تجزیه و تحلیل: دعوای دادگاه بر سر وصیت شاهزاده فیلیپ در جریان است

در سپتامبر، اندرو مک فارلین، رئیس بخش خانواده دادگاه عالی، حکم داد که وصیت نامه فیلیپ به مدت 90 سال مهر و موم خواهد شد. در میان معدود افراد حاضر، وکیلی به نمایندگی از املاک دوک از شرکت حقوقی فارر و شرکت، وکلای خصوصی ملکه، و دادستان کل، مشاور حقوقی ارشد دولت بود. به رسانه ها در مورد این جلسه گفته نشد یا اجازه حضور در آن داده نشد، زیرا منافع عمومی توسط دادستان کل نمایندگی می شد.

سخنگوی گاردین نیوز و رسانه در بیانیه ای ایمیلی به سی ان ان گفت که تصمیم دادگاه عالی مبنی بر ممنوعیت رسانه ها از جلسه دادگاه بدون اطلاع رسانی به رسانه ها یا اجازه دادن به آنها برای ارائه نمایندگی “یک تهدید آشکار برای اصول عدالت باز است.”

این سخنگو ادامه داد: «این نیز نگران کننده است که به نظر می رسد دادگاه معتقد است که فقط دادستان کل می تواند با منافع عمومی صحبت کند. ما به دنبال مجوز هستیم تا استدلال کنیم که رفتار دادگاه عالی در این مورد به منزله شکست عدالت آشکار است و این پرونده باید دوباره بررسی شود.»

طبق قوانین بریتانیا، اگر شخصی قبل از فوت خود وصیت نامه ای تنظیم کند، پس از پذیرش در وصیت نامه، به یک سند عمومی تبدیل می شود و هرکسی می تواند با پرداخت هزینه ای، یک نسخه از آن را از اداره ثبت اسناد دریافت کند.

به گفته جف کرتز و جودیت سوینهو-استاندن از شرکت حقوقی استوارتس بریتانیا، با این حال، هر کسی می تواند از دادگاه بخواهد که وصیت نامه را “مهر” کند و آن را خصوصی نگه دارد. آنها به سی ان ان گفتند: «دادگاه باید متقاعد شود که علنی کردن وصیت نامه «نامطلوب یا نامناسب» است. از نظر تاریخی، دادگاه‌ها چنین درخواست‌هایی را فقط برای اعضای ارشد خانواده سلطنتی تأیید کرده‌اند. مشخص نیست که تحت چه شرایطی، در صورت وجود، دادگاه ممکن است با خصوصی نگه داشتن وصیت نامه موافقت کند.»

یکی از اعضای ارشد سلطنتی که وصیت نامه اش علنی شد، دایانا، پرنسس ولز بود که وقتی از شاهزاده چارلز جدا شد، عنوان HRH خود را رها کرد.

قاضی مک فارلین در حکم خود گفت که “این یک قرارداد تبدیل شده است که پس از مرگ یکی از اعضای ارشد خانواده سلطنتی، درخواست مهر و موم شدن وصیت نامه آنها ارائه می شود” و به نظر می رسد که “به نظر می رسد که چنین درخواست هایی همیشه به صورت خصوصی شنیده می شود. و همواره اعطا شده اند.”

او گفت که فهمیده شد که اولین عضو خانواده سلطنتی که وصیتش مهر و موم شد شاهزاده فرانسیس تک، برادر کوچکتر ملکه مری، همسر پادشاه جورج پنجم، بود که در سال 1910 درگذشت.

مایکل ال نش، کارشناس حقوقی و سلطنتی به سی‌ان‌ان گفت: «این ملکه مری بود که از این اختیارات غیرعادی سلطنتی و اختیارات سلطنتی استفاده کرد که قبلاً استفاده نشده بود».

ملکه الیزابت دوم شاهد حمل تابوت شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبورگ به کلیسای سنت جورج در قلعه ویندزور در 17 آوریل 2021 است.

