توضیح داد: چرا این همه پرواز لغو می شود؟

واشنگتن: نیروهایی که از شب کریسمس هزاران پرواز را انجام داده‌اند، می‌توانند در ژانویه کاهش یابند، اما این آرامشی سرد برای میلیون‌ها پروازکننده با برنامه‌های سال نو است.
و اگر سال 2021 چیزی به ما یاد داده باشد، این است که سال 2022 احتمالاً به همان اندازه غیرقابل پیش بینی خواهد بود.
در اینجا نگاهی داریم به آنچه که در این فصل تعطیلات برای هزاران نفر پروازها را مختل کرده است، و آنچه ممکن است در چند هفته آینده اتفاق بیفتد.
چی شد؟
خطوط هوایی از گسترش نوع Omicron در امان نماندند، که خدمه پرواز را در خطوط هوایی که قبلاً تعداد نیروی کار خود را پس از فروپاشی سفرهای هوایی در سال 2020 کاهش داده بودند، از کار انداخت.
موج عفونت های Omicron همزمان با جمعیتی که شروع به جمع کردن فرودگاه ها برای سفر تعطیلات کردند، رسید. سپس شمال غربی اقیانوس آرام و مناطق دیگر با طوفان های سرد و سنگین برف مواجه شدند.
همگرایی هر سه خطوط هوایی مجبور به لغو هزاران پرواز از شب کریسمس شد. به گفته شرکت ردیابی پرواز FlightAware، از بعدازظهر پنجشنبه، حدود 7800 پرواز از ایالات متحده، عازم یا داخل ایالات متحده شکسته شده است. بیش از 1100 مورد از آنها در روز پنجشنبه بود.
آمریکا تنها نبود. هزاران مورد لغو در خارج از کشور وجود داشته است. خطوط هوایی اروپایی و استرالیایی مشکلات لجستیکی مشابهی را در مورد COVID-19 و خدمه پرواز گزارش می کنند. ایرلاین های چینی درصد زیادی از لغو پروازها را تشکیل داده اند.
برای در نظر گرفتن این موضوع، اکثر پروازها خوب بودند. ارائه‌دهنده داده‌های هوانوردی Cirium گفت که روزانه نزدیک به 70000 پرواز در سراسر جهان انجام می‌شود.
چه زمانی ممکن است اوضاع بهبود یابد؟
مقامات بهداشتی ایالات متحده این هفته دستورالعمل ها را برای آمریکایی های بدون علامتی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند، نصف کردند تا پنج روز قرنطینه شوند. کارشناسان صنعت هواپیمایی می گویند که این امر مشکلات کارکنانی را که خطوط هوایی را مجبور به توقف پروازها کرده است، کاهش می دهد – اما اتحادیه های خدمه پرواز می گویند که آنها نسبت به تغییر و تأثیر آن بر سلامت کارگران محتاط هستند. با این حال، موارد Omicron، نوع سریع شیوع ویروس COVID-19، همچنان در حال افزایش است. و این تنها مشکل نیست.
جیم هتزل، کارشناس عملیات خطوط هوایی در سیریوم، گفت که ممکن است تا یک هفته طول بکشد تا خطوط هوایی به طور کامل از آب و هوای بد طولانی بهبود یابند.
عبور از عجله تعطیلات نیز کمک خواهد کرد. ویلیس اورلاندو، کارشناس ارشد پرواز در Scott’s Cheap Flights گفت: ژانویه و فوریه کندترین ماه‌های سفر پس از عجله سال نو هستند. باید فضای بیشتری برای خطوط هوایی وجود داشته باشد تا مسیرها را کاهش دهند، خلبانان را تغییر دهند و کارکنان خود را ذخیره کنند.»
برخی از خطوط هوایی همچنین دریافته اند که تلاقی عجله تعطیلات، Omicron و آب و هوای بد، ادامه برنامه های فعلی را غیرممکن می کند.
