جو بایدن قصد دارد تا از دور بوروکراسی برای خدمات دولت بکاهد

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن روز دوشنبه فرمان اجرایی را امضا خواهد کرد که هدف آن صرفه جویی در وقت و ناامیدی آمریکایی ها در هنگام جستجوی طیف گسترده ای از خدمات فدرال، مانند تمدید گذرنامه، درخواست برای مزایای تامین اجتماعی و دریافت کمک پس از بلایای طبیعی است.
کاخ سفید جزئیات این دستور را روز دوشنبه و پیش از امضای برنامه ریزی شده بعد از ظهر توسط بایدن منتشر کرد. بخش‌هایی از این دستور همچنین از قبل در اختیار گروه‌های مدافعی قرار گرفت که از دولت خواسته‌اند تا سطح خدمات خود را به مردم بهبود بخشد.
هدف از این دستور کاهش دورهای بوروکراسی کنونی است که بر اساس آن مردم اغلب مجبورند هنگام تماس با آژانس های فدرال به دفاتر مراجعه کنند، تماس های تلفنی طولانی را تحمل کنند یا با تأخیر دستگاه های پست و فکس دست و پنجه نرم کنند.
مقامات کاخ سفید گفتند که امیدوارند این امر بتواند به تجدید ایمان به دولت و دموکراسی در زمانی که دو قطبی عمیق سیاسی اعتماد به نهادهای ایالات متحده را از بین برده است، کمک کند.
Neera Tanden، مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: “این فرمان اجرایی واقعاً بر نحوه ارائه خدمات توسط دولت فدرال به مردم و اطمینان از ارائه محصول با کیفیت بالا به مردم متمرکز است.” همانطور که از دولت می‌خواهیم کارهای بیشتری انجام دهد، می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که دولت این کار را بهتر انجام می‌دهد.»
با توجه به اینکه دولت فدرال علیرغم تلاش‌های مکرر در طول نسل‌ها برای چابک‌تر کردن دولت فدرال، به راه‌های سخت خود ادامه داده است. پرزیدنت بیل کلینتون در سال 1993 متعهد شد که با یک کارگروه بین سازمانی “دولت را دوباره اختراع کند”.
این کشور شاهد یک جهش اقتصادی قوی بوده است زیرا برنامه های امدادی به ویروس کرونا مستقیماً به آمریکایی ها پول ارسال می کند. اما حمایت از رئیس جمهور کاهش یافته است زیرا ایالات متحده با تورم به بالاترین حد چهار دهه اخیر روبرو شده است و همه گیری ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.
بیل سوینی، معاون ارشد امور دولتی برای AARP، انجمنی برای آمریکایی های مسن، گفت که فرمان اجرایی جدید باید خدمات دولتی را وارد عصر دیجیتال کند.
سوینی گفت: «ما امور بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهیم. “ما کار خود را آنلاین انجام می دهیم. می توانیم غذا را به صورت آنلاین سفارش دهیم. می توانیم مواد غذایی را از طریق تلفن خود سفارش دهیم. من فکر می کنم مردم اکنون به این کار عادت کرده اند و از دولت نیز می خواهند که این کار را ادامه دهد.”
هدف این است که تا سال آینده اکثر تغییرات این دستور در 17 آژانس فدرال اعمال شود. مقامات گفتند که بودجه موجود باید به اندازه ای باشد که آژانس ها برای بهبود هزینه پرداخت کنند و خدمات و کارایی بهتر در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه های دولت می شود. بایدن قصد دارد این دستور را بعدازظهر دوشنبه امضا کند.
بر اساس برگه اطلاعاتی به دست آمده توسط آسوشیتدپرس، دولت 35 ارائه دهنده خدمات را در آژانس های فدرال شناسایی کرده است که می توانند بار اداری را کاهش دهند و “ابزارها و فناوری های آنلاین جدیدی را توسعه دهند که می توانند تجربه مشتری ساده، یکپارچه و ایمن را ارائه دهند.”
برای بازنشستگان و تقریباً 4 میلیون آمریکایی که هر سال 65 ساله می‌شوند، این دستور مستلزم آن است که بتوانند به راحتی از مزایای تأمین اجتماعی آنلاین مطالبه کنند. دریافت کنندگان مدیکر باید بتوانند به ابزارهای آنلاین شخصی سازی شده برای صرفه جویی در هزینه داروها و مدیریت مراقبت های بهداشتی خود دسترسی داشته باشند. مالیات دهندگان می توانند به جای اینکه در حالت تعلیق منتظر بمانند یا مجبور به مدیریت مسائل از طریق نامه و فکس باشند، تماس های خود را با IRS برنامه ریزی کنند.
