ترامپ متعهد شد که از دادستان ها تحقیق کند، بایدن نماینده هرج و مرج است

منچستار، نیوهمشایر: دونالد ترامپ روز پنجشنبه گفت که اگر او برنده شود انتخابات ریاست جمهوری 2024، او دستور خواهد داد وزارت دادگستری برای تحقیق در مورد دادستان‌های «رادیکال» استانی و ایالتی که او بدون مدرک متهم به هدف قرار دادن محافظه‌کاران کرده است. رئیس‌جمهور سابق، که با تحقیقات جنایی متعددی روبه‌رو است، در یک سخنرانی تبلیغاتی، گفت که دادستان‌ها محافظه‌کاران را تحت تعقیب قرار می‌دهند و در حالی که خود را قربانی دولت به اصطلاح عمیق می‌داند، به مواضع سیاستی و نارضایتی‌های شخصی او اشاره کرد.
“در روز اول دولت جدیدم، من به وزارت دادگستری دستور خواهم داد تا از هر دادستان و دادستان کل رادیکال در آمریکا به دلیل غیرقانونی و نژادپرستانه آنها تحقیق کند. . . ترامپ به حامیانش در منچستر، نیوهمپشایر گفت: اجرای قانون.
ترامپ با حداقل چهار تحقیق جنایی از جمله تحقیقات فدرال در مورد نقش ادعایی وی در حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط حامیانش و کیفرخواست اخیر نیویورک در ارتباط با پرداخت پول به یک ستاره فیلم های مستهجن مواجه است. ترامپ تخلفات را رد کرده و تحقیقات را با انگیزه سیاسی خوانده است.
فراخوان برای تحقیقات فدرال از دادستان ها با آنچه منتقدان به عنوان لفاظی های اقتدارگرایانه فزاینده ترامپ در مسیر مبارزات انتخاباتی توصیف کرده اند مطابقت دارد. روز پنجشنبه، او طرح‌هایی را برای «کمیسیون حقیقت و آشتی» به عنوان بخشی از پاکسازی بوروکراسی فدرال تکرار کرد.
ترامپ همچنین به دنبال تغییر چارچوب میان خود و رئیس جمهور جو بایدن بود. بایدن، یک دموکرات، کارزار انتخاباتی مجدد خود را دو روز پیش با ویدئویی آغاز کرد که در آن قول داده بود از آزادی های شخصی در برابر “افراطیان” مرتبط با رئیس جمهور سابق جمهوری خواه محافظت کند. ترامپ گفت که ایالات متحده یک “ملت شکست خورده” است و به داده های اقتصادی در روز پنجشنبه اشاره کرد که نشان می دهد رشد اقتصادی ایالات متحده به طور چشمگیری در سه ماه اول سال 2023 کاهش یافته است.