تظاهرات سراسری علیه قتل روزنامه نگار در پاکستان

لاهور: به غیر از شورای سردبیران روزنامه پاکستان (CPNE)، اتحادیه فدرال روزنامه نگاران پاکستان (PFJU) صدها کارگر اداره توسعه برق، آب و برق (WAPDA) تظاهراتی را در سراسر کشور در اعتراض به قتل روزنامه نگار حسنین شاه برگزار کردند و خواستار آن شدند که مقامات بلافاصله قاتلان او را دستگیر و مجازات می کنند.
به گزارش اینترنشنال نیوز، آنها همچنین از دولت خواستند تا امنیت خبرنگاران را تامین کند.
حسنین شاه، گزارشگر جنایی یک شبکه تلویزیونی خصوصی در بیرون از باشگاه مطبوعات لاهور به ضرب گلوله کشته شد.
به گزارش اکسپرس تریبون، طبق بیانیه صادر شده از سوی CPNE، شاه هنگام نشستن در خودروی خود در خارج از باشگاه مطبوعات لاهور توسط مهاجمان ناشناس سوار بر موتور سیکلت مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
کمیسیون حقوق بشر پاکستان (HRCP) با تاکید بر شکست “وضعیت قانون و نظم” در کشور، قتل روزنامه نگار لاهوری را محکوم کرده است.
HRCP ترور حسنین شاه روزنامه نگار تلویزیون پایتخت را محکوم می کند که اوایل امروز در روز روشن در جاده دیویس در لاهور کشته شد. در بیانیه ای گفته است.
شهزاده ذوالفقار رئیس PFJU این حادثه را محکوم کرد و گفت که حکومت استانی در حفظ نظم و قانون در شهر کوتاهی کرده است.
اتحادیه روزنامه نگاران از مقامات خواست هر چه زودتر مظنونان را دستگیر کنند.
انجمن روزنامه نگاران اقتصادی لاهور نیز این قتل را محکوم کرد و گفت که جان خبرنگاران امن نیست و دولت در محافظت از آنها کوتاهی کرده است.
اعظم چودری، رئیس باشگاه مطبوعات لاهور، گفت که قتل یک روزنامه نگار در مقابل باشگاه مطبوعات در روز روشن، لحظه تأمل دولت است.
وی افزود: این حادثه بی‌توجه نخواهد ماند و در صورت عدم دستگیری زودهنگام عاملان این حادثه، مسئولان مسئول خواهند بود.
طبق گزارش فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ)، در سال 2021، سه روزنامه نگار در پاکستان کشته شدند. طبق این گزارش، در همان سال 45 روزنامه نگار در سراسر جهان کشته شدند. این تلفات شامل 9 نفر در افغانستان می شود که بالاترین رقم در یک کشور واحد است.