به گفته نش، او همچنین نویسنده “وصیت نامه های سلطنتی در بریتانیا از سال 1509 تا 2008″، فرانسیس در سن 40 سالگی به دنبال یک معاینه پزشکی ناموفق از بینی خود درگذشت. او گفت که شاهزاده یک “قمارباز بی پروا” اما همچنین “شخصیتی بسیار دوست داشتنی” بود که جواهرات ارزشمند خانواده را در نسخه پیش نویس وصیت نامه خود به معشوقه خود به ارث گذاشت.

نش که نسخه ای از پیش نویس وصیت نامه را که در بایگانی های ایرلند شمالی ظاهر شده را دیده است، گفت که شاهزاده دائماً در مشکلات مالی بود و پس از مرگ او “ملکه مری می دانست که طلبکاران، هنگامی که وصیت نامه را ببینند، فرود می آیند و همه چیز. که فرانک مفقود شده بود باید فروخته می شد تا این بدهی های هنگفت برآورده شود.

او ادامه داد: “و او کاملاً متاسف بود که مردم می توانند از وضعیتی که برادرش در آن قرار گرفته است مطلع شوند.”

نش همچنین خاطرنشان کرد که خانواده قبلاً با چالش‌های قانونی در رابطه با رازداری وصیت‌های سلطنتی روبرو بوده‌اند که جدیدترین آنها در سال 2007 توسط دادگاه مورد بررسی قرار گرفت. خواهر ملکه، پرنسس مارگارت. نش گفت که براون به دنبال باز کردن وصیت نامه مارگارت و همچنین ملکه مادر بود، اما این ادعا به عنوان یک خیال رد شد.

ملکه مادر (R) به همراه پرنسس مارگارت برای صرف ناهار برای جشن صدمین سالگرد تولد او در 27 ژوئن 2000 به گیلدهال لندن می‌آید.

حفظ حریم خصوصی به بحث عصر مدرن برای سلطنت بریتانیا تبدیل شده است، با این سؤال که یک عضو خانواده به طور معمول چقدر سزاوار حریم خصوصی است. منتقدان اغلب می گویند خانواده های سلطنتی از موقعیت ها و امتیازات خود برای دریافت معافیت ها و فرار از رسوایی استفاده می کنند، در حالی که همچنین خاطرنشان می کنند که ویندزورها توسط مالیات دهندگان تامین می شود.

مک فارلین در قضاوت خود گفت که او نگهبان یک گاوصندوق است که بیش از 30 پاکت را در دست دارد، که ظاهراً هر کدام حاوی وصیت مخفی یک خانواده سلطنتی مرده است. جدیدترین موارد اضافه شده در سال 2002 با ملکه مادر و پرنسس مارگارت انجام شد.

مک فارلین همچنین با اشاره به اینکه چرا حریم خصوصی برای وصیت نامه های سلطنتی فراهم شده است، گفت: “پاسخ به این سوال که چرا باید برای اعضای ارشد خانواده سلطنتی استثنا وجود داشته باشد؟” به نظر من روشن است: برای حفظ حرمت و جایگاه نقش عمومی حاکم و سایر اعضای نزدیک خانواده او، لازم است حفاظت از زندگی خصوصی این گروه منحصر به فرد از افراد افزایش یابد. “

وکلا کرتس و سویینهو-استندن گفتند که تفاوت قابل توجهی در رسیدگی به وصیت‌های دوک ادینبورگ و وصیت‌های خانواده سلطنتی قبل از او وجود دارد.

این زوج گفتند: «همه وصیت نامه های سلطنتی که قبلاً مهر و موم شده بودند باید برای مدت نامحدود خصوصی نگه داشته شوند، اما وصیت نامه شاهزاده فیلیپ از این جهت متفاوت است که حریم خصوصی آن به 90 سال محدود شده است. پس از 90 سال، مقامات خاصی ممکن است آن را بازرسی کنند و سپس از دادگاه دعوت کنند تا در مورد اینکه آیا وصیت نامه باید در آن مرحله عمومی شود یا برای مدت بیشتری خصوصی بماند، تصمیم بگیرد.

