تعداد کشته شدگان فرقه گرسنگی کنیا به 73 نفر رسید

مالیندیمنابع پلیس به خبرگزاری فرانسه گفتند که در حالی که بازرسان اجساد بیشتری را از گورهای دسته جمعی در جنگلی در نزدیکی ساحل کشف کردند، تعداد کشته‌شدگان در یک پرونده مربوط به یک فرقه کنیایی که گرسنگی می‌کشیدند به 73 نفر افزایش یافت.
جست‌وجوی بزرگ در نزدیکی شهر ساحلی مالیندی، جایی که ده‌ها جسد در آخر هفته از قبر بیرون آورده شدند، در جریان است، زیرا ویلیام روتو، رئیس‌جمهور آمریکا قول داد که جنبش‌های مذهبی «غیرقابل قبول» را سرکوب کند.
تحقیقات گسترده ای در مورد کلیسای بین المللی خبر خوب و رهبر آن که در اسناد دادگاه به عنوان نامگذاری شده است، آغاز شده است پل مکنزی نتنگه، که موعظه کرد که مرگ بر اثر گرسنگی پیروان را به خدا تحویل می دهد.
پلیس قبلاً مظنون را Makenzie Nthenge نامیده بود.
اعتقاد بر این است که برخی از ارادتمندان او هنوز هم می توانند در بوته های اطراف شاکاهولا پنهان شوند، جایی که پلیس اوایل ماه جاری پس از دریافت اطلاعاتی از یک گروه غیرانتفاعی محلی به آن یورش برد.
از آن زمان، تعدادی از مردم نجات یافته و ده ها جسد در گورهای دسته جمعی حفر شده در گودال های کم عمق پیدا شده اند.
یکی از افسران پلیس که در این تحقیقات شرکت داشت و نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری فرانسه گفت: «تا عصر امروز 73 جسد از جنگل داریم و تمرین فردا ادامه خواهد داشت.
او گفت: «این وضعیت بسیار غم انگیزی است که این افراد چگونه مردند و در گورهای کم عمق دفن شدند، زیرا امروز شش جسد را در یک قبر فشرده یافتیم.
یکی دیگر از مقامات ارشد پلیس نیز آمار کشته شدگان را تایید کرد و گفت: برخی از اجساد فقط در جنگل بودند و حتی دفن نشده بودند.
به گفته جافت کوم، رئیس پلیس که روز دوشنبه از محل بازدید کرد، تلفات پیش از این به 58 نفر رسیده بود.
منطقه ای به مساحت 325 هکتار (800 هکتار) از جنگل ها به عنوان صحنه جرم اعلام شده است زیرا تیم هایی با لباس های پوشیده در جست و جوی مکان های تدفین بیشتر و بازماندگان احتمالی فرقه هستند.
روتو که در شهرستان کیامبو در همسایگی نایروبی صحبت می‌کرد، گفت: «هیچ تفاوتی» بین کشیش‌های سرکش مانند Nthenge – که دستگیر شده و در انتظار محاکمه است- و تروریست‌ها وجود ندارد.
“تروریست ها از دین برای پیشبرد اقدامات شنیع خود استفاده می کنند. افرادی مانند آقای مکنزی دقیقاً از دین برای انجام همین کار استفاده می کنند.”
من به سازمان‌های مسئول دستور داده‌ام که این موضوع را بررسی کنند و به علت اصلی و فعالیت‌های افرادی که می‌خواهند از دین برای پیشبرد ایدئولوژی عجیب و غیرقابل قبول استفاده کنند، برسند.»
– “وحشت آشکار” – در حالی که مقامات تلاش می کنند تا مقیاس واقعی آنچه را که “کشتار جنگل شاکاهالا” نامیده می شود را کشف کنند، سؤالاتی در مورد اینکه چگونه فرقه توانسته است علیرغم جلب توجه پلیس شش سال قبل از آن Nthenge به طور ناشناخته عمل کند، مطرح شده است.
آماسون جفا کینگی، رئیس مجلس سنا، گفت: «هولناکی که در حال آشکار شدن مرگ فرقه شاکاهولا است، باید و باید زنگ بیداری برای ملت، به ویژه سرویس اطلاعات ملی (NIS) و برنامه پلیس جامعه ما باشد. در یک بیانیه.
چگونه چنین جنایت فجیعی که در مدت زمان قابل توجهی سازماندهی و اجرا شد، از رادار سیستم اطلاعاتی ما فرار کرد؟
Nthenge در سال 2017 به اتهام “رادیکالیزه کردن” پس از ترغیب خانواده ها به عدم فرستادن فرزندان خود به مدرسه دستگیر شد و گفت که آموزش توسط کتاب مقدس به رسمیت شناخته نمی شود.
به گفته رسانه های محلی، او ماه گذشته پس از اینکه دو کودک در حبس والدین خود از گرسنگی جان باختند، دوباره دستگیر شد.
او قبل از تسلیم شدن به پلیس پس از یورش شاکاهولا به قید وثیقه 100000 شیلینگ کنیا (700 دلار) آزاد شد.
به گفته کومه، 14 نفر دیگر نیز به دلیل مرگ شاکاهولا در بازداشت هستند. این پرونده قرار است در 2 مه رسیدگی شود.
– ترس برای پیروان – این نگرانی وجود دارد که برخی از اعضا از دید مقامات در بوته زارهای اطراف پنهان شده و در صورت عدم یافتن سریع در معرض خطر مرگ قرار گیرند.
حسین خالد، یکی از اعضای گروه حقوق بشر «هاکی آفریقا» که پلیس را در مورد اقدامات کلیسا آگاه کرد، گفت که یکی از نجات‌یافته‌ها علیرغم ناراحتی جسمی آشکار از خوردن غذا خودداری کرده است.
او به خبرگزاری فرانسه گفت: «لحظه‌ای که او را به اینجا آوردند، به طور مطلق از کمک‌های اولیه امتناع کرد و دهانش را محکم بست، اساساً از کمک خودداری کرد و می‌خواست تا زمان مرگش به روزه‌اش ادامه دهد.»
صلیب سرخ کنیا گفت 212 نفر به کارکنان پشتیبانی خود در مالیندی مفقود شده اند که از این تعداد دو نفر به خانواده های خود ملحق شدند.
این مورد دولت را بر آن داشته است تا نیاز به کنترل شدیدتر فرقه های حاشیه ای را در کشوری با سابقه کشیش ها و جنبش های خودخوانده که درگیر جنایت می شوند، اعلام کند.
کیتوره کیندیکی، وزیر کشور، که اعلام کرده است روز سه شنبه از این مکان بازدید خواهد کرد، این پرونده را ” واضح ترین سوء استفاده از حقوق بشر برای آزادی عبادت که در قانون اساسی تصریح شده است” توصیف کرد.
اما تلاش‌ها برای تنظیم دین در این کشور با اکثریت مسیحی در گذشته به‌عنوان تلاش‌هایی برای تضعیف تضمین‌های قانون اساسی برای تقسیم کلیسا و دولت به شدت مورد مخالفت قرار گرفته است.