جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزلند پس از قرار گرفتن در معرض ویروس کووید، ایزوله شد

ولینگتون: جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، اواخر روز شنبه گفت که پس از تماس نزدیک با فردی که به ویروس کرونا مبتلا شده، در قرنطینه است.
این قرار گرفتن در یک پرواز از شهر کریکری به بزرگترین شهر اوکلند انجام شد. سیندی کیرو، فرماندار کل نیوزیلند نیز در پرواز 22 ژانویه بود و نیز به انزوا رفته است.
هر دو زن در منطقه نورثلند بودند تا قبل از روز ملی نیوزلند، روز Waitangi، در 6 فوریه، فیلمبرداری کنند.
دفتر او در بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر بدون علامت است و حالش خوب است. طبق توصیه‌های وزارت بهداشت، فردا بلافاصله آزمایش می‌شود و تا سه‌شنبه ایزوله می‌شود.» مقامات بهداشتی دوازده پرواز را به عنوان رویدادهای پرخطر در اواخر روز شنبه فهرست کردند که نشانه احتمالی این است که یک یا چند نفر از خدمه پرواز آلوده شده اند.
مقامات گفتند که تعیین توالی ژنوم در روز یکشنبه تکمیل خواهد شد و انتظار می رود نشان دهد که فرد مبتلا دارای نوع Omicron است.
نیوزلند موفق شده است تا در بسیاری از موارد همه گیری این ویروس را مهار یا مهار کند و تنها 52 مورد مرگ ناشی از ویروس را در میان جمعیت 5 میلیونی خود گزارش کرده است. اما شیوع نوع Omicron در حال شکل گیری است و انتظار می رود در هفته های آینده به سرعت رشد کند.
بر اساس داده های دنیای ما، حدود 77 درصد از نیوزلندی ها به طور کامل واکسینه شده اند. به گفته مقامات نیوزلند، این رقم به 93 درصد از افراد 12 ساله و بالاتر افزایش می یابد.