برای مسافران، آمریکایی ها می توانند به جای چاپ فرم ها و پرداخت با چک کاغذی یا حواله، گذرنامه خود را به صورت آنلاین تمدید کنند. ماشین‌های امنیتی و رایانه‌های جدید با ویژگی‌های غربالگری پیشرفته، فرآیند عبور از خطوط امنیتی را برای تقریباً ۲ میلیون نفری که روزانه پرواز می‌کنند، ساده‌تر می‌کنند.
45 میلیون نفر با بدهی دانشجویی می توانند وام های فدرال خود را از طریق یک پورتال واحد مدیریت کنند، به جای چندین وب سایت با رمزهای عبور مختلف. همچنین قرار است کاغذبازی برای افرادی که به دنبال بخشش وام هستند کاهش یابد.
بلایای طبیعی سالانه به حدود 25 میلیون خانوار و مشاغل کوچک آمریکایی ضربه می زند. بازماندگانی که به دنبال کمک فدرال هستند دیگر نباید ملزم به تکمیل فرم های متعدد در چندین آژانس باشند، در حالی که می توانند از بازرسی های مجازی و تصاویر تلفن های هوشمند خسارت برای حمایت از ادعاها استفاده کنند.
کهنه سربازان باید با یک ورود به سیستم به مزایای خود دسترسی داشته باشند. خانواده‌های فقیرتر باید گواهی درآمد خود را آسان‌تر کنند و در برنامه‌های شبکه تامین اجتماعی واجد شرایط ثبت نام کنند، بدون اینکه کاغذبازی اضافی داشته باشند. برنامه های وام برای مشاغل کوچک و کشاورزان باید پاسخگوتر شوند. خانواده هایی که کمک های غذایی دریافت می کنند باید بتوانند مواد غذایی را به صورت آنلاین خریداری کنند. به روز رسانی آدرس های پستی با دولت یا تغییر نام با اداره تامین اجتماعی باید آسان تر شود.
آن زیمرمن، یک حسابدار مستقر در منطقه سینسیناتی، گفت که تغییرات در این دستور ضروری است زیرا شرکت ها اغلب در هنگام هدایت بوروکراسی فدرال به تنهایی عمل می کنند. به‌عنوان رئیس مشترک گروه حمایت از کسب‌وکارهای کوچک برای آینده آمریکا، کاخ سفید قبل از اعلام این دستور در جریان قرار گرفت.
زیمرمن گفت: «این مورد نیاز است زیرا اوضاع واقعاً بدتر شده است. وقتی می‌خواهید با دولت برخورد کنید، هزارتوی بزرگی وجود دارد که نمی‌توانید از آن عبور کنید.»
جیسون میلر، معاون مدیریت در دفتر مدیریت و بودجه، گفت که این تغییرات برای کمک به افزایش “اعتماد بین مردم و دولت” انجام شده است. فرم های آنلاین همچنین می توانند خطرات کلاهبرداری را کاهش دهند، در حالی که دولت اقداماتی را برای اطمینان از ایمن بودن اطلاعات شخصی انجام می دهد.
چرا همه اینها زودتر اتفاق نیفتاده است؟
مقامات گفتند که همه گیری باعث افزایش تماس ها با IRS و سایر آژانس ها شده است. همچنین نشان داد که چگونه دولت می‌تواند با وجود دفاتر بسته و کارگران راه دور، تعدیل و نوآوری کند.
حتی اگر خدمات دولتی بهبود یابد، هنوز مشخص نیست که آیا این امر از نظر سیاسی برای بایدن، که تلاش‌هایش برای هدایت اقتصاد به قوی‌ترین رشد از سال 1984 تحت الشعاع تورم قرار گرفته است، نتیجه خواهد داد یا خیر.
بر اساس نظرسنجی این ماه توسط مرکز تحقیقات روابط عمومی AP-NORC، تقریباً یک سوم آمریکایی‌ها اقتصاد تحت نظارت رئیس‌جمهور را «خوب» می‌خوانند که نسبت به 47 درصد در ژوئن کاهش یافته است. این نظرسنجی نشان داد که 48 درصد بایدن را تایید می کنند، در حالی که 51 درصد مخالف هستند.