ترامپ در ضبطی که برای هیئت منصفه پخش می‌شود، متهم را «دختر کار» می‌خواند

نیویورک: اعضای هیئت منصفه در حال تماشای ویدئوی دونالد ترامپ در روز پنجشنبه شنیدند که رئیس جمهور سابق زنی را که او را به تجاوز به عنف متهم می کند به عنوان یک “مشغله مغزی” و “بیمار روانی” مورد تمسخر قرار می دهد، در حالی که یک کارشناس تخمین می زند که ترامپانکار علنی قبلی می توانست نزدیک به 3 میلیون دلار خسارت به شهرت متهم وارد کند.
متنی از شهادت ترامپ در مورد ای. جین کارول در پرونده های دادگاه قبل از محاکمه ظاهر شد، اما بیانیه ای که در دادگاه پخش شد به هیئت منصفه این امکان را داد که او را با صدای خودش در مورد پرونده بشنوند. بخش‌های دیگری از ضبط در دادگاه روز چهارشنبه نمایش داده شد.
وکلای کارول پس از پخش گزیده‌های باقی‌مانده و احضار سه شاهد، از جمله دوستی که گفت، کارول بلافاصله پس از وقوع آن به او درباره تجاوز به عنف گفته بود، به پرونده خود پایان دادند.
وکلای ترامپ که هیچ شاهدی را احضار نکرده‌اند، تلاش کردند به پرونده خود پایان دهند، اما قاضی لوئیس کاپلان گفت که تا یکشنبه به آنها فرصت می‌دهد تا مطمئن شود ترامپ پس از تصمیم‌گیری برای عدم شهادت در دفاع از خود، فکر دیگری ندارد.
ترامپ روز پنجشنبه در حالی که در یک سفر گلف به ایرلند با خبرنگاران صحبت می کرد، پیشنهاد کرد که «احتمالاً» در دادگاه شرکت خواهد کرد، اما وکیل جوزف تاکوپینا گفت که هیچ برنامه ای برای انجام این کار وجود ندارد. کاپلان گفت، در صورت ممانعت از حضور ترامپ، وکلا روز دوشنبه بحث پایانی را مطرح خواهند کرد.
ترامپ در ایرلند نیز ادعای خود را تکرار کرد که این پرونده یک “کلاهبرداری” سیاسی است. او از کاپلان، منصوب شده بیل کلینتون، به عنوان یک «قاضی بسیار متخاصم» و «خشن» نام برد که «من را خیلی دوست ندارد».
کاپلان که در ابتدای دادگاه از انتقاد ترامپ از این پرونده در شبکه های اجتماعی عصبانی بود، به آخرین اظهارات خود اشاره نکرد.
ویدئویی که روز پنجشنبه نمایش داده شد همچنین شامل این بود که ترامپ بر اظهار نظر قبلی خود مبنی بر اینکه کارول “نوع” او نیست ایستاده بود و از افتخارات بدنام خود در سال 2005 در “دسترسی به هالیوود” در مورد گرفتن اندام تناسلی زنان دفاع می کرد.
بعدها، اشلی هامفریس، جامعه شناس دانشگاه نورث وسترن، شهادت داد که بیانیه ای که ترامپ در اکتبر 2022 بیان کرد و در آن تکرار انکار قبلی، بین 368000 تا 2.76 میلیون دلار به شهرت کارول لطمه وارد کرد.
هامفریس شهادت داد که بیانیه ترامپ که چند روز قبل از نشستن وی در مراسم تحلیف در پلتفرم Truth Social منتشر شد، توسط 13.8 تا 18 میلیون نفر دیده شد. او به مدل سازی علوم اجتماعی که از طرف وکلای کارول انجام داده است، اشاره کرد.
هامفریس گفت، انکارهای قبلی ترامپ باعث آسیب بیشتر به شهرت شد، مانند زمانی که ترامپ ادعا کرد که هرگز با کارول ملاقات نکرده است و زمانی که او گفت که او «کاملاً دروغ می‌گوید» درست پس از انتشار عمومی او در ژوئن 2019.
اگر هیئت منصفه متوجه شود که ترامپ به کارول بدنام کرده است، این برآوردها می تواند عاملی باشد و باید خسارات مالی را محاسبه کند. او به دنبال مقدار نامشخصی پول و رد اظهارات ترامپ است که ادعا می کند توهین آمیز بوده است.
کارول، نویسنده 79 ساله و ستون نویس سابق مشاوره مجله، ادعا می کند که ترامپ در بهار 1996 در یک اتاق رختکن فروشگاه بزرگ نیویورک به او تجاوز کرده است.
به گفته کارول، آن‌ها با هم برخورد کردند، در مورد امتحان کردن لباس زیر شوخی کردند و به شوخی به اتاق لباس رفتند، جایی که او در را کوبید و ناگهان خشن شد.
او تا سال 2019 این اتهامات را علنی نکرد و اقدامات قانونی را انجام داد، اما دو تن از دوستانش شهادت دادند که او مدت کوتاهی پس از اینکه کارول گفت این حمله رخ داده است، این حمله را برای آنها شرح داده است.
یکی از آن دوستان، کارول مارتین، مجری سابق اخبار تلویزیون، روز پنجشنبه در جایگاه شاهد گفت: «من آن زمان آن را باور کردم، و امروز هم به آن ایمان دارم».
ترامپ، 76 ساله، می گوید که کارول تمام این برخورد را ساختگی کرده است و او هرگز او را ندیده است، مگر اینکه در یک رویداد اجتماعی در سال 1987 با او صحبت کند.
ترامپ در حین تشریفات با خونسردی گفت: «فکر می‌کنم او بیمار است، بیمار روانی». وی افزود: او گفت که من با او کاری کردم که هرگز انجام نشد. هیچ چیزی نبود. من هیچ چیز در مورد این شغل آجیل نمی دانم.»
آسوشیتدپرس معمولاً از افرادی که می‌گویند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند نام نمی‌برد، مگر اینکه به صورت علنی مطرح کنند، همانطور که کارول انجام داده است.