جانسون: جانسون ارتباط ویزا با مذاکرات توافق تجاری هند را رد می کند

لندن: بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز چهارشنبه به دنبال این بود که این تصور که هنجارهای ویزا برای هندی‌ها به دنبال توافق تجارت آزاد (FTA) با هند کاهش می‌یابد را رد کند. در طول جلسه هفتگی سوالات نخست وزیر در مجلس عوام، یکی از نمایندگان حزب محافظه کار خود، سر ادوارد لی، از جانسون پرسید که آیا کاهش کنترل ویزا از هند در حال انجام است یا خیر. جانسون گفت: “من اصلاً حسابی را که او داده است نمی شناسم. ما بر این اساس معاملات تجارت آزاد انجام نمی دهیم.”
لی در مجلس عوام گفت: “ظاهراً دولت به منظور دستیابی به یک توافق تجارت آزاد به کاهش کنترل ویزا از هند فکر می کند. در حالی که یک قرارداد تجارت آزاد به خودی خود ارزشمند است، نباید ما را به باج داد.” “آیا او با من موافق است که رای دهندگان جدید طبقه کارگر ما که به برگزیت رای دادند به جایگزینی مهاجرت از اروپا با مهاجرت بیشتر از بقیه جهان رای ندادند… آیا او ما را متقاعد می کند که مصمم است با حامیان ما ارتباط برقرار کند و کنترل کند. مهاجرت، “او سوال کرد.
سوال او در پی گزارش‌هایی است مبنی بر اینکه انتظار می‌رود آن ماری ترولیان، وزیر تجارت بین‌الملل بریتانیا اواخر این ماه به دهلی نو سفر کند تا مذاکرات FTA را آغاز کند و انتظار می‌رود که یک طرح روادید مشابه آنچه که به عنوان بخشی از FTA بریتانیا با استرالیا توافق شده است، ارائه دهد. چنین طرحی به هندی ها این فرصت را می دهد که تا سه سال در بریتانیا بیایند و کار کنند. یکی دیگر از گزینه هایی که بنا به گزارش ها در نظر گرفته شده است کاهش هزینه های ویزا برای دانشجویان و اجازه ماندن آنها در بریتانیا برای مدتی پس از فارغ التحصیلی است.