جروزالم پست در سالگرد کشته شدن ژنرال ایران هک شد

دبی: هکرها بامداد دوشنبه وب سایت یک روزنامه اسرائیلی را هدف قرار دادند و محتوای آن را با تصویری جایگزین کردند که سایت مرتبط با برنامه تسلیحات هسته ای اعلام نشده اسرائیل را در سالگرد کشته شدن یک ژنرال برجسته ایرانی تهدید می کرد.
در حالی که هیچ گروهی فوراً مسئولیت آن را بر عهده نگرفت، تصویر منتشر شده در وب سایت جروزالم پست شامل موشکی بود که از مشت فرود آمد و حلقه ای را در بر داشت که از دیرباز با قاسم سلیمانی، ژنرال ایرانی کشته شده در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در عراق، دوشنبه دو سال پیش در آن قرار داشت.
این تصویر شامل یک هدف در حال انفجار از مانور نظامی اخیر ایران است که شبیه به مرکز تحقیقات هسته ای شیمون پرز نقف در نزدیکی شهر دیمونا طراحی شده است.
این تاسیسات در حال حاضر محل آزمایشگاه‌های زیرزمینی چند دهه‌ای است که میله‌های مصرف‌شده راکتور را دوباره پردازش می‌کنند تا پلوتونیوم با درجه تسلیحات برای برنامه بمب هسته‌ای اسرائیل به دست آورند.
بر اساس سیاست ابهام هسته‌ای، اسرائیل وجود سلاح‌های اتمی را نه تایید و نه رد می‌کند.
جروزالم پست در توییتی اعتراف کرد که هدف هکرها قرار گرفته است.
این روزنامه انگلیسی زبان نوشت: ما از هک شدن وب سایت خود در کنار تهدید مستقیم برای اسرائیل آگاه هستیم. ما در حال کار برای حل این مشکل هستیم. از خوانندگان برای صبر و درک شما متشکرم.
هیچ واکنش فوری از سوی دولت اسرائیل دریافت نشد. این هک پس از آن صورت گرفت که رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل در اواخر دسامبر علناً اذعان کرد که کشورش در قتل سلیمانی دست داشته است.
ایران نیز بلافاصله این هک را در اوایل روز دوشنبه اعتراف نکرد. با این حال، کشور در روزهای اخیر مراسم بزرگداشت سردار کشته شده سپاه پاسداران را تشدید کرده است. قرار بود روز دوشنبه به مناسبت درگذشت او مراسم یادبود برگزار شود.
سلیمانی به عنوان رئیس قدس یا بیت المقدس، نیروی سپاه پاسداران، تمامی نیروهای اعزامی آن را رهبری می کرد و بارها بین عراق، لبنان و سوریه رفت و آمد می کرد.
اعضای نیروی قدس در جنگ طولانی سوریه برای حمایت از رئیس جمهور بشار اسد و همچنین در پی حمله آمریکا در سال 2003 که باعث سرنگونی دیکتاتور صدام حسین، دشمن دیرینه تهران شد، به عراق اعزام شده اند.
سلیمانی با مشاوره دادن به نیروهایی که به نمایندگی از اسد در حال جنگ با گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه می جنگند، به شهرت رسید.
مقامات آمریکایی می گویند که گارد تحت فرماندهی سلیمانی به شبه نظامیان عراقی نحوه ساخت و استفاده از بمب های مرگبار کنار جاده ای را علیه نیروهای آمریکایی پس از حمله به عراق آموخت. ایران این موضوع را رد کرده است. سلیمانی خود در میان بسیاری از ایرانیان محبوبیت دارد و او را قهرمانی می دانند که با دشمنان ایران در خارج از کشور می جنگد.