جهان در سال نو در زیر ابر Covid زنگ می زند

سیدنی: جهان آماده شد تا در روز جمعه سال 2022 را پس از یک سال پرفراز و نشیب و همه گیر دیگر که با محدودیت های جدید، افزایش تعداد مبتلایان و اندکی امید به زمان های بهتر در پیش است، آغاز کند.
در 12 ماه گذشته شاهد رئیس جمهور جدید ایالات متحده و آلبوم جدید ادل، اولین المپیک بدون تماشاگر و رویاهای دموکراسی از افغانستان تا میانمار و هنگ کنگ بودیم که توسط رژیم های خودکامه درهم شکسته شد.
اما این همه گیری بود که اکنون وارد سومین سال خود شده است که دوباره بر زندگی بیشتر نوع بشر مسلط شد.
بیش از 5.4 میلیون نفر از زمان اولین گزارش کرونا در مرکز چین در دسامبر 2019 جان خود را از دست داده اند.
تعداد بیشماری از افراد تحت شیوع بیماری، قفل کردن، قفل کردن و اسپاگتی الفبای تست های PCR، LFT و RAT قرار گرفته اند.
سال 2021 با امید آغاز شد، زیرا واکسن های نجات دهنده برای حدود 60 درصد از جمعیت جهان پخش شد، اگرچه بسیاری از فقیران آن هنوز دسترسی محدودی دارند، و برخی از ثروتمندان معتقدند که این واکسن ها بخشی از نقشه های نامشخص است. .
بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، با نزدیک شدن به پایان سال، ظهور نوع Omicron برای اولین بار تعداد موارد جدید کووید را روزانه به یک میلیون نفر رساند.
بریتانیا، ایالات متحده و حتی استرالیا که مدت‌ها پناهگاهی برای مقابله با این بیماری همه‌گیر هستند، رکوردهایی را برای موارد جدید می‌شکنند.
– مهمانی بگیریم یا نه- از سئول تا سانفرانسیسکو، جشن های سال نو دوباره لغو یا محدود شده است.
در ریو، جشن‌هایی که معمولاً سه میلیون نفر را به ساحل کوپاکابانا می‌آورند، برگزار می‌شود.
مانند میدان تایمز نیویورک، رویدادهای رسمی در “Cidade Maravilhosa” کاهش خواهد یافت، اما هنوز هم انتظار می رود که انبوهی از افراد عیاشی داشته باشند.
فرانسیسکو رودریگز، پیشخدمت ساحلی در کوپاکابانا، 45 ساله، گفت: «مردم تنها یک آرزو دارند، ترک خانه‌هایشان، جشن گرفتن زندگی پس از یک بیماری همه‌گیر که همه را مجبور به حبس کردن کرده است».
برخی از برزیلی ها پس از یکی از مرگبارترین همه گیری های جهان که 618000 کشته برجای گذاشت، محتاط تر هستند.
روبرتا آسیس، وکیل 27 ساله گفت: “مردم زیادی در کوپاکابانا خواهند بود.” “این اجتناب ناپذیر است.”
او قصد دارد با یک گروه کوچک در خانه یکی از دوستانش بگذرد. او گفت: «این لحظه برای تجمعات بزرگ نیست.
مقامات سئول نیز احتیاط مشابهی را نشان می‌دهند و تماشاگران را از زنگ سنتی نیمه‌شب که در عوض پخش زنده از تلویزیون پخش می‌شود و یک پلتفرم متاورس که به مردم اجازه می‌دهد نسخه واقعیت مجازی مراسم را مشاهده کنند، منع می‌کنند.
– روی نکات مثبت تمرکز کنید – در مقابل، سیدنی، بزرگترین شهر استرالیا، تصمیم گرفته است تا با یک نمایش آتش بازی که بندر شهر را روشن می کند، ادامه دهد.
برخلاف رویداد بدون تماشاگر سال گذشته، انتظار می‌رود که ده‌ها هزار نفر از افراد خوش‌گذرانی در ساحل با وجود یکی از سریع‌ترین تعداد پرونده‌های رو به رشد جهان، در ساحل جمع شوند.
ملیندا هاوارد، دانشجوی 22 ساله پزشکی، که بخشی از یک برنامه پرشور اما کوچکتر بود، گفت: «من فقط سعی می کنم به جای تمرکز بر روی همه چیزهای بدی که اتفاق افتاده، روی چیزهای مثبتی که امسال اتفاق افتاده تمرکز کنم. جمعیتی که بیش از حد معمول در کنار خانه اپرا منتظر شروع آتش بازی هستند.
دولت محافظه‌کار استرالیا می‌گوید دور برگشت ناگهانی «کووید صفر» به نفع «زندگی با کووید» بر اساس نرخ بالای واکسیناسیون بزرگسالان و شواهد فزاینده‌ای است که Omicron کشنده‌تر است.
بسیاری از رهبران غربی از ترس ایجاد یک رکود اقتصادی جدید برای اعمال مجدد کنترل‌های سخت‌گیرانه که در سال 2020 مشاهده شد، مردد بوده‌اند.
اما محدودیت‌های دوباره و دوباره باعث اعتراضات مکرر، پر سر و صدا و گهگاه خشونت‌آمیز ضد قرنطینه، ضد واکسن و اعتراضات ضد دولتی شده است.
– زمان تلاش – با این حال، این همه عذاب و غم نبود. در آفریقای جنوبی، اولین کشوری که نوع جدید را گزارش کرد، مقررات منع رفت و آمد از نیمه شب تا ساعت 4:00 صبح لغو شد تا جشن ها برگزار شود.
مقامات بهداشتی آنجا گفتند که کاهش آلودگی ها در هفته گذشته نشان می دهد که اوج موج فعلی گذشته است.
در حال حاضر، سازمان بهداشت جهانی نسبت به زمان های سخت در پیش رو هشدار داده است.
تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت، گفت: «من بسیار نگران هستم که Omicron به دلیل قابل انتقال بیشتر و همزمان با دلتا در گردش، منجر به سونامی موارد شود.
این فشار بسیار زیادی بر کارکنان بهداشتی خسته و سیستم های بهداشتی در آستانه فروپاشی است و ادامه خواهد داد.»
کارشناسان و غیرمتخصصان به طور یکسان امیدوارند که از سال 2022 به عنوان مرحله جدید و کمتر کشنده این بیماری همه گیر یاد شود.
اسکار رامیرز 31 ساله در سیدنی گفت: “من فکر می کنم شگفت انگیز خواهد بود زیرا ما با همه این موقعیت های دشوار خداحافظی خواهیم کرد.”
“امیدواریم سال 2022 برای همه بهتر باشد. همه در جهان به یک تغییر بزرگ نیاز دارند.”