ترامپ: دادستان کل نیویورک از کلاهبرداری احتمالی در تجارت خانوادگی دونالد ترامپ خبر می دهد

نیویورک: دادستان کل ایالت نیویورک، کسب و کار خانوادگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را متهم کرد که مکرراً ارزش دارایی هایش را برای به دست آوردن منافع مالی نادرست معرفی کرده است و به گفته آن شواهد جدید قابل توجهی از کلاهبرداری احتمالی است.
اتهامات لتیتیا جیمز، دادستان کل، تشدید قابل توجهی در تحقیقات مدنی او در مورد تجارت رئیس جمهور سابق جمهوری خواه ایالات متحده، سازمان ترامپ، و نقش فرزندان بزرگسال وی است.
آنها بخشی از تلاش او برای وادار کردن دونالد ترامپ و فرزندانش دونالد ترامپ جونیور و ایوانکا هستند که از احضاریه های او برای شهادت تحت سوگند، که خانواده از قاضی خواسته است تا آن را مسدود کند، عمل کنند.
نه ترامپ و نه فرزندانش متهم به تخلفات جنایی نشده اند. در حالی که جیمز نمی تواند اتهامات جنایی را مطرح کند زیرا تحقیقات او مدنی است، او می تواند از ترامپ و شرکت شکایت کند.
ترامپ تحقیقات تقریباً سه ساله جیمز دموکرات را یک «شکار جادوگر» سیاسی خوانده است.
جیمز اواخر روز سه‌شنبه در پرونده‌هایی به دادگاه ایالتی نیویورک در منهتن، اظهارات گمراه‌کننده‌ای درباره ارزش‌های شش ملک ترامپ و همچنین «برند ترامپ» توصیف کرد.
این املاک عبارتند از باشگاه های گلف در آبردین، اسکاتلند، و شهرستان وستچستر در حومه شهر نیویورک، املاک هفت اسپرینگز در وستچستر، ساختمان هایی در وال استریت و خیابان پارک در منهتن، و پنت هاوس ترامپ در برج ترامپ.
جیمز در حال بررسی است که آیا ارزش املاک و مستغلات برای دریافت وام های بانکی افزایش یافته و به صورت حساب های مالیاتی کمتر کاهش یافته است.
پرونده او شواهدی از تحریف وام دهندگان، بیمه گذاران و خدمات درآمد داخلی را شرح می دهد. جیمز از یک قاضی می‌خواهد که به ترامپ دستور دهد ظرف 21 روز شهادت دهند.
جیمز در بیانیه‌ای گفت: «ما شواهد قابل‌توجهی را کشف کرده‌ایم که نشان می‌دهد دونالد جی ترامپ و سازمان ترامپ به‌طور نادرست و متقلبانه چندین دارایی را ارزش‌گذاری کرده‌اند و آن ارزش‌ها را برای منافع اقتصادی به مؤسسات مالی ارائه کرده‌اند».
وی افزود: “ترامپ ها باید از احضاریه های قانونی ما برای اسناد و شهادت تبعیت کنند، زیرا هیچ کس در این کشور نمی تواند انتخاب کند که آیا و چگونه قانون در مورد آنها اعمال می شود یا خیر.”
“حملات بی اساس”
آلینا هابا، وکیل ترامپ، در بیانیه‌ای اتهامات جیمز را “صرفاً آخرین مورد از حملات بی‌اساس علیه موکلم و تلاشی آشکار برای منحرف کردن افکار عمومی از رفتار نامناسب خود خواند. لتیتیا، شما بالاتر از این نیستید. قانون.”
سازمان ترامپ در بیانیه ای اعلام کرد که در برابر اتهامات “بی اساس” جیمز دفاع خواهد کرد و او را به تحریف حقایق و گمراه کردن افکار عمومی متهم می کند، زیرا او با “واقعیت تلخ که هیچ پرونده ای ندارد” روبرو است.
تحقیقات جیمز همچنین تا حدی با تحقیقات جنایی دفتر دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ، که جیمز در ماه مه به آن ملحق شد، در اقدامات سازمان ترامپ همپوشانی دارد.
وکلای خانواده ترامپ استدلال کرده اند که احضاریه های جیمز وسیله ای نامناسب برای جمع آوری شواهد در تحقیقات مدنی است که می تواند در تحقیقات جنایی مورد استفاده قرار گیرد.
آلن فوترفاس، وکیل دونالد ترامپ جونیور و ایوانکا ترامپ، در بیانیه‌ای گفت که پرونده‌های جیمز به «تهدیدهای مکرر او برای هدف قرار دادن خانواده ترامپ» و نادیده گرفتن حقوق قانونی آن‌ها با انجام تحقیقات همپوشانی نمی‌پردازد.
در ماه ژوئیه، سازمان ترامپ و مدیر ارشد مالی قدیمی آن، آلن وایسلبرگ، در تحقیقات جنایی نسبت به اتهاماتی که در یک کلاهبرداری مالیاتی 15 ساله به مدیران شرکت ها مزایای “خارج از دفترچه” اعطا کرده بودند، بی گناه بودند.
اریک ترامپ، یکی دیگر از پسران بزرگسال دونالد ترامپ، در اکتبر 2020 در تحقیقات مدنی جیمز با سوگند شهادت داد و به گفته او، بیش از 500 بار در مدت شش ساعت به حق قانون اساسی خود در برابر متهم کردن خود استناد کرد.
شرایط مالی
بسیاری از اتهامات جیمز بر “بیانات وضعیت مالی” سالانه دونالد ترامپ متمرکز است که به وام دهندگان و سایر طرف های مقابل ارزش و بدهی های مرتبط با دارایی های مختلف را می دهد.
جیمز گفت که شواهدی پیدا کرده که نشان می‌دهد ترامپ «شخصاً» در تأیید این اظهارات دست داشته است و از آنها «در معاملات تجاری متعدد به نفع مالی خود» استفاده کرده است.
او گفت که یک بیانیه در ژوئن 2015 ساختمان ترامپ در 40 وال استریت را 735.4 میلیون دلار ارزش گذاری کرد که تقریباً 200 میلیون دلار به ارزش تخمینی آن کاهش یافت، تنها هشت ماه پس از آن که یکی از وام دهندگان همان ساختمان را 257 میلیون دلار ارزیابی کرد.
جیمز گفت که ترامپ ارزش باشگاه گلف اسکاتلند و سون اسپرینگز را تا حدی بر اساس این فرضیه که می‌توان در آنجا خانه‌های مسکونی ساخت، افزایش داد.
او همچنین گفت که ترامپ در اظهارات خود در سال‌های 2015 و 2016، ارزش آپارتمان پنت‌هاوس خود را بیش از حد اعلام کرده و آن را با ادعای اینکه 30000 فوت مربع مساحت دارد و نه 10996 فوت مربع که در اسناد مختلفی که امضا کرده است، 327 میلیون دلار اعلام کرده است.
جیمز در پرونده ای گفت: تحت بازجویی دفترش، وایسلبرگ پذیرفت که «این مبلغ بیش از 200 میلیون دلار «دادن یا بگیر» بود.
ماه گذشته، دونالد ترامپ از جیمز در دادگاه فدرال در آلبانی، پایتخت ایالت، شکایت کرد تا تحقیقات مدنی او را متوقف کند و آن را وسیله ای برای آزار و اذیت و ارعاب یک مخالف سیاسی خواند.