ترامپ: نشست دموکراسی بایدن آتش درگیری را در خانه شعله ور کرد

واشنگتن: مفسران آمریکایی در سراسر طیف سیاسی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را به دلیل برگزاری نشست دموکراسی، به‌خاطر برگزاری اجلاس سران دموکراسی، مورد بی‌اعتنایی قرار می‌دهند، در حالی که لیبرال‌ها او را به خاطر موعظه به جهان در زمانی که دموکراسی در داخل کشور در خطر است و ایدئولوگ‌های طرفدار ترامپ متهم به این موضوع هستند، سرزنش می‌کنند. دموکراسی به خطر انداخته و او را متهم می کند که آمریکا را با این گسترش تحقیر می کند.
درگیری ایدئولوژیک در بحبوحه افشاگری های جدید شعله ور شد مبنی بر اینکه دستیاران رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ تا آنجا پیش رفته اند که یک ارائه پاورپوینت برای براندازی نتایج انتخابات نوامبر 2020 و صحنه سازی که عملاً یک کودتا برای رد ریاست جمهوری جو بایدن است، آماده کرده اند.
پاورپوینت 38 صفحه‌ای با عنوان «گزینه‌ها برای 6 ژانویه» در ایمیلی فاش شد که مارک میدوز، رئیس دفتر ترامپ در کاخ سفید این هفته به کمیته قانون‌گذاری تسلیم شد و از ترامپ خواست وضعیت اضطراری ملی اعلام کند و مایک پنس معاون رئیس‌جمهور را به تعویق بیندازد. گواهی بایدن به عنوان برنده انتخابات.
این افشاگری ها باعث نگرانی قانونگذاران دموکرات شد و اریک سوالول از کالیفرنیا جمهوری خواهان را به تلاش برای سرنگونی دولت بایدن متهم کرد و هشدار داد: “ما در نبردی برای دموکراسی هستیم. برخی از تحلیلگران اجلاس سران بایدن برای دموکراسی را یک ابتکار سیاست خارجی ایالات متحده می دانستند که با توجه به یک عنصر سیاسی داخلی در پرتو رویدادهای 6 ژانویه در نظر گرفته شد.
این کارشناس سیاسی و کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی بایدن از نبرد بین نیروهای طرفدار دموکرات و طرفدار استبداد در جهان صحبت می کند، فقط به چین و روسیه فکر نمی کند، بلکه به تلاش های سیستماتیک دونالد ترامپ و حزب جمهوری خواهش برای تضعیف دموکراسی در اینجا نیز فکر می کند. دیوید روتکف، مفسر نوشت و هشدار داد که “اگر به مسیری که در آن هستیم بدون عقب‌نشینی‌ها و حمایت‌هایی که نیاز داریم ادامه دهیم، این اولین اجلاس سران دموکراسی‌ها ممکن است آخرین جلسه باشد.”
“یک آمریکای ترامپی نمی‌تواند و نباید واجد شرایط چنین رویدادی باشد. و سایر دموکراسی‌های جهان باید از نیروی جمعی خود برای ارسال این پیام و برشمردن هزینه‌های سنگین خروج ایالات متحده از باشگاه استفاده کنند – درست مانند آن‌ها. با هر عقب‌نشین یا دشمن دموکراسی روبرو خواهد شد.»
حامیان ترامپ برداشتی کاملاً متفاوت داشتند و بایدن را متهم کردند که این اجلاس را برای پیشبرد آنچه که آنها می‌گویند دستور کار حزب دموکرات برای براندازی فرهنگ آمریکایی که توسط مهاجران تضعیف می‌شود، تشکیل داده است.
آنها قوانین رای گیری آمریکا را دوست ندارند، تاریخ آمریکا را دوست ندارند، آنها می خواهند فرهنگ ما را بازنویسی کنند و آن را کاملاً تغییر دهند… این مردی است که واقعاً آمریکا را دوست ندارد و به بقیه جهان می گوید. جاش هاولی، سناتور جمهوری خواه، در فاکس نیوز به خشم آمد، “اوه، من برای آمریکا و این گونه که هست متاسفم. ما باید متفاوت باشیم. اگر به ما اجازه دهید به اندازه کافی قدرت داشته باشیم، کشور را کاملا متحول خواهیم کرد.” که در درجه اول چنین دیدگاه های محافظه کارانه و بومی گرایانه ای را مطرح می کند.
نبرد داخلی تا حد زیادی بر گسترش جهانی بایدن سایه افکند، حتی این رویداد باعث شد تا بسیاری از رهبران که به عنوان اقتدارگرا شناخته می شوند، دعوت شوند. چین همچنان از درگیری‌های داخلی ایالات متحده لذت می‌برد و با استناد به شخصیت هری پاتر برای تمسخر به واشنگتن و در عین حال تمجید از سیستم تک حزبی خود، نشست سران را ترول کرد.
رسانه دولتی این کشور در توییتی نوشت: «همانطور که ولدمورت مسیر شیطانی را طی کرد، دموکراسی به سبک آمریکایی نیز در طول زمان به تدریج تغییر کرده و زوال یافته است.