جولیانی: همکار وکیل شخصی سابق ترامپ در پرونده مالی کمپین انتخاباتی به یک سال زندان محکوم شد

نیویورک: مردی از فلوریدا که به رودی جولیانی، وکیل شخصی سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا کمک کرد تا به دنبال اطلاعات مخرب علیه جو بایدن در اوکراین باشد، روز جمعه در یک پرونده مالی نامرتبط به یک سال و یک روز زندان و جریمه 10000 دلاری محکوم شد.
به ایگور فرومان گفته شد که در 14 مارس به زندان معرفی شود. او در سپتامبر به اتهام درخواست کمک توسط یک تبعه خارجی به جرم خود اعتراف کرد.
به عنوان بخشی از درخواست، او اعتراف کرد که از یک کارآفرین روسی، آندری موراویف، درخواست یک میلیون دلار برای کمک به جمهوری‌خواهان در نوادا، فلوریدا و سایر ایالت‌ها به عنوان بخشی از تلاش برای راه‌اندازی کسب و کار تفریحی ماری جوانا کرده است.
دادستان های فدرال در نیویورک از قاضی جی پل اوتکن خواسته بودند که فرومان را به بین سه تا چهار سال زندان محکوم کند. وکلای مدافع استدلال کرده بودند که او نباید با زندانی شدن روبرو شود زیرا در غیر این صورت زندگی مطیع قانون داشته است.
فرومن در این پرونده به همراه لو پارناس، یکی دیگر از تاجران فلوریدا که به تلاش جولیانی برای از بین بردن تلاش بایدن برای ریاست جمهوری در بلیت دموکرات کمک کرد، متهم شد.
این زوج به‌عنوان رابط بین جولیانی و مقامات اوکراینی و غول‌های تجاری کار می‌کردند، زیرا شهردار سابق شهر نیویورک تلاش می‌کرد تا دادستان‌های آن کشور را متقاعد کند که پسر بایدن، هانتر، به خاطر کارش در یک شرکت انرژی را مورد تحقیق قرار دهند.
دادستان های ایالات متحده هیچ اتهامی در ارتباط با کمپین نفوذ اوکراین که موضوع یکی از محاکمه های استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بود، مطرح نکرده اند، اما در عوض بر کمک هایی متمرکز شده اند که فرومن و پارناس به سیاستمداران آمریکایی در تلاش برای ایجاد نفوذ در این کشور بوده اند. محافل سیاسی جمهوری خواه
پارناس در ماه اکتبر به دلیل جرایم مالی کمپین انتخاباتی محکوم شد و در انتظار صدور حکم است.
سیاستمدارانی که این کمک‌های غیرقانونی را دریافت کرده‌اند، از جمله ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و آدام لاکسالت، دادستان کل سابق نوادا، گفته‌اند که از دریافت مخفیانه این پول از یک منبع خارجی بی‌اطلاع بوده‌اند.
موراویف در این پرونده متهم نشد.
جولیانی که برای ترامپ به عنوان وکیل شخصی کار می‌کرد، با تحقیقاتی ادامه پیدا می‌کند که آیا او در طول معاملاتش با مقامات اوکراین ملزم به ثبت نام به عنوان نماینده یک دولت خارجی بوده است یا خیر.
این تحقیق تا حدی شامل بررسی این موضوع است که آیا جولیانی پیشنهاد لابی یا نفوذ بر دولت ترامپ از طرف شخصیت‌های اوکراینی را داده است یا خیر. جولیانی گفته است هر کاری که در اوکراین انجام داده از طرف ترامپ انجام شده است و هیچ دلیلی وجود ندارد که مجبور باشد به عنوان یک عامل خارجی ثبت نام کند.
پس از یورش به خانه و تجارت جولیانی در سال گذشته، باربارا جونز قاضی سابق فدرال توسط یک قاضی منصوب شد تا مشخص کند چه موادی در دستگاه های الکترونیکی کشف شده در این یورش می تواند به دادستان های جنایی تحویل داده شود.
جونز در گزارشی چهار صفحه‌ای که روز جمعه منتشر شد، گفت که تنها چند ده مورد از میان ده‌ها هزار ارتباط در هفت دستگاه الکترونیکی او به دلیل اینکه حاوی ارتباطات ممتاز هستند، به دادستان‌ها تحویل داده نشده است. او گفت که منتظر تکالیف بیشتر است.