نش محدودیت زمانی را “پیشرفت مهم” توصیف کرد، زیرا موضع قبلی به معنای پنهان ماندن وصیت نامه ها برای همیشه بود. او افزود: «این باعث بدبینی جدی به مورخان، حقوقدانان، محققین شد – همه کسانی که دلیل موجهی برای خواندن وصیت نامه داشتند.

“من می توانم در موارد آینده ببینم که 90 سال به 50 سال یا حتی کمتر تبدیل می شود. به طوری که حداقل تا حدی احتمال وجود دارد که افرادی که اکنون زندگی می کنند بتوانند در آینده در آینده بتوانند (وصیت نامه) را بخوانند. طول عمر.”

نظر خود را بگویید

خب چی فکر می کنی: آیا باید یا نباید مردم اجازه خواندن وصیت نامه سلطنتی را داشته باشند و چرا؟

مطمئناً جالب است که باید فکر کنید. نظرات خود را در مورد ایمیل ([email protected]) با ما در میان بگذارید. فراموش نکنید که نام خود و جایی که از آنجا می نویسید را ذکر کنید، و نظرات شما می تواند در نسخه بعدی رویال نیوز نمایش داده شود.

چه اتفاقی دیگری در حال رخ دادن است؟

غذاهای مگان در زندگی در ساحل غربی.

برخلاف زمانی که دوشس ساسکس با اپرا نشسته بود، گفتگوی دوشس ساسکس در نمایش الن دی جنرس با بمب های کمی همراه بود. این بار، او لباس‌های آرچی و لیلی را برای هالووین فاش کرد و دستفروش‌های خیابانی را در محل استودیو محل فیلم‌برداری سریال نشان داد. کل داستان را دریافت کنید.

ملکه در اولین نامزدی از زمان ترس از سلامت لبخند می زند.

الیزابت دوم به گرمی هنگام ملاقات با رئیس نیروهای مسلح در ویندزور در روز چهارشنبه – اولین نامزدی رو در رو او پس از از دست دادن مراسم یکشنبه یادبود در لندن در آخر هفته گذشته، استقبال کرد. کاخ باکینگهام گفت: «اعلیحضرت امروز با انصراف از انتصاب خود به عنوان رئیس ستاد دفاع، ژنرال سر نیکلاس کارتر را در قلعه ویندزور پذیرفت. پادشاه 95 ساله با پوشیدن لباس گلدار نارنجی، سبز و سفید، قبل از گفتگو در اتاق بلوط در قلعه ویندزور، به استقبال ژنرال در حال خروج ایستاد. ادامه مطلب را اینجا بخوانید.
خانواده سلطنتی وظیفه شناس با تماشاگران نظامی در ویندزور به آنجا بازگشته بود.

ویلیام به مقر مایکروسافت می رود.

دوک کمبریج روز پنجشنبه از دفاتر مایکروسافت در خارج از لندن بازدید کرد تا دریابد که چگونه فناوری جدید اسکن هوش مصنوعی به مقابله با تجارت غیرقانونی حیات وحش کمک می کند. ویلیام پس از آزمایش موفقیت آمیز اخیر در فرودگاه هیترو لندن، با توسعه دهندگان صحبت کرد، جایی که این نرم افزار ثابت کرد که قادر به تشخیص محصولات عاج غیرقانونی پنهان شده در بین چمدان ها و محموله ها است. شاهزاده، که بنیاد سلطنتی متحد برای حیات وحش را راه اندازی کرد، موارد شکار غیرقانونی را از انتها به انتها بررسی کرد و یاد گرفت که چگونه سازمان های شریک در ایجاد اختلال در شبکه های جنایی کمک می کنند.

