جو بایدن 80 ساله نامزدی ریاست جمهوری 2024 را رسمی کرد: “بیایید این کار را تمام کنیم”

واشنگتن: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه گفت که در سال 2024 برای دومین بار در کاخ سفید انتخاب خواهد شد، تصمیمی که آزمایش خواهد کرد که آیا آمریکایی‌ها آماده هستند تا به دموکرات 80 ساله، که در حال حاضر مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده است، چهار سال دیگر در کاخ سفید فرصت بدهند. .
بایدن در ویدئویی که توسط تیم کمپین جدیدش منتشر شد، اعلامیه خود را اعلام کرد و در آن اعلام کرد که وظیفه او دفاع از دموکراسی آمریکایی است. با تصاویری از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده توسط حامیان رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ آغاز می شود.
بایدن گفت: زمانی که چهار سال پیش نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدم، گفتم ما در نبردی برای روح آمریکا هستیم و هنوز هم هستیم. اکنون زمانی برای راضی بودن نیست.
او گفت: “بیایید این کار را تمام کنیم. می دانم که می توانیم.”
بایدن برنامه‌های جمهوری‌خواهان را تهدیدی برای آزادی آمریکا توصیف کرد و قول داد با تلاش‌ها برای محدود کردن مراقبت‌های بهداشتی زنان، قطع امنیت اجتماعی و ممنوعیت کتاب‌ها مبارزه کند و در عین حال «تندروهای MAGA» را به باد انتقاد گرفت. MAGA مخفف شعار سیاسی ترامپ است که «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم»، که احتمالاً رقیب جمهوریخواه بایدن در انتخابات نوامبر 2024 باشد.
بایدن در دو سال پس از روی کار آمدن ترامپ، موافقت کنگره را برای میلیاردها دلار بودجه فدرال برای مقابله با همه‌گیری کووید-19 و ایجاد زیرساخت‌های جدید به دست آورد و بر پایین‌ترین سطح بیکاری از سال 1969 نظارت کرد، هرچند در 40 سال گذشته. تورم بالا سابقه اقتصادی او را مخدوش کرده است.
سن بایدن، انتخاب مجدد او را به یک قمار تاریخی و مخاطره آمیز برای حزب دموکرات تبدیل می کند، حزبی که با نقشه انتخاباتی سختی برای برگزاری مجلس سنا در سال 2024 مواجه است و اکنون در اقلیت مجلس نمایندگان است.
در نظرسنجی رویترز/ایپسوس که در 19 آوریل منتشر شد، میزان محبوبیت بایدن تنها 39 درصد بود و نگرانی‌های شدیدی در مورد سن او در میان برخی از آمریکایی‌ها وجود دارد. او در پایان دوره دوم ریاست جمهوری آینده 86 ساله خواهد شد که تقریباً یک دهه بالاتر از میانگین امید به زندگی یک مرد آمریکایی است.
پزشکان پس از معاینه در ماه فوریه اعلام کردند که بایدن که پنج بار در هفته الکل نمی‌نوشد و ورزش می‌کند، “برای انجام وظیفه” مناسب است. کاخ سفید می‌گوید سوابق او نشان می‌دهد که او از نظر ذهنی به اندازه کافی برای سختی‌های کار تیزبین است.
بایدن در سال 2024 با معاون وی، معاون رئیس جمهور، کامالا هریس، همراهی خواهد کرد.
باز هم همتای ترامپ؟
ورود بایدن به رقابت پس از اعلام ترامپ در ماه نوامبر مبنی بر اینکه پس از شکست در رقابت سال 2020 از بایدن، به دنبال انتخاب مجدد برای دور دوم انتخابات خواهد بود.
بعید است که بایدن که به عنوان یک رئیس جمهور فعلی شرکت می کند، با رقابت زیادی از داخل حزب خود روبرو شود. هیچ یک از دموکرات‌های ارشد نشانه‌ای از به چالش کشیدن او را نشان نداده‌اند و او هیئتی از دموکرات‌های ستاره‌دار را برای مشاوره در کمپین خود تشکیل داده است، از جمله فرمانداران جی بی پریتزکر از ایلینوی و جاش شاپیرو از پنسیلوانیا.
نامزدهای بالقوه و اعلام‌شده جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، چارچوب‌بندی انتخابات 2024 را پیرامون کاهش هزینه‌های دولت در میان تورم همچنان بالا، محدود کردن سقط جنین، جنایت در شهرهای تحت مدیریت دموکرات‌ها و مهاجرت غیرقانونی آغاز کرده‌اند.
دو نامزد اصلی جمهوری خواهان، ترامپ و فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس، می خواهند دسترسی کودکان ترنس به تیم های ورزشی و مراقبت های پزشکی تایید کننده جنسیت را محدود کنند و نحوه آموزش مدارس LGBTQ+ و تاریخچه برده داری و تفاوت های نژادی در آمریکا را محدود کنند.
خلاصه 2020 نیست
بایدن یک کمپین عمدتاً مجازی برای شکست دادن ترامپ در انتخابات 2020 با شیوع کووید برگزار کرد و گفت که او به دنبال متحد کردن کشور، بازسازی اقتصاد و کنترل بهتر ویروس است.
با محدودیت‌های همه‌گیری که عمدتاً در ایالات متحده به پایان رسیده است، مسابقه 2024 احتمالاً یک امر فیزیکی متفاوت و بیشتر خواهد بود.
ترامپ پس از از دست دادن 7 میلیون رای از بایدن در سال 2020، از پذیرفتن شکست خودداری کرد و به دروغ ادعا کرد که تقلب گسترده در انتخابات صورت گرفته است.
هواداران او در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن حمله کردند تا از ادعاهای او حمایت کنند، اما نتوانستند مجوز پیروزی بایدن توسط کنگره را متوقف کنند.
ویدئوی کمپین انتخاباتی بایدن نشان می‌دهد که او قصد دارد این اقدامات را به رای‌دهندگان یادآوری کند، در حالی که مدیریت او در بهبود اقتصادی پس از رکود همه‌گیر، به ویژه قدرت بازار کار را تحسین می‌کند.
سایر موضوعات بایدن ممکن است شامل حمایت قوی ایالات متحده از اوکراین در جنگش علیه روسیه و آنچه کاخ سفید می گوید برنامه های جمهوری خواهان برای از بین بردن مراقبت های بهداشتی فدرال و برنامه های محبوب در میان رای دهندگان مسن تر باشد.
تابستان امسال، بایدن جمهوری‌خواهان را به چالش می‌کشد تا زمینه مشترکی برای افزایش سقف بدهی ایالات متحده پیدا کنند، قبل از اینکه این کشور در عرض چند ماه دچار نکول شود.
59 درصد از دموکرات‌هایی که در نظرسنجی رویترز/ایپسوس در فوریه شرکت کردند، گفتند که عبارت «جو بایدن برای کار در دولت خیلی پیر است» توصیف رئیس‌جمهور است.