تقویت کننده Sinovac Covid-19 چین در برابر Omicron ضعیف تر است: مطالعه

محققان هنگ‌کنگ در بیانیه‌ای اعلام کردند که سه دوز واکسن Sinovac CoronaVac Covid-19 سطوح کافی از آنتی‌بادی‌ها را برای مبارزه با نوع Omicron ویروس کرونا تولید نمی‌کند.
تجزیه و تحلیل آنها نشان داد که واکسن Pfizer-BioNTech مؤثرتر است، زیرا دوز سوم واکسن بعد از دو دوز مشابه یا واکسن چینی Sinovac «سطوح محافظتی» آنتی بادی در برابر Omicron را ایجاد کرد.
فایزر و شریک آلمانی اش BioNTech گفته اند که دوره سه شات آنها توانسته است نوع جدید Omicron را در یک آزمایش آزمایشگاهی خنثی کند.
آخرین مطالعه توسط محققان دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه چینی هنگ کنگ انجام شده است و توسط صندوق تحقیقات بهداشتی و پزشکی و دولت هنگ کنگ تامین مالی شده است.
در این بیانیه ذکر نشده است که چه تعداد نمونه در آنالیز استفاده شده است. Sinovac بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.
واکسن CoronaVac شرکت Sinovac و واکسن BBIBP-CorV شرکت دولتی Sinopharm دو واکسن پرمصرف در چین و واکسن‌های پیشرو Covid-19 هستند که توسط این کشور صادر می‌شوند. Sinopharm همچنین دومین واکسن را در چین دارد.
هنگ کنگ از عکس های Sinovac و Pfizer-BioNTech استفاده کرده است. اما افراد 12 تا 17 ساله فقط واجد شرایط واکسن BioNTech هستند.