جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید ایالات متحده در مسیر درستی در مبارزه با کووید-۱۹ قرار دارد

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه ابراز اطمینان کرد که ایالات متحده در مسیر درستی در مبارزه با همه گیری کووید-19 قرار دارد، حتی در شرایطی که این کشور با افزایش عفونت های ناشی از نوع Omicron به سرعت در حال گسترش است.
مقامات کاخ سفید گفته اند که وضعیت با مراحل قبلی همه گیری متفاوت است، زیرا افراد بیشتری در برابر واکسیناسیون و واکسن های تقویت کننده محافظت می شوند.
بایدن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: «من مطمئن هستم که در مسیر درستی هستیم.
با این حال، بایدن اذعان کرد که نگران سرعت انتشار ویروس در سرتاسر جهان است، زیرا “آهسته نمی شود.”
در حالی که کووید-19 ناشی از نوع Omicron از ویروس کرونا به طور بالقوه کمتر شدید است، مقامات بهداشتی هشدار داده اند که تعداد زیادی از عفونت ها می تواند سیستم های بیمارستانی را تحت فشار قرار دهد، که برخی از آنها قبلاً اقدامات انتخابی را به حالت تعلیق درآورده اند زیرا آنها برای مقابله با افزایش بیماران و تلاش می کنند. کمبود کارکنان
بر اساس آمار رویترز، ایالات متحده روز دوشنبه 1.35 میلیون مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرد که بالاترین آمار روزانه برای هر کشوری در جهان است که برگرفته از نوع Omicron است.
بر اساس آمار روز دوشنبه، بیش از 136604 نفر به دلیل کووید-19 در ایالات متحده بستری شدند که رکورد 132051 ثبت شده در ژانویه سال گذشته را پشت سر گذاشت.
افزایش موارد باعث اختلال در مدارس شده است که با غیبت کارکنان، معلمان و رانندگان اتوبوس دست و پنجه نرم می کنند.
مدیر اجرایی Pfizer Inc روز دوشنبه گفت که احتمالاً به یک واکسن بازطراحی شده کووید-19 که به طور خاص نوع Omicron را هدف می‌گیرد، نیاز است و افزود که شرکت او می‌تواند تا ماه مارس واکسن آماده عرضه داشته باشد.