تولید برق پرتغال خیلی زودتر از موعد مقرر بدون زغال سنگ است

گروه زیست‌محیطی Zero در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارخانه Pego در مرکز پرتغال دومین تولیدکننده بزرگ دی‌اکسید کربن در کشور بوده است و افزود: «رهایی از بزرگترین منبع گازهای گلخانه‌ای روز مهمی برای پرتغال بود».

آیا COP26 موفقیت آمیز بود؟  در اینجا آمده است که چگونه اجلاس های آب و هوایی تفاوت ایجاد می کنند

این اقدام 9 سال قبل از پایان هدفمند استفاده پرتغال از سوخت فسیلی تا سال 2030 صورت می گیرد.

بلژیک، اتریش و سوئد سه کشور اروپایی دیگری هستند که استفاده از زغال سنگ برای تولید برق را متوقف کرده اند.

اگرچه 60 تا 70 درصد از برق خود از منابع تجدیدپذیر تامین می شود، اما پرتغال هنوز به شدت به سوخت های فسیلی وارداتی برای تامین نیازهای کلی انرژی متکی است.

نگرانی‌هایی وجود دارد که کارخانه Pego که توسط گروه خصوصی Tejo Energia اداره می‌شود، ممکن است اکنون به گلوله‌های چوبی بسوزان تبدیل شود.

چین به معادن زغال سنگ دستور می دهد تا تولید خود را افزایش دهند زیرا کمبود برق در حال افزایش است

کاترین گاتمن، مدیر کمپین اروپا فراتر از زغال سنگ، گفت: «چالش در حال حاضر این است که اطمینان حاصل شود که شرکت‌های برق در جایگزینی زغال سنگ با گاز فسیلی یا زیست توده ناپایدار اشتباه نمی‌کنند.

فرانسیسکو فریرا، رئیس شرکت Zero، گفت: «حذف زغال سنگ فقط برای تغییر به بدترین سوخت بعدی، واضح است که راه حلی نیست. در عوض، تمرکز باید بر افزایش سریع ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در باد و خورشید باشد.»

پیش‌نویس سندی که رویترز در ماه ژوئن مشاهده کرد، نشان داد که اتحادیه اروپا در حال بررسی قوانین سخت‌تر در مورد طبقه‌بندی انرژی چوب‌سوز به عنوان انرژی تجدیدپذیر است.