تحقیقات پلیس برلین از بازدید ولودیمیر زلنسکی فاش شد

برلین: پلیس برلین روز پنجشنبه گفت که آنها تحقیقات خود را پس از جزئیات سفر احتمالی رئیس جمهور اوکراین آغاز خواهند کرد ولودیمیر زلنسکی به آلمان منتسب به نیروی در رسانه ها ظاهر شد.
پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که بازرسان تحقیقاتی را «به خیانت مشکوک به اسرار… در رابطه با دیدار احتمالی یک رئیس‌جمهور ایالتی» آغاز کرده‌اند.
روزنامه محلی BZ روز چهارشنبه گزارش داد که مجریان قانون در برلین در حال آماده شدن برای بازدید هستند زلنسکی در اواسط ماه مه به پایتخت آلمان.
پلیس تحقیقات مربوط به مقاله ای در BZ را تایید کرد. پلیس گفت که این گزارش حاوی “جزئیات محرمانه” در مورد مقدمات دیدار زلنسکی است.
در بیانیه ای آمده است: «پلیس برلین هیچ وقت رسماً هیچ اطلاعاتی که سفر دولتی را به خطر بیندازد، ارائه نکرد.
با این حال، دفتر مطبوعاتی این نیرو یک عملیات برنامه ریزی شده را در پاسخ به گزارش BZ تایید کرد.
باربارا اسلوویک، رئیس پلیس برلین در بیانیه ای گفت: «من غیرقابل تحمل می دانم که… یک کارمند مجرد به اعتبار پلیس برلین به گونه ای شرم آور در سطح ملی و بین المللی لطمه می زند.
اسلوویک گفت: “من فقط می توانم تصور کنم که آن فرد از عواقب اعمال خود آگاه نبود.”
بر اساس گزارشی که سایت خبری آلمانی T-Online چهارشنبه منتشر کرد، مقامات کیف از جزئیات فاش شده ناامید شدند.
روابط بین برلین و کیف گاهی پس از حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته تیره شده است.
اوکراین آلمان را متهم کرده است که در آستانه جنگ بیش از حد با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سازگار بوده و برلین را مجبور کرده است تا از آن حمایت نظامی بیشتری ارائه کند.
کیف سفر فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس‌جمهور آلمان را در هفته‌های پس از تهاجم، نادیده گرفت، که به نوبه خود اولین سفر اولاف شولتز صدراعظم آلمان به این کشور جنگ‌زده را به تأخیر انداخت. هر دو اشتاین مایر و شولتز از آن زمان به اوکراین سفر کرده اند.