دست شی می تواند برای چین فاجعه بار باشد.
این امر دیگر رهبران چینی با جاه طلبی را محتاط می کند و همچنین نگران همسایگان چین و بلوک غرب است، زیرا این کشور کمونیستی شاهد افزایش سریع قابلیت های نظامی و تجاوز در حکومت شی بوده است.
شی تمام مناصب عالی ملکی و نظامی را در اختیار دارد. کارشناسان بر این باورند که شی حداقل 10 سال دیگر خدمت خواهد کرد و این بدان معناست که اعضای فعلی دفتر سیاسی شانس ترفیع خود را از دست می دهند.
به گزارش HK Post، شی رئیس همه چیز در چین شده است و همچنان کنترل هر جنبه ای از حکومت را در دست دارد، بنابراین رهبری جمعی و سیاست گذاری مبتنی بر اجماع را از بین می برد.
علاوه بر این، چین تحت حکومت شی، شاهد منازعات فزاینده ای با همسایگان خود مانند کشورهای جنوب شرق آسیا و ژاپن و کره جنوبی بر سر حقوق ارضی در دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی بوده است. علاوه بر این، این کشور با هند در لاداخ که شاهد درگیری‌های خونینی بود، درگیر شده است.
به گزارش HK Post، همچنین سرکوب تبتی ها، مسلمانان اویغور در سین کیانگ، مردم هنگ کنگ و تهدیدات نظامی علیه تایوان وجهه چین را به عنوان امپریالیست و قدرت هژمونیک مخدوش کرده است.
نتیجه سیاست‌های خارجی و نظامی شی، اکثر همسایگان چین را به پیوستن به بلوک غربی سوق داده است. ژاپن، هند، استرالیا – همه قدرت‌های بزرگ در منطقه هند و اقیانوس آرام پلتفرم‌هایی ایجاد کرده‌اند که هدف آن منزوی کردن و به چالش کشیدن چین با کمک ایالات متحده و متحدانش است.
HK Post گزارش داد که مدیریت نادرست همه‌گیری COVID-19، بحران بی‌سابقه اخیر قدرت، مبارزه با قدرت‌های جهانی به کمک ناسیونالیسم تشدید شده توسط شی، تأثیرات منفی بر اقتصاد چین خواهد داشت. (ANI)