جانسون: جشن قرنطینه «مشروبات الکلی خودت را بیاور» فشار زیادی بر جانسون نخست وزیر بریتانیا وارد می‌کند

لندن: رهبری بوریس جانسون روز سه‌شنبه با جدی‌ترین تهدید خود مواجه شد، زیرا مشخص شد که وزیر خصوصی او بیش از 100 نفر را برای یک مهمانی «خودت مشروب بیاور» در اقامتگاه رسمی نخست‌وزیر بریتانیا در طول قرنطینه کرونا دعوت کرده است.
جانسون که در سال 2019 یک پیروزی قاطع در انتخابات به دست آورد، در ماه گذشته پس از انتشار ویدئویی که نشان می‌دهد کارکنانش در حال خندیدن و شوخی کردن در مورد مهمانی دیگری که در داونینگ استریت در طول قرنطینه سال 2020 در خیابان داونینگ برگزار شده بود، با بررسی‌های شدید مواجه شده است.
افشاگری‌ها درباره مجموعه‌ای از گردهمایی‌هایی که در قلب دولت اتفاق افتاد به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفت و رهبر حزب کارگر مخالف، کیر استارمر، جانسون را به نداشتن اقتدار اخلاقی برای رهبری کشور متهم کرد.
آخرین مورد، اگر توسط یک تحقیق داخلی ثابت شود، مضرترین تا کنون برای آینده جانسون خواهد بود. قانونگذاران خود او پس از یک سری رسوایی ها نشانه هایی از از دست دادن صبر را نشان می دهند و نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب محافظه کار جانسون از حزب کارگر عقب افتاده است.
به گزارش ITV، جانسون و شریکش کری از جمله کسانی بودند که با حدود 40 کارمند در باغ داونینگ استریت در 20 می 2020، پس از اینکه مارتین رینولدز، وزیر خصوصی اصلی نخست وزیر، دعوت نامه ای را با استفاده از ضمیر “ما” ارسال کرد، جمع شدند.
سخنگوی جانسون از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد.
در آن زمان، مدارس به روی اکثر دانش‌آموزان بسته شد و میخانه‌ها و رستوران‌ها با کنترل‌های سختگیرانه بر اختلاط اجتماعی بسته شدند. پلیس عیاشی را تحت تعقیب قرار داد و مردم از خداحافظی شخصی با بستگان در حال مرگ منع شدند.
اگر نخست وزیر قانون را زیر پا بگذارد، استعفا می دهد، نه؟ بن برادشاو، قانونگذار حزب کارگر، از مایکل الیس که به تنهایی روی نیمکت جلوی دولت در پارلمان نشسته بود، خواست به جای جانسون پاسخ دهد.
الیس با تمسخر حزب کارگر گفت: «نخست وزیر راه به جایی نمی برد. الیس بابت ناراحتی هایی که این اتهامات ایجاد کرده بود، بی قید و شرط عذرخواهی کرد.
تنها تعداد معدودی از قانونگذاران محافظه کار در این مناظره شرکت کردند و تعداد کمی در حمایت از جانسون صحبت کردند.
افضل خان از حزب کارگر، در پاسخ به این سوال که آیا جانسون به خاطر برگزاری چنین مهمانی هایی از خانواده های داغدار عذرخواهی می کند، گفت که چگونه مادرش به تنهایی در بیمارستان در سال 2020 در حالی که او در ماشین بیرون نشسته بود، جان باخت.
خان گفت: “خانواده من حتی با غم و اندوه ما، از قوانین پیروی کردند.”
یک نظرسنجی فوری توسط ساوانتا کامرس نشان داد که 66 درصد فکر می کنند جانسون باید استعفا دهد، که 12 درصد بیشتر از نظرسنجی که در ماه دسامبر پس از گزارش میهمانی های کریسمس انجام شد، بیشتر بود. بر اساس این گزارش، 42 درصد از کسانی که در سال 2019 به جانسون رای داده اند، فکر می کنند که او باید استعفا دهد که 9 امتیاز افزایش یافته است. این نظرسنجی روز سه شنبه با یک نمونه وزنی از 1040 بزرگسال به صورت آنلاین مصاحبه کرد.
نظرسنجی YouGov از 5391 نفر افزایش مشابهی را در افرادی که فکر می کردند جانسون باید ترک کند نشان داد – از 48٪ در 22 نوامبر به 56٪ در روز سه شنبه افزایش یافت.
احزاب قفل
یک مقام ارشد دولتی، سو گری، در حال حاضر در حال بررسی اتهامات حداقل پنج حزبی است که در سال گذشته در ادارات دولتی در طول محدودیت های قرنطینه برگزار شده بودند.
در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای احزاب داونینگ استریت، جانسون ماه گذشته به پارلمان گفت که تمام دستورالعمل های مربوط به کووید-19 رعایت شده است، هیچ قانونی نقض نشده است و هیچ مهمانی در خیابان داونینگ وجود نداشته است.
مخالفان گفتند که اگر جانسون در یک مهمانی در طول قرنطینه شرکت می‌کرد، موقعیت او در خطر بود زیرا چنین عیاشی نشان دهنده بی‌اعتنایی به قوانین است.
آنجلا راینر، معاون رهبر حزب کارگر مخالف، پرسید: «آیا نخست وزیر در رویداد باغ داونینگ استریت در 20 می 2020 شرکت کرد؟ اگر نخست وزیر آنجا بود، حتما می دانست؟
طی ماه‌های اخیر، جانسون، 57 ساله، به دلیل رسیدگی به یک رسوایی نابخردانه، اعطای قراردادهای پرسود COVID-19، نوسازی آپارتمان خود در خیابان داونینگ و ادعایی که برای اطمینان از تخلیه حیوانات خانگی در طول خروج غرب از این کشور مداخله کرده است، با انتقاد مواجه شده است. افغانستان در ماه اوت
پلیس لندن که قبلاً از تحقیق درباره ادعاهای تجمعات قرنطینه مقامات دولتی خودداری کرده بود، روز دوشنبه گفت که با دفتر کابینه درباره نقض ادعایی قوانین حفاظت از سلامت در خیابان داونینگ در تماس بوده است.