ترامپ: ترامپ بعد از تحقیقات 6 ژانویه با انبوهی از تحقیقات مواجه است

نیویورک: در حالی که وکلای دونالد ترامپ تلاش می کنند کاخ سفید را از انتشار سوابق به کمیته تحقیقات کنگره در مورد شورش 6 ژانویه منع کنند، رئیس جمهور سابق با انبوهی از تحقیقات دیگر روبرو است که ممکن است در هفته های آینده و سال جدید به نتیجه برسد. .
این شامل دو تحقیق جنایی بزرگ ایالتی – یکی در نیویورک و دیگری در جورجیا – و پرونده های قضایی در مورد اتهامات تجاوز جنسی، دعوا بر سر یک ارث و سؤالاتی است که آیا او باید شخصاً مسئول تحریک قیام باشد.
ترامپ مدت‌هاست که این تحقیقات را رد کرده و آن را چیزی جز یک «شکار جادوگر» با انگیزه‌های سیاسی نمی‌داند که با تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 آغاز شد. اما در حالی که ترامپ بیشتر عمر خود را صرف طفره رفتن از عواقب قانونی کرده است، دیگر تحت حمایت روسای جمهور فعلی در برابر اتهامات قرار ندارد. و هرگونه اتهامی – که اولین اتهام علیه یک رئیس جمهور سابق در تاریخ این کشور است – می تواند بر تجارت و چشم انداز سیاسی آینده او در حالی که او برای دومین دوره نامزدی می کند تأثیر بگذارد.
در اینجا آخرین مورد در مورد وضعیت موجود است:
نیویورک
دادستان های نیویورک در حال تحقیق در مورد معاملات تجاری رئیس جمهور سابق هستند و اخیراً پس از اتمام دوره هیئت قبلی، هیئت منصفه جدید را برای استماع شواهد تشکیل داده اند.
دفتر دادستان منطقه منهتن در حال بررسی این موضوع است که آیا به دنبال کیفرخواست بیشتر در این پرونده باشد، که منجر به اتهامات کلاهبرداری مالیاتی در ماه ژوئیه علیه شرکت ترامپ، سازمان ترامپ، و مدیر ارشد مالی قدیمی آن، آلن وایسلبرگ شد. آنها متهم به تقلب از مقامات مالیاتی از طریق مزایای جانبی سودآور و بدون مالیات هستند.
وایسلبرگ باید در ژوئیه 2022 به دادگاه بازگردد.
پس از اینکه سایروس ونس جونیور، دادستان منطقه، که در پایان سال از سمت خود کنار می‌رود، سال‌ها برای دستیابی به سوابق مالیاتی رئیس‌جمهور سابق مبارزه کرد، خود ترامپ همچنان تحت بازجویی قرار دارد. دادستان ها همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که آیا به دنبال اتهاماتی علیه مدیر عامل شرکت، متیو کالاماری پدر هستند یا خیر.
محققانی که برای ونس و لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک کار می‌کنند، بیش از دو سال را صرف بررسی این موضوع کرده‌اند که آیا سازمان ترامپ بانک‌ها یا مقامات مالیاتی را در مورد ارزش دارایی‌های شرکت گمراه کرده است، آن‌ها را برای به دست آوردن شرایط وام مطلوب یا به حداقل رساندن آن‌ها برای به دست آوردن پس‌انداز مالیاتی. .
ونس روز سه شنبه گفت: “من فکر می کنم کاملاً واضح است که تحقیقات ما فعال و در حال انجام است.”
دفتر جیمز درگیر تحقیقات جنایی ونس است و تحقیقات مدنی خود را انجام می دهد.
به طور جداگانه، ترامپ در مورد املاکی که در حومه شهر نیویورک در اختیار دارد، مورد بررسی قرار گرفته است. دو نفر آشنا به تحقیقات به شرط ناشناس ماندن به آسوشیتدپرس گفتند، میمی ای روکا، دادستان منطقه وستچستر، در حالی که در حال بررسی این است که آیا شرکت ترامپ مقامات را برای کاهش مالیات برای یک زمین گلف در آنجا گمراه کرده است یا خیر، سوابق مربوط به شهر اوسینینگ را احضار کرد. مجاز به صحبت علنی در این مورد.
گرجستان
در آتلانتا، فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون، در ژانویه تحقیقاتی را درباره تلاش‌های احتمالی برای مداخله در اداره انتخابات این ایالت در سال 2020 آغاز کرد، که ترامپ با اختلاف کم شکست خورد.
ویلیس در نامه‌هایی که در ماه فوریه به مقامات ارشد منتخب ایالت – از جمله فرماندار برایان کمپ و براد رافنس‌پرگر، وزیر امور خارجه فرستاده شد – به آنها دستور داد تا همه سوابق مربوط به انتخابات را حفظ کنند، به‌ویژه آنهایی که ممکن است حاوی شواهدی از تلاش برای تأثیرگذاری بر مقامات انتخاباتی باشد.
این تحقیقات شامل یک تماس تلفنی در 2 ژانویه بین ترامپ و رافنس اسپرگر است که در آن ترامپ به طور مکرر و به دروغ ادعا می کند که وزیر امور خارجه جمهوری خواه می تواند نتایج تایید شده انتخابات ریاست جمهوری را تغییر دهد. ضبط این تماس روز بعد توسط چندین سازمان خبری از جمله آسوشیتدپرس به دست آمد.
