جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، عروسی خود را به دلیل افزایش قیمت Omicron لغو کرد

ولینگتون: جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند روز یکشنبه اعلام کرد که عروسی خود را در میان موج جدید پرونده های Omicron در این کشور لغو کرده است.
به گزارش سی ان ان، آردرن امروز در یک کنفرانس خبری معمولی کووید-19 گفت: “عروسی من برگزار نخواهد شد، اما من فقط به بسیاری از نیوزلندی های دیگر می پیوندم که چنین تجربه ای را در نتیجه بیماری همه گیر داشته اند.”
سی‌ان‌ان گزارش داد که مقامات بهداشتی 9 مورد Omicron را در موتوئکا در یک خانواده تک‌خانواری گزارش کرده‌اند. برای حرکت به بالاترین تنظیم “چراغ قرمز”.
وقتی از آردرن پرسیده شد که درباره تصمیمش برای لغو عروسی که قرار بود تابستان امسال برگزار شود چه احساسی دارد، پاسخ داد: “زندگی همین است.”
به گزارش سی ان ان، ماه گذشته، نیوزلند اعلام کرد به دلیل نگرانی در مورد نوع Omicron، بازگشایی مرحله ای مرز خود را تا پایان فوریه به تعویق می اندازد.
کریس هیپکینز، وزیر کشور برای پاسخ به کووید-19، گفت: “انتظار تا پایان فوریه حفاظت کلی نیوزلند را افزایش می دهد و گسترش نهایی Omicron را کند می کند. بدون شک این ناامید کننده است و بسیاری از برنامه های تعطیلات را برهم خواهد زد، اما مهم است که این تغییرات را امروز به وضوح مشخص کنید تا بتوانند زمان برای بررسی آن برنامه ها داشته باشند.”
هیپکینز همچنین گفت که کابینه نیوزلند با سایر اقدامات پیشگیرانه از جمله کاهش فاصله بین دوز دوم واکسن کووید-19 و تزریق تقویت کننده از شش ماه به چهار ماه و افزایش مدت اقامت لازم برای مسافران بازگشت از هفت به 10 ماه موافقت کرده است. طبق سی ان ان، روزها در انزوای مدیریت شده و قرنطینه.