جاستین بیبر خواستار لغو کنسرت نامزد کشته شده جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی شد.

حتیجه چنگیز شنبه نوشت: «به همین دلیل است که با یک التماس برای شما می نویسم: اجرای 5 دسامبر خود را در عربستان سعودی لغو کنید. این یک فرصت منحصر به فرد برای ارسال پیامی قدرتمند به جهان است که از نام و استعداد شما برای بازگرداندن آبروی رژیمی که منتقدان خود را می کشد استفاده نخواهد شد.

بیبر قرار است در مسابقه فرمول یک عربستان سعودی در ماه دسامبر به عنوان تیتر اول باشد و هنرمندانی مانند ASAP Rocky، David Guetta و Jason Derulo در مراسم افتتاحیه جایزه بزرگ جده به او ملحق شوند.

چنگیز از بیبر خواست به خاطر داشته باشد که به دعوت خود محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، اجرا می کند.

چنگیز نوشت: “هیچ اتفاق مهمی بدون رضایت او در عربستان سعودی رخ نمی دهد و قطعاً رویدادی به این مهم و پر زرق و برق نیست.” حتی چهره شما با نامزدم، جمال، جلاد نامزد من، در وب سایت این رویداد منتشر شده است.

در سال 2018، تیمی از ماموران حکومت پادشاهی، این روزنامه‌نگار را در کنسولگری عربستان در استانبول، جایی که او قصد داشت اسناد عروسی آتی خود با چنگیز را تحویل بگیرد، به قتل رساندند. یک گزارش اطلاعاتی آمریکا نشان داد که ولیعهد این عملیات را تایید کرده است، اما وزارت خارجه عربستان بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که «ارزیابی منفی، نادرست و غیرقابل قبول در گزارش مربوط به رهبری پادشاهی را به طور کامل رد می‌کند».

چنگیز تنها کسی نیست که از مسابقه F1 انتقاد می کند.

مینکی وردن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر که بر ورزش نظارت می‌کند، به گاردین گفت: «هیئت‌های ورزشی مانند فرمول یک و FIA نمی‌توانند این واقعیت را نادیده بگیرند که از آنها و هواداران برای شستشوی ورزشی استفاده می‌شود.
در سال 2019، نیکی میناژ از کنسرت خود در عربستان سعودی انصراف داد و گفت که می‌خواهد حمایت خود را از “حقوق زنان، جامعه LGBTQ و آزادی بیان” به وضوح اعلام کند. جاستین بیبر هنوز اظهار نظری نکرده است.

چنگیز نوشت: “اگر از اینکه مهره MBS نباشید، پیام شما بلند و واضح خواهد بود: من برای دیکتاتورها اجرا نمی کنم.” من عدالت و آزادی را به جای پول انتخاب می کنم.