توضیح: اتهامات فدرال علیه 3 پلیس در قتل جورج فلوید

مینیاپولیس: سه افسر سابق که در جریان دستگیری که منجر به مرگ جورج فلوید شد، همراه درک شووین بودند، این هفته به اتهام نقض حقوق مدنی مرد سیاهپوست با محاکمه فدرال روبرو می شوند. انتخاب هیئت منصفه روز پنجشنبه در پرونده فدرال علیه جی کوئنگ، توماس لین و تو تائو آغاز می شود.
چی شد؟
فلوید، 46 ساله، در 20 می 2020، پس از اینکه شووین زانوی خود را روی گردن فلوید گذاشت و او را به مدت 9 و نیم دقیقه به خیابان چسباند، در حالی که رو به پایین بود و نفس نفس می زد، درگذشت. کوئنگ روی پشت فلوید زانو زد و لین پاهای فلوید را پایین نگه داشت. تائو از مداخله تماشاگران جلوگیری کرد.
اتهامات فدرال
کوئنگ، لین و تائو به طور گسترده متهم به محروم کردن عمدی فلوید از حقوق قانونی وی در حالی که تحت “رنگ قانون” یا اختیارات دولتی عمل می کردند، هستند. شووین به یکی از موارد نقض حقوق مدنی فلوید اعتراف کرد و با همکاران سابق خود محاکمه نخواهد شد.
تائو و کوئنگ متهم به نقض عمدی حق فلوید برای رهایی از توقیف غیرمنطقی با عدم مداخله برای متوقف کردن شووین هستند. کیفرخواست می‌گوید که آنها می‌دانستند شووین چه می‌کند و فلوید دستبند زده شده، مقاومت نمی‌کند و در نهایت واکنشی نشان نمی‌دهد. مشخص نیست که چرا لین، که پاهای فلوید را نگه داشته، در این شمارش ذکر نشده است، اما شواهد نشان می دهد که او دو بار پرسیده است که آیا فلوید باید به پهلو بغلتد.
کوئنگ، لین و تائو همگی متهم به سلب عمدی آزادی فلوید بدون روند قانونی، به ویژه محرومیت او از حق رهایی از بی‌تفاوتی عمدی یک افسر به نیازهای پزشکی‌اش هستند. در کیفرخواست آمده است که این سه مرد دیده اند که فلوید به مراقبت های پزشکی نیاز دارد و عمداً نتوانسته اند به او کمک کنند.
هر دو اتهام ادعا می کنند که اقدامات افسران منجر به مرگ فلوید شده است.
چه تفاوتی با پرونده دولتی دارد؟
این سه افسر همچنین در دادگاه ایالتی به کمک و مشارکت در قتل و قتل متهم هستند.
دادستان های ایالتی باید ثابت کنند که افسران به شووین در ارتکاب قتل یا قتل عمد کمک کردند، در حالی که دادستان های فدرال باید نشان دهند که حقوق فلوید را نقض کرده اند، اساساً با عدم مداخله یا ارائه کمک پزشکی.
مارک اوسلر، یک دادستان فدرال سابق و اکنون استاد دانشکده حقوق دانشگاه سنت توماس، این تمایز را ایجاد کرد: پرونده ایالتی مربوط به کارهایی است که افسران انجام دادند و پرونده فدرال مربوط به کارهایی است که آنها انجام نداده اند.
دادگاه ایالتی قرار است در 13 ژوئن آغاز شود.
تعقیب قضایی نادر
برای طرح اتهامات فدرال در قتل‌های پلیس، دادستان‌ها باید بر این باور باشند که یک افسر تحت «رنگ قانون» یا اقتدار دولتی عمل کرده و عمداً کسی را از حقوق قانونی خود محروم کرده است، از جمله حق رهایی از تشنج‌های غیرمنطقی یا استفاده از نیروی غیر منطقی این یک استاندارد قانونی بالا است. یک تصادف، قضاوت بد یا سهل انگاری ساده از سوی افسر برای حمایت از اتهامات فدرال کافی نیست.
اساسا، دادستان ها باید ثابت کنند که افسران می دانستند کاری که انجام می دهند اشتباه است اما به هر حال این کار را انجام دادند.
فیل ترنر، دادستان سابق فدرال، گفت که از نظر تاریخی، اتهامات فدرال پس از ناموفق بودن یک پرونده ایالتی مطرح شده است. او به عنوان نمونه به ضرب و شتم رادنی کینگ توسط پلیس در سال 1991 اشاره کرد. ترنر گفت: پس از تبرئه شدن افسران لس آنجلس در دادگاه ایالتی، اتهامات فدرال مطرح شد «زیرا سیستم ایالتی شکست خورد و برای همه آشکار بود که این یک تخلف قضایی است». دو نفر از چهار افسر در نهایت در دادگاه فدرال محکوم شدند.
بسیاری از تیراندازی های مرگبار توسط پلیس در سال های اخیر منجر به اتهامات فدرال نشده است، اگرچه فعالان خواستار آن شده اند. یک استثنا در مورد مایکل اسلاگر، یک افسر پلیس سفیدپوست کارولینای جنوبی است که در سال 2015، مرد سیاهپوست 50 ساله غیرمسلح و غیرمسلح، از پشت والتر اسکات شلیک کرد.
پرونده قتل اسلاگر در ایالت با یک هیئت منصفه و محاکمه بد در سال 2016 به پایان رسید. یک سال بعد، او در دادگاه فدرال به نقض حقوق مدنی اسکات اعتراف کرد. دادستان ها اتهامات قتل دولتی را کنار گذاشتند. اسلاگر به 20 سال زندان محکوم شد.
در طول 20 سال گذشته، چندین افسر اصلاح و تربیت به دلیل نقض حقوق مدنی زندانیانی که پس از محرومیت از مراقبت پزشکی جان خود را از دست داده اند – گاهی اوقات پس از حمله، محکوم شده اند. اتهامات مربوط به محرومیت از مراقبت های پزشکی مشابه مواردی است که هر سه افسر سابق مینیاپولیس در مرگ فلوید با آن روبرو هستند.
آنها با چه جمله ای می توانند روبرو شوند؟
نقض حقوق مدنی فدرال که منجر به مرگ می شود تا حبس ابد یا حتی اعدام مجازات می شود، اما این احکام بسیار نادر هستند. دستورالعمل‌های صدور احکام فدرال بر فرمول‌های پیچیده‌ای تکیه می‌کنند که نشان می‌دهد افسران در صورت محکومیت، دریافتی بسیار کمتری خواهند داشت.