حاکم دبی باید 700 میلیون دلار به عنوان طلاق به همسر سابقش بپردازد

لندن: دادگاهی در بریتانیا روز سه‌شنبه به حاکم دبی دستور داد تا در یکی از گران‌ترین توافق‌نامه‌های طلاق در تاریخ بریتانیا، به همسر سابق و فرزندانشان نزدیک به 550 میلیون پوند (730 میلیون دلار) بپردازد.
دادگاه عالی اعلام کرد که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم باید 251.5 میلیون پوند به همسر ششم خود، پرنسس حیا بنت الحسین، پرداخت کند و برای فرزندانشان الجلیله 14 ساله و زاید 9 ساله با ضمانت بانکی 290 پرداختی مستمر پرداخت کند. میلیون پوند
کل مبلغی که کودکان دریافت می کنند می تواند بیشتر یا کمتر از 290 میلیون پوند باشد، بسته به عواملی از جمله مدت زندگی آنها و اینکه آیا آنها با پدر خود آشتی می کنند یا خیر. این تسویه حساب شامل 11 میلیون پوند در سال برای پوشش هزینه های امنیتی پرنسس هایا و کودکان در دوران خردسالی است.
قاضی فیلیپ مور گفت که این خانواده به «امنیت کامل» نیاز دارند و «به طور کاملاً منحصربفردی»، تهدید اصلی برای آنها به جای منابع خارجی، از جانب شیخ محمد بوده است.
هایا، 47 ساله، در سال 2019 به بریتانیا گریخت و از طریق دادگاه های بریتانیا به دنبال حضانت دو فرزند خود شد. شاهزاده خانم، که دختر حسین پادشاه فقید اردن است، گفت که از شوهرش که گفته می شود دستور بازگشت اجباری دو دخترش به امارت خلیج فارس را داده است، “ترس” دارد.
شیخ محمد، 72 ساله، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات متحده عربی و یک پرورش دهنده بزرگ اسب است. بنیانگذار اصطبل اسب دوانی موفق گودولفین، روابط دوستانه ای با ملکه الیزابت دوم دارد.
هایا، فارغ التحصیل دانشگاه آکسفورد، همچنین یک سوارکاری مشتاق است و در المپیک 2000 سیدنی برای اردن در مسابقات پرش نمایشی شرکت کرد.
یک قاضی جداگانه در دادگاه خانواده بریتانیا در ماه اکتبر حکم داد که شیخ محمد مجوز هک تلفن پرنسس هیا را در جریان نبرد حقوقی آنها صادر کرده است.
دادگاه گفت که قاضی اندرو مک فارلین گفت که شیخ “اختیار صریح یا ضمنی” خود را برای هک کردن تلفن های شاهزاده خانم و وکلای او با استفاده از نرم افزار جاسوسی Pegasus که توسط گروه NSO اسرائیل تولید شده است، داده است. این نرم‌افزار منحصراً برای دولت‌ها برای استفاده توسط سرویس‌های امنیتی آنها مجوز دارد.
شیخ محمد اطلاع از این هک را رد کرد.
مک فارلین قبلاً حکم داده بود که شیخ محمد یک کمپین ترس و ارعاب علیه همسرش که از او جدا شده بود، به راه انداخته بود و “دستور و سازماندهی” ربودن و بازگشت اجباری دو دختر بالغ خود به دوبی را صادر کرده بود: شیخه شمسا در اوت 2000 و خواهرش شیخه لطیفه، در 2002 و دوباره در سال 2018.
لایحه طلاق تسویه حساب 450 میلیون پوندی تاتیانا آخمدووا در جدایی سال 2016 از میلیاردر روسی فرخاد احمدوف را تحت الشعاع قرار می دهد، که در آن زمان به عنوان گران ترین طلاق بریتانیا یاد می شد.
تسویه حساب روز سه شنبه شامل بودجه تعطیلات 5.1 میلیون پوندی، مبلغ سالانه کمی بیش از 450000 پوند برای کارکنان کودکان و حدود 275000 پوند برای حیوانات آنها، از جمله دو اسب و یک اسب است.
ممکن است، اما به ندرت، برای حل و فصل طلاق مالی در انگلستان تجدید نظر شود.
سخنگوی شیخ محمد در بیانیه ای گفت که حاکم «همیشه از تامین فرزندانش اطمینان حاصل کرده است. اکنون دادگاه حکم خود را در مورد امور مالی صادر کرده است و او قصد اظهار نظر بیشتر ندارد.