جمیما: توئیت جمیما گلداسمیت همسر سابق عمران خان در مورد آزادی او قلب پاکستانی ها را به دست آورد نوشته سجاد حسین

اسلام آباد: عمران خانهمسر سابق و تهیه کننده فیلم جمیما گلداسمیت از آزادی نخست وزیر سابق پاکستان از بازداشت ناظر مبارزه با فساد این کشور ابراز خوشحالی کرده است و قلب بسیاری از پاکستانی ها را به دست آورده است.
روزنامه اکسپرس تریبون گزارش داد که توئیت جمیما حامی عمران همچنین باعث شده است که برخی از پاکستانی ها حتی تصمیم خان برای طلاق او را زیر سوال ببرند.
اگرچه جمیما در مورد دستگیری اولیه صحبتی نکرده بود، اما توییت طرفدار عمران او، پس از اینکه دادگاه عالی نحوه دستگیری وی را غیرقانونی اعلام کرد، اکنون در حال انجام است زیرا پاکستانی ها همیشه به دنبال این مرد 49 ساله ساکن بریتانیا بوده اند. در این گزارش آمده است که تولیدکننده
جمیما در توئیتی نوشت: “بالاخره حس غالب شد” و تصویری از خبر آزادی خان را پیوست کرد.
خان، 70 ساله، روز سه‌شنبه توسط پرسنل تکاوران شبه‌نظامی بر اساس حکم اداره ملی پاسخگویی (NAB) از محل دادگاه عالی اسلام‌آباد (IHC) دستگیر شد.
IHC روز جمعه به خان وثیقه حفاظتی به مدت دو هفته در یک پرونده فساد مالی اعطا کرد و مقامات را از دستگیری وی در هر پرونده ای که در هر نقطه از کشور ثبت شده بود تا روز دوشنبه منع کرد.
پاکستانی هایی که همیشه آماده کشتی هستند عمران و جمیما این را فرصتی برای قدردانی از فیلمساز و یادآوری روزهایی دانست که او خواهر شوهر کل ملت بود.
یکی از کاربران توییتر مقایسه ای بین جمیما و عمران و لیلی و اسنیپ از هری پاتر انجام داد. یکی از کاربران توییتر نوشت: «او همیشه برای «پس از این همه مدت» اوست.
یکی دیگر از کاربران این سایت میکروبلاگینگ نوشت: “عمران خان یک برنده متولد شده است. او به امید خدا برنده خواهد شد. تنها بزرگترین باخت زندگی او اوست.”
به گزارش اکسپرس تریبون، محبوبیت جمیما در میان پاکستانی ها را می توان به عوامل متعددی نسبت داد.
اول، ازدواج او با عمران، که در پاکستان به عنوان یک اسطوره کریکت و یک شخصیت برجسته سیاسی مورد تحسین قرار می گیرد، به دیده شدن و مقبولیت او در داخل کشور کمک کرد.
ارتباط جمیما با شوهر سابقش به پرورش احساسات مثبت نسبت به او کمک کرد.
ثانیاً، جمیما به طور فعال با ابتکارات مختلف خیریه و بشردوستانه در پاکستان درگیر شد.
او علاقه واقعی به رفاه مردم پاکستان نشان داد و در پروژه های مربوط به آموزش، مراقبت های بهداشتی و توسعه اجتماعی کار کرد.
تعهد او به این اهداف در میان بسیاری از پاکستانی ها طنین انداز شد و از تلاش های او برای بهبود زندگی جوامع محروم قدردانی کردند.
در این گزارش آمده است که علاوه بر این، رویکرد محترمانه جمیما نسبت به فرهنگ و سنت های پاکستانی او را برای مردم محلی محبوب کرده است.
او علیرغم اینکه دارای پیشینه فرهنگی متفاوتی بود، سبک زندگی پاکستانی را پذیرفت و خود را در آداب و رسوم این کشور غرق کرد.
این روزنامه نوشت که این امر باعث احترام و تحسین پاکستانی ها برای او شد که از تمایل او برای پذیرش فرهنگ خود قدردانی کردند.