تنگه تایوان: چین در حالی که قانونگذاران آمریکایی از تایپه بازدید می کنند “گشت آمادگی رزمی” انجام می دهد

تایپه: ارتش چین روز جمعه در حالی که هیئتی از کنگره آمریکا در سفری غیرمنتظره از تایپه بازدید کرد و از این جزیره تحت ادعای چین و دارای حکومت دموکراتیک است، گشت‌زنی‌های «آمادگی رزمی» را در مسیر تنگه تایوان انجام داد.
پنج عضو مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه شب برای یک سفر دو روزه از پیش اعلام نشده وارد تایوان شدند که این دومین بار در یک ماه گذشته است که قانونگذاران آمریکایی از آن بازدید می کنند. همانند آخرین بازدید، ارتش چین از گشت‌زنی در مجاورت تنگه باریک و حساس تایوان که جزیره را از همسایه غول‌پیکرش جدا می‌کند، خبر داد.
ارتش آزادیبخش خلق گفت که روز جمعه “نیروهای دریایی و هوایی را سازماندهی کرد تا به گشت زنی های پلیس آمادگی رزمی در جهت تنگه تایوان ادامه دهند”. اقدامات لازم برای مقابله با وضعیت فعلی در تنگه تایوان است. تایوان بخشی از خاک چین است و دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ماموریت مقدس ارتش ما است. هیچ جزئیاتی ارائه نکرد.
وزارت دفاع تایوان، به عنوان بخشی از به روز رسانی روزانه عملیات هوایی چین در نزدیکی جزیره، روز جمعه اعلام کرد که هشت هواپیمای نیروی هوایی چین، از جمله دو بمب افکن H-6 با قابلیت حمل اتمی، به منطقه دفاع هوایی تایوان پرواز کردند.
چین مرتباً سفر سیاستمداران آمریکایی به تایوان را محکوم می کند و وزارت خارجه این کشور گفت که شکایت رسمی خود را در مورد آخرین سفر گروه کنگره به واشنگتن ارائه کرده و گفته است بازی با کارت تایوان “یک دست بازنده” است. رهبر هیئت آمریکایی روز جمعه در دیدار با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در دفتر خود، از این جزیره به عنوان “نیروی خیر” در جهان تمجید کرد. تعهد ما به تایوان بسیار محکم است. تایوان یک داستان موفقیت دموکراتیک، یک شریک قابل اعتماد و یک نیروی خوب در جهان است.”