جو بایدن می گوید ایالات متحده 1000 کارمند بهداشتی نظامی و ماسک رایگان برای مبارزه با کووید-19 می فرستد.

واشنگتن: رئیس جمهور جو بایدن روز پنجشنبه گفت که از هفته آینده کارکنان بهداشتی نظامی بیشتری را به شش ایالت ایالات متحده اعزام خواهد کرد و به آمریکایی ها ماسک رایگان و آزمایشات رایگان بیشتری برای مقابله با نوع Omicron به سرعت در حال گسترش در سراسر کشور ارائه خواهد کرد.
بایدن گفت که اعزام 1000 پرسنل بهداشتی نظامی “بخشی از استقرار عمده نیروهای مسلح کشورمان برای کمک به بیمارستان های سراسر کشور برای مدیریت این موج ویروس Omicron است.”
بایدن ضمن تکرار پیام خود مبنی بر اینکه کووید-19 همچنان یک “همه گیری افراد واکسینه نشده” است، گفت: “می دانم که همه ما با ورود به سال جدید ناامید شده ایم.”
بر اساس آمار رویترز، بستری شدن کووید-19 در ایالات متحده این هفته پس از افزایش پیوسته از اواخر دسامبر به بالاترین حد خود رسید، در حالی که Omicron به عنوان نوع غالب ویروس کرونا از دلتا پیشی گرفت.
ایالات متحده کارکنان بهداشتی را در تیم‌هایی متشکل از ۷ تا ۲۵ نفر از پزشکان، پرستاران و سایر پرسنل نظامی به میشیگان، نیوجرسی، نیومکزیکو، نیویورک، اوهایو و رود آیلند می‌فرستد تا از اتاق‌های اورژانس با ظرفیت پشتیبانی کنند و بیمارستان غرق شده را آزاد کنند. کاخ سفید پیشتر روز پنجشنبه اعلام کرد که کارکنان برای موارد غیر کووید.
موضع تهاجمی‌تر کاخ سفید پس از ماه‌ها انتقاد کارشناسان بهداشتی مبنی بر اینکه دولت برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به شدت به واکسن‌ها تکیه می‌کند، به ویژه با توجه به جنبش ضد واکسن با انگیزه سیاسی که توسط برخی از مقامات جمهوری‌خواه انجام شد، صورت می‌گیرد. طبق داده های ایالات متحده، حدود 62 درصد از آمریکایی ها کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته می شوند.
«دین کریسول»، مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) که در طول سخنرانی بایدن به بایدن پیوست، پیشتر به سی‌ان‌ان گفت: «درخواست شماره یک همچنان پرسنل است» با اشاره به درخواست ایالت‌ها برای کمک فدرال. او گفت که ایالت های دیگر احتمالاً به تقویت پزشکان و پرستاران نظامی و دیگر فدرال نیز نیاز دارند.
تست ها و ساخت های بیشتر
بایدن همچنین اعلام کرد که به دولت ایالات متحده دستور خواهد داد تا 500 میلیون آزمایش کووید-19 اضافی را برای کمک به پاسخگویی به تقاضای فزاینده در سراسر کشور تهیه کند. این دستور علاوه بر 500 میلیون آزمایش دیگر است که کاخ سفید متعهد شده بود در ژانویه در اختیار آمریکایی ها قرار گیرد.
رئیس جمهور همچنین گفت که دولت هفته آینده اعلام خواهد کرد که ماسک های با کیفیت بالا را به صورت رایگان در دسترس قرار خواهد داد. او خاطرنشان کرد که حدود یک سوم آمریکایی ها گزارش می دهند که ماسک نمی زنند.
دولت بایدن از ژوئیه تیم‌های فدرال فدرال را برای مبارزه با کووید-19 مستقر کرده است. در ماه دسامبر، بایدن به لوید آستین وزیر دفاع دستور داد تا 1000 نیروی پزشکی دیگر را آماده کند و بیش از 100 پرسنل پزشکی فدرال را به آریزونا، ایندیانا، میشیگان، نیوهمپشایر، ورمونت و ویسکانسین فرستاد.
بیمارستان های برخی از ایالت ها با ظرفیت یا نزدیک به ظرفیت هستند.
به عنوان مثال، نیوجرسی روز چهارشنبه 6089 بیمار کووید را در بیمارستان بستری کرد. این در مقایسه با رکورد ایالتی 8270 در 15 آوریل 2020 است.
حدود 73 درصد از تخت های بیمارستانی در این ایالت پر و 53 درصد از تخت های بخش مراقبت های ویژه (ICU) اشغال شده است. در رود آیلند، 86 درصد از تخت های بیمارستانی پر و 90 درصد از تخت های آی سی یو پر شده است.
این آمار نشان می‌دهد که طی هفته گذشته به طور میانگین 133871 نفر به دلیل ابتلا به کووید در ایالات متحده در بیمارستان بستری شده‌اند.
این افزایش سیستم های بهداشتی را تحت فشار قرار داده و چندین ایالت را مجبور به تعویق جراحی های انتخابی کرده است.
Omicron نه تنها بار پرونده ها را افزایش می دهد، بلکه کارکنان را نیز تحت تأثیر عفونت های کووید یا قرار گرفتن در معرض ویروس خود قرار داده است.
چندین ایالت قبلاً برای کاهش مقررات و آزاد کردن بودجه برای مقابله با این افزایش وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.
تا به امروز، 847664 نفر در ایالات متحده بر اثر کووید-19 از بین 63268225 کل موارد گزارش شده جان خود را از دست داده اند که شیوع این بیماری وارد سومین سال خود می شود.