ترامپ: هیئت تحقیقاتی ضد شورش مجلس نمایندگان آمریکا دستیاران بیشتری را احضار کرد

واشنگتن: کمیته بررسی شورش مرگبار کنگره 6 ژانویه مجلس نمایندگان ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که شش احضاریه دیگر را صادر کرده است که خواستار دریافت اطلاعات از شاهدان، از جمله برخی از دستیاران ارشد کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شده است.
کمیته منتخب مجلس نمایندگان احضاریه هایی را برای برایان جک که مدیر سیاسی کاخ سفید ترامپ بود صادر کرد. مکس میلر، دستیار ویژه سابق ترامپ که اکنون با تایید ترامپ برای یک کرسی مجلس نمایندگان در اوهایو نامزد شده است. و بابی پید، مدیر سابق ستاد پیشروی کاخ سفید، که رویدادهایی را برای ورود ترامپ تدارک دیده بودند.
رهبر جمهوریخواه مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی، بعدا جک را برای رهبری عملیات سیاسی کنگره خود استخدام کرد.
نماینده: “بعضی از شاهدانی که امروز احضار کردیم ظاهراً برای برپایی تظاهرات در روزهای 5 و 6 ژانویه کار کرده‌اند و برخی به نظر می‌رسد که ارتباط مستقیمی با رئیس‌جمهور سابق در رابطه با تجمع در Ellipse مستقیماً قبل از حمله به ساختمان کنگره داشتند.” بنی تامپسون، رئیس کمیته در بیانیه ای گفت.
این کمیته همچنین احضاریه هایی را برای برایان لوئیس، یکی از حامیان ترامپ و مدیر اجرایی سابق فاکس نیوز صادر کرد. اد مارتین، یکی از چهره‌های برجسته در سیاست جمهوری‌خواه میسوری که از کمپین ترامپ حمایت کرد، و کیم فلچر، که یک سازمان طرفدار ترامپ به نام مادران برای آمریکا را اداره می‌کند که تجمعی را در 5 ژانویه در نزدیکی ساختمان کنگره ترتیب داد.
این کمیته بیش از 50 احضاریه صادر کرده و بیش از 275 شاهد را در تحقیقات خود درباره حمله حامیان رئیس جمهور سابق جمهوری خواه در حالی که کنگره برای تأیید رسمی شکست وی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 توسط جو بایدن دموکرات تشکیل جلسه داد، صادر کرده است.