تحریک: طالبان حاضر نیستند پاکستان را در قبال تحریک طالبان پاکستان ملزم کنند

اسلام آباد: طالبان که در اواسط ماه اوت سال گذشته قدرت را در افغانستان به دست گرفتند، آمادگی پذیرش خواسته های پاکستان مبنی بر مهار تحریک طالبان پاکستان در مقابل لطف اسلام آباد در تسهیل بازگشت آنها به قدرت را ندارند. کشور جنگ زده
به گزارش العربیه، تحریک طالبان پاکستان (TTP) از خاک افغانستان به عنوان پناهگاه امن برای ایجاد ویرانی در پاکستان استفاده می کند که تخمین زده می شود 83000 تلفات در سراسر پاکستان داشته باشد.
اسلام آباد با تاکید بر اینکه تحریک طالبان پاکستان (TTP) یک “مورد آزمایشی” برای طالبان افغانستان است، گفته است که اگر حاکمان جدید در کابل نمی توانند نگرانی های پاکستان را برطرف کنند، پس چگونه می توانند با وعده های خود مبنی بر قطع روابط با القاعده عمل کنند. و سایر گروه ها اعتماد سایر کشورها را جلب می کنند؟
به گزارش اکسپرس تریبون به نقل از یک مقام ارشد پاکستانی، اسلام آباد معتقد بود که مقابله با گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان به دولت موقت کمک می کند تا اعتبار خود را در چشم جهانیان در رابطه با دیگر گروه های تروریستی تثبیت کند.
این مقام آگاه با تاکید بر این که اگر طالبان نتوانند نگرانی های پاکستان را برطرف کنند، چه کسی به آنها و قول آنها برای قطع رابطه با القاعده اعتماد خواهد کرد، گفت: “ما به رهبری طالبان می گوییم که تحریک طالبان پاکستان را به عنوان یک مورد آزمایشی در نظر بگیرد.” و گروه های دیگر از این دست
این مقام پاکستانی همچنین به طالبان هشدار داد که عدم رسیدگی به نگرانی های اسلام آباد برای طرف افغان آسیب خواهد داشت.
این امر پس از آن صورت می گیرد که طالبان افغانستان در رسیدگی به موضوع TTP (طالبان پاکستان) که توسط پاکستان مطرح شده است، ناکام مانده است.
طالبان افغانستان از TTP، گروه ممنوعه در پاکستان که پشت چندین حمله تروریستی در این کشور از جمله حمله به مدرسه ارتش پیشاور بوده که در سال 2014 بیش از صد کودک را کشت، حمایت می کند.