حامد کرزی: افغانستان با تهدید داعش از سوی پاکستان روبرو بوده است

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان روز یکشنبه با رد اظهارات عمران خان نخست وزیر پاکستان در مورد تروریسم در کشورش گفت که این کشور محصور در خشکی با تهدید داعش از سوی پاکستان روبرو بوده است.
در نشست روز یکشنبه سازمان همکاری اسلامی، عمران خان گفت که داعش از افغانستان پاکستان را تهدید می کند و افزود که ثبات در افغانستان ضروری است. او گفت: «ما حملاتی از مرز افغانستان، داعش (داعش) به پاکستان داشته‌ایم.
به گزارش طلوع نیوز، رئیس جمهور سابق افغانستان در واکنش به اظهارات خان گفت که این ادعاها صحت ندارد. کرزی افزود که داعش از ابتدا افغانستان را از پاکستان تهدید می کند نه برعکس.
کرزی در بیانیه ای گفت: «این اظهارات صحت ندارد و یک تبلیغ آشکار علیه افغانستان است. در واقع افغانستان از ابتدا با تهدید داعش از سوی پاکستان مواجه بوده است».
کرزی پیش از این به پاکستان هشدار داده بود که در امور داخلی کابل مداخله نکند. او گفته بود که اسلام آباد نباید تروریسم یا افراط گرایی را تشویق کند، بلکه باید از طریق “اصول مدنی و اصول روابط بین الملل” با این کشور روابط برقرار کند.
او در ماه اکتبر در مصاحبه ای با صدای آمریکا (VOA) گفت: «پیام من به پاکستان، کشور برادر ما، این است که آنها سعی نکنند نماینده افغانستان باشند.
پاکستان نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی را روز یکشنبه برگزار کرد. به گزارش الجزیره، قطعنامه سازمان همکاری اسلامی که پس از این نشست منتشر شد، گفت که بانک توسعه اسلامی تلاش ها را برای آزادسازی کمک ها تا سه ماهه اول سال 2022 رهبری خواهد کرد.
نشست OIC به دولت جدید طالبان به رسمیت شناختن رسمی بین المللی نداد و امیرخان متقی وزیر خارجه افغانستان از عکس رسمی گرفته شده در این رویداد حذف شد.