تهدید WTA به خروج از چین به دلیل پنگ شوآی، پورشه و SAP را در تنگنا قرار می دهد

پنگ، قهرمان دو دوره مسابقات گرند اسلم سابق، از زمانی که ژانگ گائولی، معاون سابق نخست‌وزیر چین را در پستی در شبکه‌های اجتماعی در 2 نوامبر متهم کرد که در عرض چند دقیقه حذف شد، از انظار عمومی ناپدید شد. نگرانی ها در مورد امنیت او پس از آن افزایش یافت که رسانه های دولتی چین تصویری از ایمیلی را منتشر کردند که ظاهراً از طرف پنگ ارسال شده بود و به WTA ارسال شده بود و ادعاهای او را پشت سر گذاشت و مدعی شد “همه چیز خوب است”.

استیو سایمون، مدیر اجرایی WTA در مصاحبه ای با ارین برنت از CNN گفت که رفاه این بازیکن و نیاز به بررسی درست ادعاهای او “بزرگتر از تجارت” WTA در چین است.

سایمون گفت: «ما قطعاً مایلیم تجارت خود را متوقف کنیم و با تمام عوارض ناشی از آن مقابله کنیم.

دو تا از شرکای رسمی WTA – پورشه، متعلق به فولکس واگن (VLKAF)، و سازنده نرم افزار آلمانی شیره (شیره) – ممکن است با حمایت از موضع انجمن در مورد پنگ، در مورد به خطر انداختن کسب و کار خود در دومین اقتصاد بزرگ جهان احساس متفاوتی داشته باشند.

CNN Business برای اظهار نظر با هر دو شرکت تماس گرفته است. هیچ کدام تا کنون پاسخی نداده اند.

سکوت شرکای WTA در تضاد با درخواست‌های فزاینده از چین برای انجام تحقیقات کامل و شفاف در مورد اتهاماتش است. دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه از پکن خواست تا مدرکی دال بر سلامتی او ارائه کند و فدراسیون ورزش المپیک آلمان نیز تماس مشابهی برقرار کرد.

اینکه آیا WTA تهدید سایمون برای خروج WTA از چین را دنبال خواهد کرد یا خیر، مشخص نیست. اما استیو تسانگ، مدیر موسسه SOAS چین در لندن، گفت: اما در حال حاضر، حامیان مالی آن “در وسط گیر افتاده اند.”

او به CNN Business گفت: “اگر به نظر برسد که از WTA حمایت می کنند، حزب کمونیست چین و چین آنها را در بازار چین مجازات خواهند کرد. اگر این کار را نکنند، زنان در کشورهای دموکراتیک ممکن است محصولات آنها را تحریم کنند.”

به گفته این شرکت، پورشه بیش از 20 سال است که در چین حضور دارد. در ماه آگوست، این برند خودروهای اسپرت لوکس گفت که یک مرکز تحقیقاتی و توسعه دائمی در شانگهای ایجاد خواهد کرد تا توسعه محصولات محلی چین را بهبود بخشد، “به این ترتیب تمرکز مداوم بر بزرگترین بازار واحد پورشه وجود دارد.”

اولیور بلوم، رئیس هیئت مدیره پورشه در آن زمان گفت: «داشتن یک خانه دائمی برای این کار در چین مزایای آشکاری را به همراه خواهد داشت، به ویژه زمانی که نوبت به انعکاس و پیش‌بینی نیازهای مشتریانمان در چین می‌رسد – کشوری که واقعاً از پورشه استقبال کرده و از آن استقبال کرده است. ماشین‌های ما تا حدی که بزرگترین بازار فروش ما برای شش سال متوالی بوده است.”

SAP همچنین به عنوان بخشی از استراتژی فروش جهانی خود به چین متعهد است، با شش مکان شرکتی و پنج آزمایشگاه نرم افزار در این کشور.

ووپ، سازنده ردیاب تناسب اندام، شریک WTA نیز هست. CNN Business برای اظهار نظر با ووپ تماس گرفته است.

– آنا کوبان، تیل ریبان و میشل تو در این داستان سهیم بودند.