جو بایدن ژنرال نیروی هوایی سیاه پوست را به عنوان فرمانده ارتش آمریکا معرفی کرد

واشنگتن: جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه ژنرال چارلز براون را به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معرفی کرد و از خلبان سیاه پوست به عنوان قهرمانی که نه تنها از پرتاب از هواپیمای جنگنده به باتلاق جان سالم به در برد، بلکه علیه نژادپرستی نیز مبارزه کرد، تمجید کرد.
در صورت تایید سنا، “سی کیو” براون، همانطور که او شناخته می شود، مشاور ارشد نظامی بایدن خواهد شد. تنها دومین مرد سیاه پوستی است که تا کنون برای این شغل انتخاب شده است، تایید او – خدمت در کنار وزیر دفاع لوید آستین – اولین باری است که آمریکایی های آفریقایی تبار به طور همزمان هر دو شغل اصلی ارتش را پر می کنند.
بایدن در باغ رز کاخ سفید با اشاره به خانواده نظامی براون گفت: “ژنرال براون یک جنگجو است که از نسل مغرور جنگجویان است.”
بایدن در مراسم نامزدی خود گفت، براون به عنوان یک خلبان با 3000 ساعت ثبت نام، از جمله 130 ساعت در نبرد، “می داند که در انبوه نبرد به چه معناست و چگونه خونسردی خود را حفظ کند.”
بایدن با خنده گفت که چگونه جت F-16 براون یک بار آتش گرفت و او به باتلاق فلوریدا پرتاب شد. “خیلی سرگرم کننده، ها؟” بایدن خندید.
بایدن از ژنرال به عنوان فردی که حرفه اش «دانش بی بدیل دست اول» به او داده است، تمجید کرد ارتش آمریکا عملیات در سراسر جهان، کسب احترام از “متحدان و شرکای ما”.
بایدن گفت: «او برای پیروزی بازی می‌کند و این برای من به‌عنوان فرمانده کل قوا و ایالات متحده آمریکا، در حالی که چالش‌ها را در سال‌های آینده دنبال می‌کنیم، دارایی عظیمی خواهد بود».
بایدن گفت، براون به عنوان افسر ارشد نظامی پنتاگون، برای “حفظ نیروی رزمی که قادر به بازدارندگی و شکست هر گونه تهدید بالقوه باشد، تلاش خواهد کرد.” و ما باید رقابت خود با چین را مدیریت کنیم و با واقعیت تجاوز مجدد (روسیه) در اروپا روبرو شویم.
رئیس جمهور گفت، براون همچنین در دورانی ریاست خواهد کرد که «فناوری های نوظهور، از هوش مصنوعی گرفته تا چاپ سه بعدی، می توانند اساساً ماهیت درگیری را تغییر دهند».
بایدن، که ارتقای اقلیت‌ها به سمت‌های بالای دولت خود را در اولویت قرار داده است، نامزدی براون را به عنوان بخشی از تجلیل از “آمریکایی‌ترین ایده‌ها، آشکارترین حقیقت – که همه زنان و مردان برابر خلق شده‌اند” انتخاب کرد.
بایدن شهادت قبلی براون در مورد «تجربه خودش از نژادپرستی و عشق عمیقش به کشورمان» را یادآوری کرد و گفت که صحبت کردن «ستون اصلی واقعی» را به خود اختصاص داده است.
در صورت تایید در سنا، براون جایگزین ژنرال ارتش خواهد شد مارک میلی، که دوره چهار ساله او شامل خدمت تا پایان دوره ریاست جمهوری پر هرج و مرج دونالد ترامپ بود.