JetBlue روز چهارشنبه گفت که برنامه خود را تا اواسط ژانویه کاهش می دهد به این امید که به مشتریان زمان بیشتری برای انجام برنامه های جایگزین بدهد تا اینکه در لحظه آخر لغو شوند – اگرچه هنوز احتمال لغو بیشتر وجود دارد.
درک دامبروسکی، سخنگوی این سازمان، گفت: «ما صمیمانه از ناراحتی‌هایی که این تغییرات برنامه‌ریزی ایجاد می‌کند عذرخواهی می‌کنیم. او گفت که اعضای خدمه داوطلبانه برای ساعات اضافی کار می کنند و مدیران در حال حاضر در جایی هستند که برای انجام این کار آموزش دیده اند.
خطوط هوایی آلاسکا از مسافرانی که می توانند برای بعد از 2 ژانویه برنامه ریزی کنند، خواست، زیرا پروازهای سیاتل را کاهش می دهد و انتظار می رود لغو و تاخیرهای بیشتری در این هفته وجود داشته باشد. سخنگویان دلتا و یونایتد گفتند که نمی توانند پیش بینی کنند که چه زمانی عملیات عادی می شود.
آیا این موج لغوها غیرمعمول بود؟
آب و هوای نامساعد یک تهدید پراکنده اما دائمی برای سفر در زمستان است. بازگشت مجدد سفر در سال 2021، زمانی که خطوط هوایی کارکنان کافی برای پاسخگویی به تقاضا را نداشتند، در اوایل سال جاری منجر به لغو و تاخیرهای سنگین شد.
خطوط هوایی ساوث وست در تابستان و پاییز به دلیل تاخیرها و لغو پروازها با مشکل مواجه بود که دلیل آن مشکلات کامپیوتری، کمبود کارکنان و آب و هوای بد بود. آمریکایی بیش از 1000 پرواز را در تعطیلات آخر هفته هالووین به دلیل کمبود کارکنان لغو کرد. دلتا ده ها پرواز را در حدود عید پاک امسال به دلیل مشکلات کارکنان لغو کرد.
آیا خطوط هوایی می توانستند کاری برای جلوگیری از این امر انجام دهند؟
Omicron یک شوک برای سیستم بود و سرعت آن تقریباً همه از جمله خطوط هوایی را فرا گرفت.
هتزل، کارشناس عملیات در سیریوم، گفت: «این یک نوع شرایط شدید است.
برخی از خطوط هوایی صرفاً به دلیل مکانی که تمایل به فعالیت دارند، بیشتر از سایرین ضربه خوردند. ساوانتی سایث، تحلیلگر ریموند جیمز، گفت که جنوب غربی و امریکن در مناطقی از ایالات متحده که آب و هوای آنها افتضاح بود، قرار گرفتن در معرض جغرافیایی کمتری داشتند و تعداد کمتری از کارکنان آن در مناطقی مستقر هستند که موارد ابتلا به کووید-19 در آنها افزایش یافته است.
با این حال، گروه های کارگری می گویند که می شد کارهای بیشتری انجام داد، مانند ارائه دستمزد اضافی به مهمانداران هواپیما در تعطیلات قبل از آن. انجمن خدمه پرواز-CWA که نماینده 50000 کارگر در 17 خط هوایی از جمله یونایتد، آلاسکا، فرانتیر و اسپیریت است، گفت که دلتا پیشنهادات خود را در شب کریسمس آغاز کرد اما باید زودتر این کار را انجام می داد. اتحادیه ای که نماینده مهمانداران هواپیمای آمریکایی است، گفت که احتمالاً به فراخواندن کارکنانی که در مرخصی بودند، کمک کرده است. در یادداشتی در ماه نوامبر، مدیر عامل امریکن خاطرنشان کرد که نزدیک به 1800 خدمه پرواز در ماه نوامبر از مرخصی بازگشتند و 800 نفر در ماه دسامبر به همراه 600 نفر استخدام جدید خواهند شد.