ترامپ گفت: من فقط می خواهم 11780 رای پیدا کنم که یک رای بیشتر از ماست. چون ما ایالت را بردیم.»
ویلیس در مورد تحقیقات نسبتاً سختگیرانه صحبت کرده است، اما دفتر او تأیید کرده است که این تحقیقات ادامه دارد.
جف دیسانتیس، سخنگوی این دفتر گفت: “همه شواهد موجود در حال تجزیه و تحلیل هستند، چه توسط این اداره، یک نهاد تحقیقاتی دیگر و چه توسط خود شاهدان علنی شود. تصمیم گیری در مورد اینکه آیا اتهامات جنایی علیه هر فردی مناسب است یا خیر، زمانی که این روند تکمیل شود، گرفته خواهد شد.” در یک ایمیل
از جمله منابعی که مطمئناً توسط تیم ویلیس بررسی خواهد شد، کتابی است که توسط رافنسپرگر نوشته شده و در 2 نوامبر منتشر شده است. این کتاب شامل متنی از مکالمه 2 ژانویه با ترامپ است که مشاهدات وزیر امور خارجه، از جمله اعتقاد وی به اینکه رئیس جمهور بود، مشروح شده است. او را در چند نقطه تهدید کرد.
ویلیس در اوایل سال جاری گفت که او همچنین به شرایط مربوط به استعفای ناگهانی بیجی پاک، وکیل ایالات متحده در آتلانتا در 4 ژانویه علاقه مند است. پاک به کمیته قضایی سنا گفت که در ابتدا قصد داشت تا روز تحلیف، 20 ژانویه در این سمت بماند، اما هفته ها قبل به دلیل فشارهای ترامپ استعفا داد.
واشنگتن
کارل راسین، دادستان کل منطقه کلمبیا، اوایل سال جاری گفت که دادستان های منطقه در حال تحقیق درباره نقش ترامپ در شورش 6 ژانویه هستند و در حال بررسی این موضوع هستند که آیا او را تحت یک قانون محلی که اظهاراتی را که افراد را به اعمال خشونت آمیز ترغیب می کند جرم انگاری می کند، متهم کنند.
با این حال هیچ نشانه ای مبنی بر محتمل بودن آن وجود ندارد. اگر ترامپ متهم شود، این یک جنایت سطح پایین و حداکثر شش ماه زندان خواهد بود.
دعاوی حقوقی
علاوه بر تحقیقات جنایی در حال انجام، ترامپ همچنین با چندین پرونده مدنی، از سرمایه‌گذاران تجاری تحقیر شده، خواهرزاده‌اش، قانون‌گذاران دموکرات و افسران پلیس کنگره که او را به تحریک خشونت در 6 ژانویه سرزنش می‌کنند، مواجه است.
این شامل شکایتی است که توسط رئیس امنیت داخلی مجلس نمایندگان، نماینده دموکرات، بنی تامپسون، بر اساس قانون دوران بازسازی موسوم به قانون Ku Klux Klan در سال 1871، که خشونت یا ارعاب را به منظور جلوگیری از حمل اعضای کنگره یا سایر مقامات فدرال ممنوع می کند، ارائه کرده است. وظایف قانونی خود را انجام دهند.
در ماه اکتبر، ترامپ در پشت درهای بسته و با سوگند به خاطر شکایت معترضانی که می‌گویند تیم امنیتی او در روزهای ابتدایی مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری‌اش در سال 2015 به آنها حمله کردند، در پشت درهای بسته مورد بازجویی قرار گرفت.
ترامپ همچنین با یک پرونده افترای توسط ستون نویس E. Jean Carroll که می گوید ترامپ در اواسط دهه 1990 در یک فروشگاه بزرگ منهتن به او تجاوز کرد، مواجه است. ترامپ گفته است که کارول “کاملاً دروغ می گوید” و او “از نوع من نیست”. وکلای وزارت دادگستری ایالات متحده در اوایل سال جاری استدلال کردند که ترامپ را نمی توان شخصاً به خاطر اظهارات “خشن و بی احترامی” که در مورد زنی که او را به تجاوز متهم کرده است، مسئول دانست زیرا این اظهارات را در زمانی که رئیس جمهور بود بیان کرد. دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم ایالات متحده قرار است روز جمعه به استدلال شفاهی این پرونده رسیدگی کند.
ترامپ با شکایت مشابهی برای افترا از سوی سامر زرووس، یک شرکت کننده سابق «کارآموز» که ترامپ را به بوسیدن و دست زدن بر خلاف میلش در سال 2007 متهم کرده بود، مواجه شده بود، اما او ماه گذشته به طور غیرمنتظره از این شکایت صرف نظر کرد.
به طور جداگانه، خواهرزاده ترامپ، مری ترامپ، از او و سایر اعضای خانواده شکایت کرده و آنها را متهم به کلاهبرداری میلیون ها دلار از ارث از او کرده است. ترامپ شکایت خود را علیه مری ترامپ و نیویورک تایمز به دلیل داستانی در سال 2018 در مورد امور مالی خانواده اش که تا حدی بر اساس اسناد محرمانه ای است که او در اختیار این روزنامه قرار داده بود، تنظیم کرده است. او او را به نقض توافقنامه ای که او را از افشای اسناد منع می کرد متهم می کند.
وکلای مری ترامپ روز پنجشنبه با ارائه مدارکی به دنبال رد شکایت عمویش علیه او بودند.