تنظیم کننده مواد مخدر اتحادیه اروپا اولین واکسن کووید را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله تایید کرد

تنظیم کننده داروی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه استفاده از واکسن کووید-۱۹ Pfizer-BioNTech را برای کودکان بین سنین ۵ تا ۱۱ سال تایید کرد و راه را برای اولین واکسن در حالی که اروپا در حال مبارزه با عفونت‌های فزاینده است، باز کرد.
آژانس دارویی اروپا (EMA) توصیه کرده است که این واکسن که Comirnaty نام دارد در دو دوز 10 میکروگرمی با فاصله سه هفته به صورت تزریقی در قسمت بالایی بازو تزریق می شود.
دوزهای بزرگسالان حاوی 30 میکروگرم است.
EMA گفت: “مزایای Comirnaty در کودکان 5 تا 11 ساله بیشتر از خطرات است، به ویژه در کسانی که شرایطی دارند که خطر ابتلا به COVID-19 شدید را افزایش می دهند.”
این شرکت‌ها گفته‌اند که واکسن آن‌ها در یک کارآزمایی بالینی بر روی کودکان 5 تا 11 ساله 90.7 درصد اثربخشی را در برابر ویروس کرونا نشان داده است.
واکسن Pfizer-BioNTech برای استفاده در اتحادیه اروپا در نوجوانان بین 12 تا 17 سال از ماه می تایید شده است.
در حالی که تایید نهایی در اختیار کمیسیون اروپا است، معمولاً از توصیه های EMA پیروی می کند.
مشخص نیست چه زمانی ممکن است کشورها شروع به استفاده از این داروها در میان کودکان کوچکتر کنند. اوایل این هفته، وزیر بهداشت آلمان، ینس اسپان، گفت که تحویل نسخه کم دوز کودکان به سراسر اتحادیه اروپا از 20 دسامبر آغاز خواهد شد.
این بلوک به تعداد فزاینده‌ای از کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا، اسرائیل، چین و عربستان سعودی می‌پیوندد که واکسن‌هایی را برای کودکان در گروه سنی 5 تا 11 سال و کوچک‌تر پاکسازی کرده‌اند.
ده ها میلیون کودک در این گروه سنی واجد شرایط واکسیناسیون در اتحادیه اروپا خواهند بود.
برای واکسن های کودکان، تنظیم کننده ایالات متحده مجوز نسخه جدیدی از واکسن را صادر کرد که از یک بافر جدید استفاده می کند و به آنها اجازه می دهد تا حداکثر 10 هفته در یخچال نگهداری شوند.