Syth، از ریموند جیمز، تجزیه و تحلیلی انجام داد که به نظر او کدام خطوط هوایی بیشتر در معرض خطر مشکلات عملیاتی در طول فصل تعطیلات هستند، که بیشتر سودآوری سه ماهه چهارم را برای خطوط هوایی به ارمغان می آورد. او متوجه شد که خطوط هوایی محافظه‌کار در برنامه‌ریزی و همچنین خطوط هوایی که تهاجمی بودند، ضربه خوردند.
Syth گفت: “این باعث می شود من باور کنم که این بیشتر به منحصر به فرد بودن Omicron-Variant و تاثیر بیشتری که در حال حاضر در شمال شرق دارد نسبت به شکست خطوط هوایی در آماده سازی مربوط می شود.”
چارلز لئوچا، رئیس و موسس گروه حمایت از مصرف کنندگان Travelers United، گفت که خطوط هوایی برای تعطیلات بیشتر از آمادگی برای تگرگ و رعد و برق که در اوایل سال جاری سفر را غرغر کرد، بودند.
لوچا گفت: “این با اپیزودهایی که در تابستان و پاییز با آنها روبرو بودیم، زمانی که خطوط هوایی داشتیم که برای دو یا سه روز از کار افتاده بودند، فاصله زیادی دارد.” “این یک تلاش واقعا خوب بوده است. خطوط هوایی پول بیشتری برای نگه داشتن مردم در رزرو پرداخت کرده اند و آنها پول بیشتری را برای حفظ پرواز مردم پرداخت کرده اند.”
خطوط هوایی استخدام کرده اند. وزارت حمل و نقل ایالات متحده می گوید که از اکتبر، خطوط هوایی مسافربری ایالات متحده بیش از 400000 کارگر تمام وقت استخدام کرده اند، اما این حدود 9 درصد کمتر از دو سال پیش است.
حتی منتقدان می گویند که خطوط هوایی امسال در معرض همه گیری همه گیر بودند.
پل هادسون، رئیس گروه حمایت از FlyersRights.org، گفت: «شرکت‌های هواپیمایی باید برنامه‌ریزی بهتری انجام می‌دادند و (اداره حمل‌ونقل) باید ظرفیت خطوط هوایی و ذخایر آماده تجهیزات و پرسنل را با توجه به یارانه‌های بزرگ فدرال از سال 2020 نظارت می‌کرد. “اما نرخ بالای عفونت نوع Omicron در درجه اول در اختلالات فصل تعطیلات مقصر است.”
اگر خطوط هوایی پرواز خود را لغو کنند مسافران چه باید بکنند؟
اگر پرواز شما لغو شود، بیشتر خطوط هوایی شما را به صورت رایگان سوار هواپیمای بعدی در دسترس به مقصد می‌کنند. لئوچا گفت: “آنها راهی پیدا خواهند کرد که شما را به آنجا برسانند. شما نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.”
اگر به‌جای پرواز جایگزین، سفر خود را کنسل کنید، حتی اگر بلیت‌های غیرقابل استرداد داشته باشید، می‌توانید پول خود را پس بگیرید. هنگامی که آنها پروازها را لغو می کنند، شرکت های هواپیمایی تمایل دارند به جای ارائه بازپرداخت کامل، مشتریان را به سمت کوپن برای پروازهای آینده سوق دهند. اورلاندو، از پروازهای ارزان اسکات، از مسافران خواست که حق خود را برای پس گرفتن پول خود به خاطر بسپارند. او گفت: «شرکت‌های هواپیمایی این اجازه را به آنها می‌دهند که پول شما را نگه دارند.
شما همچنین می توانید از شرکت هواپیمایی بخواهید که بلیط خود را به ایرلاین دیگری منتقل کند، اما اجباری به انجام این کار نیست. به همین ترتیب، خطوط هوایی ملزم به بازپرداخت اتاق‌های هتل، تاکسی یا سایر هزینه‌ها نیستند.