جزیره ایتالیایی Vulcano ساکنان خود را به دلیل سطح دی اکسید کربن تخلیه می کند

به گفته مؤسسه ملی ژئوفیزیک و آتشفشان شناسی ایتالیا (INGV)، سطح دی اکسید کربن در اطراف جزیره آتشفشانی ولکانو در مجمع الجزایر بادی در سواحل شمالی سیسیل از 80 تن به 480 تن افزایش یافته است که به طور موثر میزان اکسیژن موجود در هوا را کاهش می دهد. ).

سطح گاز در 21 اکتبر شروع به افزایش قابل توجهی کرد، زمانی که ساکنان شروع به گزارش مشکلات تنفسی و مشکلات سلامتی با حیوانات خانگی خود کردند، که اغلب تحت تأثیر کاهش سطح اکسیژن قبل از انسان قرار می گیرند.

مارکو جورجیانی، شهردار لیپاری، که شامل هر هفت جزیره در مجمع الجزایر بائولیان است، فرمانی را امضا کرد که به موجب آن دستور تخلیه منطقه بندر و تعیین “منطقه قرمز” که در آن افراد غیرمحقق یا مقامات غیرمحافظت مدنی از حضور در آن منع می شوند، صادر کرد. ماندن

در به اصطلاح “مناطق زرد”، مردم می توانند باقی بمانند اما باید در طبقات بالای خانه های خود بمانند.

این فرمان همچنین تمامی بازدیدکنندگان و گردشگران غیر مقیم جزیره را به مدت یک ماه منع می کند.

جورجیانی در پیامی در صفحه فیس بوک Lipari Comune، یکشنبه توضیح داد که تخلیه به دلیل خطر فوران قریب الوقوع نیست، بلکه به دلیل انتشار خطرناک گازها است.

وی با اشاره به فعالیت های آتشفشانی گفت: «فعالیت این آتشفشان در این لحظه به ما دلیلی می دهد که حتی اگر تقریباً همه داده ها به وضعیت پایداری اشاره دارند، توجه کنیم. “داده هایی که انگیزه فرمان من بود افزایش انتشار گاز است.”

وی افزود که مقامات در ماه گذشته انتشار گازها را ردیابی کرده اند و به سطحی رسیده است که به طور بالقوه برای انسان خطرناک است، به ویژه در شب هنگام خواب.

او گفت: «شهروندان من باید در جایی ساکن شوند که هوا در این منطقه امن و سالم باشد.

بر اساس وب سایت INGV Palermo و Catania-Etneo رصدخانه، چهار ایستگاه ژئوشیمیایی برای اندازه گیری CO2 از خاک اکنون در حال فعالیت هستند. این رصدخانه همچنین هفت ایستگاه لرزه نگاری جدید (شش در ولکانو و یک ایستگاه در لیپاری) را برای تکمیل ایستگاه هایی که در حال حاضر در محل هستند نصب کرده است. یک دوربین حرارتی با کیفیت بالا نیز برای نظارت بر دمای خاک نصب شده است.

طبق این مصوبه، به ساکنان کمک هزینه ماهیانه 400 یورو برای خانوارهای مجرد، 500 یورو برای خانوارهای دو نفره، 700 یورو برای خانوارهای سه نفره و 800 یورو برای خانوارهای بیش از چهار نفر برای جبران هزینه‌های یافتن مسکن جایگزین داده می‌شود.

بر اساس اعلام INGV، Vulcano – که از Vulcan، خدای آتش نامگذاری شده است و کلمه انگلیسی volcano از آن گرفته شده است – آخرین بار در 22 مارس 1890 فوران کرد.