جانسون: جانسون بریتانیایی با رسوایی جدیدی در مورد نقض حزب قفل شده مواجه است

لندن: بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز سه‌شنبه درگیر رسوایی دیگری به دلیل نقض ادعایی قرنطینه توسط دولتش شد، زیرا پلیس گفت که در حال تحقیق در مورد گردهمایی خیابان داونینگ با حضور ده‌ها مقام ارشد است.
در آخرین مورد از یک سری از این اتهامات، جانسون و دیگران ظاهراً در می 2020 در باغ محل اقامت رسمی خود گردهمایی نوشیدنی برگزار کردند، زمانی که هرگونه معاشرت شخصی غیرقانونی بود.
ایمیلی که اواخر روز دوشنبه به بیرون درز کرد نشان داد که مارتین رینولدز، یک کارمند ارشد دولتی، بیش از 100 نفر از همکاران داونینگ استریت را دعوت کرده است تا “مشروبات الکلی خود را بیاورند” به مراسمی که گفته می شود جانسون و همسرش کری در آن حضور داشتند.
افشاگری‌های بالقوه بسیار مخرب به دنبال مجموعه‌ای از اتهامات مشابه است که ماه گذشته در مورد مهمانی‌های داونینگ استریت که طی قرنطینه‌های بعدی در آستانه کریسمس در سال ۲۰۲۰ برگزار شد، مطرح شد.
آنها جانسون را وادار کردند تا کارمند ارشد دولتی دیگری به نام سو گری را برای تحقیق در مورد اتهامات منصوب کند و اکنون انتظار می رود که او تحقیقات خود را برای پوشش ادعاهای جدید گسترش دهد.
در همین حال، در بیانیه‌ای که اواخر دوشنبه منتشر شد، پلیس لندن گفت که در حال انجام تحقیقات در مورد نقض احتمالی قوانین قرنطینه در رابطه با تجمع ماه مه است.
این نیرو گفت: «سرویس پلیس متروپولیتن از گزارش‌های گسترده مربوط به نقض مقررات حفاظت از سلامت در خیابان داونینگ در 20 می 2020 آگاه است و با دفتر کابینه در تماس است.
جانسون قبلاً اطلاع از نقض قوانین در داونینگ استریت در طول همه گیری همه گیر را رد کرده بود، زیرا او هفته ها قبل از کریسمس با عناوین سرزنش آمیز در مورد اتهامات قبلی روبرو بود.
اما به نظر می رسد اتهامات اخیر مستقیماً با این ادعاها در تناقض است.
در ایمیل مه 2020 ارسال شده توسط رینولدز، او نوشت: «پس از یک دوره فوق‌العاده شلوغ، خوب است که از آب و هوای دوست‌داشتنی حداکثر استفاده را ببریم و امروز عصر در باغ شماره 10 نوشیدنی‌هایی با فاصله اجتماعی بخوریم.»
بریتانیا در آن زمان در آستانه اولین قرنطینه بود و اجتماعات اجتماعی در فضای باز از هر نوع ممنوع بود.
ITV News که ایمیل را دریافت کرد، گفت که حدود 40 نفر از کارکنان آن عصر در باغ جمع شدند و غذای پیک نیک خوردند و نوشیدنی.
بی‌بی‌سی نیوز که موضوع را پیگیری کرد، گفت که ایمیل‌هایی همزمان از سوی برخی از کارکنان داونینگ دارد که حکمت دعوت را زیر سوال می‌برد.
اد آرگار، وزیر بهداشت روز سه‌شنبه در جریان یک دور از مصاحبه‌های تلویزیونی به اسکای نیوز گفت: «درست است که سو گری مستقلاً به این موضوع رسیدگی می‌کند».
من قصد ندارم نظری ارائه کنم که پیش داوری کند یا مانع آن شود.»
جانسون امیدوار بود که سال جدید را با بازنشانی دولت درگیر خود آغاز کند و رسوایی‌های موسوم به «پارتی گیت» را پشت سر بگذارد که فشار بر موقعیت او را افزایش داد، پس از یک سری ادعاهای دیگر مبنی بر شلختگی.
اما بسیاری از روزنامه‌های روز سه‌شنبه، از جمله روزنامه‌هایی که معمولاً از جانسون و حزب محافظه‌کار او حمایت می‌کنند، دوباره آخرین افشاگری‌ها را در صفحات اول خود منتشر کردند.
روزنامه دیلی اکسپرس که معمولاً حمایت می‌کند، التماس می‌کند: “بوریس بس است! اکنون باید به مسخره بازی “پارتی گیت” پایان دهید.