ترودو: ترودو به مکان مخفی نقل مکان کرد زیرا هزاران نفر به محدودیت های کووید اعتراض کردند

اتاوا: هزاران معترض روز شنبه در پایتخت کانادا تجمع کردند تا به دستورات واکسن، ماسک ها و قرنطینه اعتراض کنند. برخی در محوطه بنای یادبود جنگ ملی پارک کردند و بر روی مقبره سرباز گمنام رقصیدند، برخی دیگر تابلوها و پرچم هایی با صلیب شکسته حمل می کردند و برخی از مجسمه قهرمان کانادایی تری فاکس برای نمایش بیانیه ای ضد واکسن استفاده کردند که باعث محکومیت گسترده شد.
“من از دیدن معترضانی که روی مقبره سرباز گمنام می رقصند و یادبود جنگ ملی را هتک حرمت می کنند، حالم به هم می خورد. نسل های زیادی از کانادایی ها برای حقوق ما، از جمله آزادی بیان، جنگیده اند و جان باخته اند، اما نه این. دست اندرکاران باید سرهای خود را از شرم آویزان کنند. ژنرال وین ایر، رئیس ستاد دفاع کانادا در توییتی نوشت. معترضان دستورات واکسن را با فاشیسم مقایسه کردند، یک کامیون پرچم کنفدراسیون را حمل می کرد و بسیاری از آنها تابلوهایی پر از جنایات را حمل می کردند که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا را هدف قرار می داد.
کاروان کامیون داران و سایرین باعث شد تا پلیس برای احتمال خشونت آماده شود و به ساکنان هشدار دهد که از مرکز شهر خودداری کنند. یک مقام ارشد امنیتی پارلمان به قانونگذاران توصیه کرد که در بحبوحه گزارش هایی که ممکن است خانه های شخصی آنها هدف قرار گرفته باشد، درهای خود را قفل کنند. ترودو گفته است که کانادایی ها با این “اقلیت بسیار نگران کننده، کوچک اما بسیار پر سر و صدا از کانادایی ها…” نشان داده نمی شوند. “در میان گزارشی که او به مکانی نامعلوم منتقل شده است. یکی از بچه های ترودو مبتلا به کووید-19 است و نخست وزیر منزوی شده و از راه دور کار می کند.
برخی از آنها تا حدی به قانون جدیدی اعتراض می کنند که از 15 ژانویه اجرایی شد و طبق آن کامیون دارانی که وارد کانادا می شوند باید به طور کامل در برابر ویروس کرونا ایمن باشند. اتحادیه حمل و نقل کانادایی گفت که تعداد زیادی از معترضان هیچ ارتباطی با صنعت حمل و نقل ندارند. این اتحاد خاطرنشان می کند که اکثریت قریب به اتفاق رانندگان واکسینه شده اند. سازمان‌دهندگان اعتراض خواستار حذف همه محدودیت‌های کووید-۱۹ و دستورات واکسن و برخی خواستار حذف ترودو شده‌اند.