ترامپ: متهم ترامپ به هیئت منصفه گفت: او به من تجاوز کرد، چه فریاد بزنم چه نه.

نیویورک: ای جین کارولنویسنده‌ای که دونالد ترامپ را به تجاوز به او در اواسط دهه 1990 متهم می‌کرد، در جریان بازجویی متقابل در روز پنج‌شنبه به عقب رانده شد و فریاد زد: “او به من تجاوز کرد چه فریاد بزنم یا نه.”
کارول در پاسخ به سوال وکیل ترامپ که چرا او در جریان حمله ادعایی فریاد نزده است، گفت که سراسیمه است و ذاتاً “فریادگر” نیست.
“مردم همیشه می پرسند، “چرا فریاد نزدی؟” کارول در سومین روز محاکمه پرونده مدنی خود علیه رئیس جمهور سابق آمریکا در دادگاه فدرال منهتن به وکیل جو تاکوپینا گفت: این امر زنان را ساکت نگه می دارد.
او به شدت پیشنهاد تاکوپینا را رد کرد که بیش از دو دهه منتظر بود تا درباره مواجهه اش با او صحبت کند. ترامپ در رختکن یک فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن برای فروش نسخه‌های بیشتری از خاطرات 2019 خود.
کارول، 79 ساله، گفت که پس از اتهامات تجاوز جنسی علیه هاروی واینستین، تهیه کننده هالیوود در سال 2017، که بسیاری از زنان را وادار کرد تا روایت های خود را در مورد سوء استفاده جنسی به اشتراک بگذارند، احساس می کرد که مجبور به انتشار عمومی شد.
کارول گفت: «این باعث شد که بفهمم سکوت کارساز نیست.
کارول در برابر هیئت منصفه شش مرد و سه زن خود گفت: “زن پس از زن ایستادند.” “من فکر کردم، خوب، این ممکن است راهی برای تغییر فرهنگ خشونت جنسی باشد.”
پس از ده ها سوال از تاکوپینا در مورد شکست او در فریاد زدن، کارول صبر خود را از دست داد و صدای خود را بلند کرد. او گفت: “من به شما می گویم: او به من تجاوز کرد، چه فریاد بزنم یا نه.”
وکیل ترامپ به انگیزه پول ادعا کرد
تیم حقوقی ترامپ پس از اینکه کارول در روز چهارشنبه با جزئیات گرافیکی شهادت داد مبنی بر اینکه ترامپ که اکنون 76 ساله است در اواخر سال 1995 یا اوایل سال 1996 در رختکن برگدورف به او تجاوز کرده است، به دنبال تضعیف اعتبار بود.
تاکوپینا به کارول روی ناتوانی‌اش در به خاطر سپردن دقیق زمان برخورد فشار آورد و به او پیشنهاد کرد که داستان را بسازد تا برای خاطرات «ما برای چه به مردان نیاز داریم» تبلیغاتی ایجاد کند.
«برای دو دهه، خانم کارولتاکوپینا گفت، شما هرگز به پلیس نگفتید و هرگز داستان را در صدها ستون خود فاش نکردید.
کارول تصدیق کرد که بلافاصله دوش نگرفته، به پزشک مراجعه نکرده و با پلیس تماس نگرفته است و فقط به دوستانش لیزا برنباخ و کارول مارتین اعتماد کرده است.
او گفت که احساس شرم یا ترس از انتقام اغلب زنان را از گزارش تجاوز باز می دارد. کارول همچنین گفت که می ترسد ترامپ از ثروتش علیه او استفاده کند.
کارول گفت: «یکی از بزرگترین ترس‌های من کاملاً محقق شد. او امروز دو میز وکلا دارد.»
کارول روز چهارشنبه شهادت داده بود که ترامپ که برای خرید لباس زیر زنانه در برگدورف برای یک زن دیگر خرید کرده بود، او را به اتاق رختکن کشاند، او را به دیوار کوبید و به او تجاوز کرد.
ترامپ همواره اتهامات کارول را رد کرده و گفته است که او این اتهامات را برای فروش خاطراتش ساخته و از نظر سیاسی به او آسیب رسانده است، موضوعی که تاکوپینا به آن اشاره کرده است.
ترامپ 76 ساله در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 رهبری میدان جمهوری خواهان را بر عهده دارد.
او در جلسه دادگاه شرکت نکرده و الزامی به حضور در آنجا نیست. در حالی که کارول شهادت می داد، ترامپ در منچستر، نیوهمپشایر، در یک رویداد تبلیغاتی حضور داشت.
“فرصتی برای شنیده شدن”
کارول، یک دموکرات ثبت نام شده، به دنبال خسارت نامشخصی از ترامپ است و می‌گوید انکارهای او شغل او را خراب کرده و باعث ایجاد سیل آزار و اذیت آنلاین شده است که همچنان ادامه دارد.
او طبق قانون بازماندگان بزرگسالان از ترامپ شکایت کرده است، قانون ایالت نیویورک در سال 2022 که به بزرگسالانی که ادعا می‌کنند مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند اجازه می‌دهد از مهاجمان ادعایی خود شکایت کنند، حتی اگر محدودیت‌ها تمام شده باشد.
کارول همچنین به دلیل توهین به خاطر پست اکتبر 2022 ترامپ در پلتفرم Truth Social خود که تجاوز جنسی را فریب و کلاهبرداری خواند، شکایت کرد و گفت که کارول “از نوع من نیست!” و کارول را به ساختن داستانی برای فروش خاطراتش متهم کرد.
روز پنجشنبه، قبل از بازجویی متقابل، کارول بازجویی توسط وکیلش مایکل فرارا را به پایان رساند.
او مدعی شد که شکایت از ترامپ وسیله ای برای «بازگرداندن نام من» پس از قرار گرفتن در معرض «موج لجن» از سوی حامیان ترامپ است و انکار کرد که این کار را برای تبلیغات یا انتقام انجام داده است.
او گفت: من توجه را دوست دارم. من به خصوص دوست ندارم بخاطر شکایت از دونالد ترامپ مورد توجه قرار بگیرم. جلب توجه به دلیل تجاوز جنسی سخت است.”
انتظار می رود تاکوپینا به بازجویی متقابل از کارول ادامه دهد که محاکمه در روز دوشنبه از سر گرفته شود. انتظار می رود این دادگاه یک تا دو هفته طول بکشد.
انتظار می‌رود که بیرنباخ، یکی از نویسندگان کتاب «راهنمای رسمی آماده‌ساز» و مارتین، مجری سابق اخبار شهر نیویورک، از طرف کارول شهادت دهند.