توهین به مقدسات: پلیس پاکستان 4 نفر را به دلیل توهین به مقدسات در مسجد دستگیر کرد

اسلام آباد: پلیس پاکستان چهار مرد مسلمان را به اتهام توهین به مقدسات در نزدیکی شهر لاهور در شرق این کشور پس از مشاجره با یک روحانی محلی، که از اعلام مراسم تشییع جنازه یک همسایه مسیحی از بلندگوی مسجدی که در آن امام جماعت بود، خودداری کرد، دستگیر کرد.
فریاد، مقام پلیس محلی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که این حادثه در روستای خودی خوشال سینگ در مرکز پنجاب در 18 نوامبر رخ داده است. وی افزود: این افراد دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
طبق گزارش اولیه پلیس، این افراد پس از اینکه روحانی از اعلام مراسم تشییع جنازه یک مرد مسیحی از مسجد خود امتناع کرد، با این روحانی مشاجره کردند. در گزارش پلیس آمده است: «به محض ورود آنها (متهم) به مسجد، شروع به فحش دادن به امام (روحان مذهبی) مسجد، بی احترامی به مسجد و توهین به اسلام کردند.
این چهار مرد بر اساس بندهای 295 و 298 قانون جزایی پاکستان متهم شدند که مجازات آنها تا دو سال زندان است.
توهین به مقدسات در پاکستان مجازات اعدام دارد و اگرچه تاکنون هیچ کس به خاطر آن اعدام نشده است، ده ها نفر پس از متهم شدن به این جنایت توسط اوباش کشته شده اند. اتهامات نادرست توهین به مقدسات، که اغلب با انگیزه انتقام جویی شخصی یا نفرت مذهبی صورت می گیرد، در کشور رواج دارد. در بیشتر موارد، چنین اتهاماتی بسیار تحریک‌کننده هستند و می‌توانند جرقه‌ای برای جرقه‌زنی‌های اوباش، قتل‌های هوشیارانه و اعتراض‌های توده‌ای برانگیزند. از سال 1990، حداقل 79 نفر در حوادث خشونت آمیز ناشی از اتهام توهین به مقدسات کشته شده اند.