ویلیام می‌آموزد که چگونه فناوری جدید اسکن هوش مصنوعی می‌تواند شناسایی محصولات غیرقانونی حیات وحش را که از طریق فرودگاه‌های بین‌المللی قاچاق می‌شوند، در طی بازدید از مقر مایکروسافت در ریدینگ، انگلستان در 18 نوامبر 2021 افزایش دهد.

در دفتر خاطرات سلطنتی

چارلز و کامیلا از محل تعمید عیسی دیدن کردند.

شاهزاده ولز و همسرش کامیلا در سفر خود به اردن سه شنبه سفر ویژه ای داشتند. این زوج، که اولین دیدار مهم خارجی خود را از زمان شروع همه‌گیری این هفته انجام دادند، به محلی در رودخانه اردن سفر کردند که گمان می‌رود عیسی در آنجا غسل تعمید داده شده است. به گزارش دیلی میل، این زوج اجازه داشتند انگشتان خود را در آب فرو کنند و “پنج یا شش دوجین بطری” آب مقدس را برای غسل تعمید سلطنتی آینده به خانه می برند. این زوج سلطنتی تور چهار روزه پاییزی خود را از روز سه شنبه آغاز کردند.

کلارنس هاوس گفت که این سفر به درخواست دولت بریتانیا انجام شده و تعاملات به ویژه بر رسیدگی به بحران آب و هوا متمرکز خواهد بود. در اردن، ملک عبدالله دوم و ملکه رانیا به همراه دو گارد افتخاری از آنها به کاخ الحسینیه استقبال کردند.

این زوج مقابل ابوالهول در حومه قاهره ژست گرفته اند.

خانواده سلطنتی پس از یک برنامه فشرده در طول دو روز، به مصر سفر کردند و در آنجا با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور و انتصار عامر، بانوی اول، در کاخ الاتحادیه دیدار کردند. چارلز سپس در یک پذیرایی بین ادیان در مسجد الازهر شرکت کرد و در آنجا با امام بزرگوار دیدار کرد. آنها روز اول خود را با بازدید از هرم بزرگ جیزه و ابوالهول قبل از شرکت در یک پذیرایی به پایان رساندند. آنها برای نامزدی در آخرین روز خود در مصر از هم جدا شدند، دوشس از یک بیمارستان دامپزشکی قاهره بازدید کرد در حالی که چارلز به یک جلسه تجاری در مرکز شهر رفت.

عکس هفته

دوک و دوشس کمبریج برای یک شب بیرون رفتن در رویال آلبرت هال لندن بهترین لباس های خود را در روز پنجشنبه به تن کردند. این زوج بچه ها را برای تماشای اجرای رویال واریته در خانه رها کردند. نمایش سالانه – که امسال یک قرن حمایت سلطنتی را رقم زد – برای جمع آوری کمک مالی و حمایت از اعضای صنعت سرگرمی برگزار می شود. پس از نمایش، این زوج در حال گپ زدن با کمدین بیل بیلی و نوازنده اد شیران و دیگران عکس گرفتند.

«باورش سخت است که بیش از 50 سال از حضور من و شاهزاده فیلیپ در اولین جلسه مجمع عمومی می گذرد. سال‌ها، بسیاری از موارد، از جمله انجیل مسیح و تعالیم او، بدون تغییر باقی مانده است.»

ملکه برای جلسه افتتاحیه آن در روز سه شنبه پیامی را به شورای عمومی، نهاد قانونگذاری کلیسای انگلستان ارسال کرد.

از خواندن ارسال امروز متشکریم — امیدواریم از آن لذت برده باشید. فقط یک سرآغاز است که ما هفته آینده یک استراحت کوتاه برای روز شکرگزاری خواهیم داشت، اما باز خواهیم گشت تا همه آمد و شدهای ویندزورها را در 3 دسامبر برای شما ارائه دهیم.

— مکس و لورن