تگزاس: همه گروگان ها به سلامت از بن بست در کنیسه تگزاس آزاد شدند

همه گروگان‌های باقی‌مانده که در کنیسه‌ای در کالی‌ویل، تگزاس نگهداری می‌شدند، شنبه شب بیش از ده ساعت پس از آنکه مردی یک مراسم مذهبی را مختل کرد و درگیری شدید با پلیس را آغاز کرد، به سلامت آزاد شدند.
این مرد ابتدا چهار نفر از جمله خاخام را در جماعت بث اسرائیل گروگان گرفته بود. یک گروگان شش ساعت بعد سالم آزاد شد.
خبرنگاران محلی گفتند که صدای انفجارها، احتمالاً فلش بنگ، و صدای تیراندازی را اندکی قبل از اعلام پایان بحران فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، شنیدند.
ابوت در توییتر گفت: “دعاها مستجاب شد. همه گروگان ها زنده و سالم هستند.” اطلاعاتی در مورد مردی که آنها را گروگان گرفته بود بلافاصله در دسترس نبود.

اداره پلیس Colleyville گفت که ابتدا با تیم های SWAT در پاسخ به تماس های اضطراری که در حدود ساعت 10:41 صبح در طول سرویس شبات که به صورت آنلاین پخش می شد، به کنیسه پاسخ داد. مذاکره کنندگان اف بی آی به زودی با این مرد تماس گرفتند و او گفت که می خواهد با زنی که در زندان فدرال نگهداری می شود صحبت کند.
هیچ آسیبی گزارش نشده است و مشخص نیست که این مرد چه سلاحی داشته است.
در چند ساعت اول، شنیده می‌شد که این مرد در حال مکالمه یک طرفه در یک تماس تلفنی در جریان پخش زنده فیس‌بوک از خدمات کنیسه یهودی اصلاح‌طلب در کولی‌ویل، که در حدود 26 کیلومتری شمال شرقی است، شنیده می‌شد. فورت ورث پخش زنده حوالی ساعت 3 بعد از ظهر به وقت شرقی (2000 GMT) قطع شد.
فورت ورث استار-تلگرام گزارش داد که قبل از پایان پخش زنده، صدای این مرد شنیده می شد که در مورد مذهب و خواهرش صحبت می کند. این روزنامه می‌گوید این مرد مکرراً شنیده می‌شد که می‌گوید نمی‌خواهد کسی صدمه ببیند و معتقد است که قرار است بمیرد.
رئیس جمهور جو بایدن در جریان این بحران قرار گرفت و نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل در توییتر گفت که برای امنیت گروگان ها دعا می کند.
بری کلمپوس، یکی از اعضای جماعت از زمان افتتاح آن در سال 1999، گفت که در جریان زنده کوک کرده است.
کلمپوس در یک مصاحبه تلفنی گفت: “گوش دادن و تماشا کردن وحشتناک بود.”
اگرچه کلمپوس نمی توانست به وضوح بفهمد که مرد چه می خواهد، اما معتقد بود که مرد می خواهد با خواهرش صحبت کند.
یک مقام آمریکایی در جریان این موضوع به ای بی سی نیوز گفت که گروگان گیر ادعا کرده که برادر عافیه صدیقی، عافیه صدیقی، عصب شناس پاکستانی است که به دلیل محکومیتش در سال 2010 به اتهام تیراندازی به سربازان و ماموران FBI، در حال گذراندن حکم 86 سال زندان در ایالات متحده است. او خواستار آزادی او است.
این مقام به ای بی سی نیوز گفت که مقامات هنوز هویت این مرد را تایید نکرده اند.
صدیقی در یک زندان فدرال در منطقه فورت ورث نگهداری می شود. مروا البیالی، وکیل مدافع صدیقی، در بیانیه ای به سی ان ان گفت که این مرد برادر صدیقی نیست. او از مرد درخواست کرد که گروگان ها را آزاد کند و گفت که خانواده صدیقی اقدامات “شنیع” او را محکوم می کنند.
شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، یک گروه مدافع مسلمانان ایالات متحده، اقدامات این مرد را محکوم کرد.
CAIR در بیانیه ای گفت: “این حمله یهودی ستیزانه اخیر به یهودیان آمریکایی که در کنیسه عبادت می کنند، یک عمل شیطانی محض است.”
کلمپوس گفت که از تهدیدات قبلی قابل توجهی برای جماعت اطلاعی نداشته است.
او گفت: «ما یک افسر امنیتی در کارمندان نداریم، اما آنچه می‌توانم بگویم رابطه بسیار خوبی با پلیس محلی است.